Kogacup Havelte 26-4-2015

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Koga cup Havelte 26 april 2015

Plaats : Havelterberg
Organisatie : Mountainbike ver. Havelte (http://www.mtbhavelte" onclick="window.open(this.href);return false;)
Permanence : voormalige Amerikaanse basis Havelterberg
Kleedkamer: voetbalvereniging FDS Havelterberg

datum-tijd-afstand-naam

26-04 09:15 60 min Funklasse Heren
26-04 10:30 75 min Masters (40+)
26-04 12:00 60 min Nieuwelingen
26-04 12:02 75 min Elite-Vrouwen/Belofte-Vrouwen/Amateur
26-04 12:04 60 min Junior-Vrouwen
26-04 12:04 60 min Nieuweling-Meisjes
26-04 12:05 60 min Funklasse Vrouwen
26-04 13:30 90 min Elite-Mannen/Beloften
26-04 13:32 75 min Junioren
26-04 15:15 75 min Amateurs/Sportklasse
26-04 15:17 75 min Masters (30+)


Bron : http://www.KNWU.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Ik ben er wederom bij...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Programma zondag 26 april, de Koningscup

09:15 Funklasse heren, 60 minuten
10:30 Masters 40+, 75 minuten
12:00 Nieuwelingen, 60 minuten
12:02 Elite/Beloften/Amateur vrouwen, 75 minuten
12:04 Nieuwelingen meisjes/Junior vrouwen, 60 minuten
12:05 Funklasse vrouwen, 60 minuten
13:30 Elite/ beloften mannen, 90 minuten
13:32 Junioren, 75 minuten
15:15 Amateurs/Sportklasse, 75 minuten
15:17 Masters 30+, 75 minuten

Inschrijven:

Inschrijven licentiehouders: KNWU Evenementen

Inschrijven funklasse: kogacup@outlook.com. Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Funklasse (gewijzigde procedure)

Deelnemers aan de funklasse dienen in bezit te zijn van een geldig basislidmaatschap. Is dit niet het geval kan men toch meedoen volgens onderstaande regels: Om de deelnemers te verzekeren tijdens de FUNklasse wedstrijd dient de organisatie een Excellijst met gescheiden velden voorzien van; Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam en Emailadres binnen 24 uur na de wedstrijd te mailen naar licenties@knwu.nlDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. . De deelnemer dient € 3,- te betalen aan de organisatie voor afdracht/verzekering. Tevens stuurt de KNWU de deelnemers een mail over hoe men, tegen bijbetaling van € 5,- in bezit komt van een KNWU Basislidmaatschap voor de rest van het jaar. Eenmaal in bezit van een basislidmaatschap behoeft enkel nog inschrijfgeld aan de organisator betaald te worden voor de deelname aan FUNklasse wedstrijden.

Kosten

Het inschrijfgeld dient bij het inschrijfbureau te worden voldaan. Het inschrijfbureau is te vinden in de tent op het middenterrein.

Deelnamekosten vooringeschreven: € 8,- (licentie en fun)
Bijschrijven licentiehouders: + € 5,-
Funklasse betaald geen bijschrijfkosten
Funners zonder basislidmaatschap betalen € 3,- verzekeringskosten.
Borg stuurbord funklasse € 5,-
De borg voor de stuurborden dient bij het inschrijfbureau te worden voldaan en krijgt u bij inlevering ook hier retour

Bron : mtbhavelte.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ingeschreven voor funklasse.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Kan iemand wat vertellen over het parcours? Ik heb wel een filmpje gezien maar dat zijn maar kleine stukjes. Is het een snel rondje als Berlicum met weinig hoogteverschil of meer een technische ronde als Nieuwkuijck?
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Beetje klimmen, beetje dalen, singletracks eigenlijk van alles wat. Niet zo technisch als Nieuwkuijck maar ook wel wat meer hoogteverschil als Berlicum.
Zeker de moeite waard !
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

@Schepp, met S-Wapse eens zeker de moeite waard. De parcoursbouwers weten altijd het meeste uit de aanwezige bulten te halen. Zit van alles in: mul zand, wortelklim/afdaling, korte klimmetjes en slingerende singeltracks.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef:@Schepp, met S-Wapse eens zeker de moeite waard. De parcoursbouwers weten altijd het meeste uit de aanwezige bulten te halen. Zit van alles in: mul zand, wortelklim/afdaling, korte klimmetjes en slingerende singeltracks.

Mooi,..mn wedstrijd bike is niet bruikbaar dus ik moet met de vaste vork, maar als ik het zo bekijk is dat op dit rondje niet echt een nadeel. 38 voor en 11/36 achter lijkt mij ook geen probleem zo te lezen. Ben benieuwd,..in Nieuwkuijk had ik toch wel 3 rondjes nodig om het rondje foutloos te rijden :winkie:
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

schepp schreef:
Speedfreak98 schreef:@Schepp, met S-Wapse eens zeker de moeite waard. De parcoursbouwers weten altijd het meeste uit de aanwezige bulten te halen. Zit van alles in: mul zand, wortelklim/afdaling, korte klimmetjes en slingerende singeltracks.

Mooi,..mn wedstrijd bike is niet bruikbaar dus ik moet met de vaste vork, maar als ik het zo bekijk is dat op dit rondje niet echt een nadeel. 38 voor en 11/36 achter lijkt mij ook geen probleem zo te lezen. Ben benieuwd,..in Nieuwkuijk had ik toch wel 3 rondjes nodig om het rondje foutloos te rijden :winkie:
Daar ga je je in vergissen :wink:
Born to ride a Storm.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Even op de tanden bijten met wortelklim/afdaling maar verder goed te doen met vaste vork.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mooi,..mn wedstrijd bike is niet bruikbaar dus ik moet met de vaste vork, maar als ik het zo bekijk is dat op dit rondje niet echt een nadeel. 38 voor en 11/36 achter lijkt mij ook geen probleem zo te lezen. Ben benieuwd,..in Nieuwkuijk had ik toch wel 3 rondjes nodig om het rondje foutloos te rijden :winkie:[/quote]

Daar ga je je in vergissen :wink:[/quote]


Dan moeten er wel hele steile klim inzitten :winkie:
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

schepp schreef:Mooi,..mn wedstrijd bike is niet bruikbaar dus ik moet met de vaste vork, maar als ik het zo bekijk is dat op dit rondje niet echt een nadeel. 38 voor en 11/36 achter lijkt mij ook geen probleem zo te lezen. Ben benieuwd,..in Nieuwkuijk had ik toch wel 3 rondjes nodig om het rondje foutloos te rijden :winkie:
Daar ga je je in vergissen :wink:[/quote]


Dan moeten er wel hele steile klim inzitten :winkie:[/quote]
Had vorig jaar 406 hm in 75 minuten......Dus
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BdeB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 april 2015, 21:11

Voor mij is het de eerste keer dat ik in Havelte rijd. Wat kan ik verwachten van het parkoers. Hoor dingen als redelijk snel met technische stukken, wortelpad, korte steile klimmetjes en zand. Wie vertelt mij wat beter hoe het parkoers eruit ziet. Alvast bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

BdeB schreef:Voor mij is het de eerste keer dat ik in Havelte rijd. Wat kan ik verwachten van het parkoers. Hoor dingen als redelijk snel met technische stukken, wortelpad, korte steile klimmetjes en zand. Wie vertelt mij wat beter hoe het parkoers eruit ziet. Alvast bedankt voor jullie reacties
Je moet toch rijden, dus ik ben benieuwd wat je met die informatie wilt :winkie:

Als aanvulling: waarschijnlijk nog veel los/mul zand.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Biking Rebel schreef:
BdeB schreef:Voor mij is het de eerste keer dat ik in Havelte rijd. Wat kan ik verwachten van het parkoers. Hoor dingen als redelijk snel met technische stukken, wortelpad, korte steile klimmetjes en zand. Wie vertelt mij wat beter hoe het parkoers eruit ziet. Alvast bedankt voor jullie reacties
Je moet toch rijden, dus ik ben benieuwd wat je met die informatie wilt :winkie:

Als aanvulling: waarschijnlijk nog veel los/mul zand.
Gezien de weersverwachting zou dat denk ik moeten zijn: reken op modder...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Plaats reactie