18 & 19 Juli 2015 NK Mountainbike Zoetermeer

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
gerjan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 17 april 2007, 23:44
Contacteer:

http://www.mylaps.com/nl/events/1171541" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Haha ik ben vandaag op de rockgarden ook half t publiek ingereden, paaltje waar het lint aan zat vloog de grond uit :p

Daarna nog wezen glibberen en glijden tussen de bomen, toen was ik er klaar mee helaas.
Dit was niet echt mijn rondje.
Zal wel
Een gebrek aan mijn techniek zijn maar ik vond het te risicovol voor mij.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef:Haha ik ben vandaag op de rockgarden ook half t publiek ingereden, paaltje waar het lint aan zat vloog de grond uit :p

Daarna nog wezen glibberen en glijden tussen de bomen, toen was ik er klaar mee helaas.
Dit was niet echt mijn rondje.
Zal wel
Een gebrek aan mijn techniek zijn maar ik vond het te risicovol voor mij.
Je zou zeggen dat de regen het rondje op veel plekken beter zou maken tov gisteren :) Al kan ik me voorstellen dat deze ondergrond met regen erg glad kan worden en techniek was op dit rondje wel een vereiste om hard te gaan. Als ik naar de tijden kijk dan is er in de 40+ categorie wel erg hard gereden.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

De 40+ had (volgens de kaart bij de inschrijving) een korter rondje.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Exar schreef:De 40+ had (volgens de kaart bij de inschrijving) een korter rondje.
Ik miste tijdens de wedstrijd inderdaad een lus, die ik tijdens het inrijden wel had gedaan. Geen idee waarom. Misschien vinden ze ons te oud voor de volledige ronde?
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Boven de 40 moet je niet meer dat soort gekkigheid willen... :D Het is inderdaad de vraag waarom de veertigplussers twee klimmen en twee normale afdalingen minder hoefden, maar wel de rockgarden e.d. moesten doen - voor de veiligheid hoefde het niet dan?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

to0n schreef:
Exar schreef:De 40+ had (volgens de kaart bij de inschrijving) een korter rondje.
Ik miste tijdens de wedstrijd inderdaad een lus, die ik tijdens het inrijden wel had gedaan. Geen idee waarom. Misschien vinden ze ons te oud voor de volledige ronde?
? hoezo 2 klimmen en afdalingen minder? iedereen rijdt hetzelfde rondje lijkt me. Ik heb niet het idee dat ik iets anders hebben gereden dan tijdens het inrijden. Bovendien reden de amateurs dan ook het rondje dat de 40+ reed want de rondetijden werden met elkaar vergeleken. Kan wellicht met de wedstrijd duur te maken hebben dat ze niet teveel willen uitlopen. Ik heb overigens nog nooit een wedstrijd gereden waarin er door verschillende categorien een wisselende ronde werd gereden. Zal strava er eens bijpakken. :winkie:
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Als ik het goed zag reed de 40+ niet de heen-en-weer afdaling/klimcombinatie, en niet de afdaling richting het fietspad die daar op volgde, maar bovenaan de heen-en-weerklimafdalingcombinatie gingen ze rechts richting het stukje dat op Strava als 'The Esses' te boek staat (uiteraard een verwijzing naar een stukje in de bobsleebaan in Konigssee, maar dat had iedereen al door).
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

schepp schreef:
? hoezo 2 klimmen en afdalingen minder? iedereen rijdt hetzelfde rondje lijkt me. Ik heb niet het idee dat ik iets anders hebben gereden dan tijdens het inrijden. Bovendien reden de amateurs dan ook het rondje dat de 40+ reed want de rondetijden werden met elkaar vergeleken. Kan wellicht met de wedstrijd duur te maken hebben dat ze niet teveel willen uitlopen. Ik heb overigens nog nooit een wedstrijd gereden waarin er door verschillende categorien een wisselende ronde werd gereden. Zal strava er eens bijpakken. :winkie:
Pak de rondetijden van de 30+ er maar eens bij bijvoorbeeld ;) Leeftijddiscriminatie :winkie: :bier:
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Zag met inrijden tussen de jeugd klassen ook boven aan die klim een bordje staan waarop een pijl naar rechts en masters 40 + stond. Ploeg maat van me zei al dat hij die lus niet Had gereden. De amateurs volgens mij wel toch?
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Gezien de rondetijden gok ik dat de Amateurs wel het gewone rondje hebben gereden.
Gebruikersavatar
Timl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 december 2010, 22:32

zoek de verschillen op de routes op Strava maar, 40+ heeft inderdaad een lusje minder gereden.
Gebruikersavatar
Timl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 december 2010, 22:32

Kevin Kempf heeft trouwens wat foto's gemaakt:

https://www.oypo.nl/233851C6251D0A56" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Timl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 29 december 2010, 22:32

https://www.zonerama.com/vanwarmerdam/Album/804366" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.zonerama.com/vanwarmerdam/Album/806809" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik gok dat het te maken heeft met de wedstrijd duur. Ze wilden 6 rondes doen bij de 40+ dus ik gok dat dat niet uitkwam met de lange ronde en dat 5 rondes weer te kort werd. Amateurs reden 60 min en mas 40 75min. Ik had er overigens 84min op de teller staan :) laatste ronde nog ff wat pech gehad.
Plaats reactie