29,30 augustus MPL Stappenbelt MTB trophy

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

De verandering in regels betreffende teams en vrije shirtkeuze voor renners loopt bijna gelijk aan de afnemende deelnemersvelden. Teams hoefden toen geen geld af te dragen aan de KNWU en namen de rol op zich om op te leiden en regionale renners te introduceren in het landelijke circuit. De meeste clubs (een handje vol uitgezonderd) doen vrij weinig voor mountainbikers en de structuur die teams brachten is nu dus weggevallen.
Dit is imho wel iets wat bijdraagt aan de verminderde interesse in XC, kijk maar hoe weinig teams er nog over zijn.
Born to ride a Storm.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

XC-Mike schreef: En waar zijn de jongeren? Het is toch een hele gave sport? Misschien geld? Maar zo duur hoeft het ook weer niet te zijn. Met een krantenwijk of horecabaantje en wellicht wat hulp van ouders of lbs kun je toch best een wedstrijdfietsje rijden? Kon ik ook toen in 16 was.
De clubs werken ook niet veel mee, bij Bar-end o.a. is er veel aandacht voor de jeugd en goede (wedstrijd)training maar vraag me af hoeveel andere clubs er nog echt serieus bezig zijn. Zie toch vooral veel wielertoerclubjes en echte raceverenigingen.
Tot en met categorie 6-7 (jeugd) zijn er voldoende wedstrijden, maar zodra je nieuweling wordt, kom je in het "grote" circuit, waarin nauwelijks nog wedstrijden zijn. KNWU doet ook niets meer aan ondersteuning vanaf het nivo nieuweling, want op 1 na, zijn alle RTC's verdwenen. Vermoedelijk door geldgebrek, want alles wat de KNWU aan de MTB sport besteed gaat naar 5 of 6 personen in Sittard. (team TROI)
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Plaats reactie