Nationale Eneco Strandrace 2015 Texel

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Nationale Eneco strandrace competitie zaterdag 21 november op Texel.

Zaterdag 21 November zullen meer dan 600 mountainbikers deelnemen aan de meest uitdagende strandrace van de Eneco strandrace competitie.

De 2e wedstrijd van het Eneco strandrace klassement zal zich voortzetten op en rondom Strandpaviljoen Paal 17 op Texel.
Nieuw in het klassement zijn de ingevoerde leeftijds categorieën.
Zo zijn de 40+ en 50+ een toevoeging in de Eneco strandrace competitie.

Paal 17 is ook dit jaar hoofdsponsor van de Paal 17 strandrace Texel.
Het strandpaviljoen is de thuisbasis van het evenement en zal alle deelnemers hét eilandgevoel geven.
Paal 17 leent zich perfect om na de strandrace tot rust te komen met een zeer aantrekkelijke kaart.
Het parcours start bij Paal 17 op het strand en loopt in noordelijke richting over het strand tot aan De Slufter en tot Paal 9 in het zuiden, totale afstand 46 km. De start is om 12.00 uur, de prijsuitreiking om 14.00 uur. Er wordt gestreden in drie hoofdcategorieën bij zowel de mannen als de vrouwen: licentiehouders, basisleden en cyclosportieven.
Mis de strandrace niet en schrijf je in op http://www.paal17strandrace.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sportieve groet.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Op het filmpje op de site zag ik veel fietsers die niet met de auto maar met de fiets de veerboot pakken.

Is er een mogelijkheid om bij de start bagage in bewaring te geven, of zelfs te douchen ?

Gisteren is het mij in Den Helder heel goed gevallen om na de race meteen te douchen en om te kleden :D
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Douchen zal op Texel niet mogelijk zijn. Is alleen een strandpaviljoen en een tent bij de start.
Born to ride a Storm.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Toch maar ingeschreven! Is wel een hele reis maar het lijkt me een gave strandrace en na HvH-DH wil ik toch eens kijken hoe ver ik in het klassement kan komen :-D
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Als ik kijk naar het getij is er van 12 tot 16.00 uur hoog water. Klopt dit?
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

The GIANT Men schreef:Als ik kijk naar het getij is er van 12 tot 16.00 uur hoog water. Klopt dit?
Ongeveer :wink:

Het water is laag om 8:56 en komt dan omhoog tot 15:15
15:15 is het hoogste punt, maar dan hoor jij al op het podium te staan. :wink:
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik neem aan dat de meesten de auto in den helder laten staan en met de fiets met de boot gaan. Kun je bij de start een tas achterlaten met wat warme kleren ?
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

[quote="Lefty29"]Ik neem aan dat de meesten de auto in den helder laten staan en met de fiets met de boot gaan. Kun je bij de start een tas achterlaten met wat warme kleren ?[/quote

Er staat een tent, daar kan je je spullen kwijt, ligt het in ieder geval droog.
Zorg dat je je waardevolle spullen bij je heb, ik zou geen telefoon in je tas onbeheerd achter laten.

Misschien kan je mede passagiers vinden, een overtocht is €40,- in het weekend.
Wij zijn met ook met een auto vol, scheelt in de kosten.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dank je voor de tips!
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Net gefinished in een zware en hectische race. Vertrokken in de plensregen met harde noorden wind (4-7). Het was behoorlijk hoog water waardoor het strand smal was en steeds slechter werd. De eerste lus waren er grote groepen die bij het keerpunt uit elkaar vielen. Daar moesten we door een smalle opening over de matten en een aantal misten die. Daarna alleen of in kleine groepjes gereden. Al met al vond ik het een gave race. 1'54 over gedaan, langer dan ik dacht en geen idee wat voor klassering dat is.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Net gefinished in een zware en hectische race. Vertrokken in de plensregen met harde noorden wind (4-7). Het was behoorlijk hoog water waardoor het strand smal was en steeds slechter werd. De eerste lus waren er grote groepen die bij het keerpunt uit elkaar vielen. Daar moesten we door een smalle opening over de matten en een aantal misten die. Daarna alleen of in kleine groepjes gereden. Al met al vond ik het een gave race. 1'54 over gedaan, langer dan ik dacht en geen idee wat voor klassering dat is.
Oh! Ik dacht dat ik daar alleen last van had :winkie: mijn god, dit ging niet vanzelf, hoog water i.c.m. zeer zware tegenwind.
ff ruim 2 uur nodig gehad.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Rios schreef:Oh! Ik dacht dat ik daar alleen last van had :winkie: mijn god, dit ging niet vanzelf, hoog water i.c.m. zeer zware tegenwind.
ff ruim 2 uur nodig gehad.
:D

Wat ik onvoorstelbaar vind is de snelheid van de winnaar. 33.1 per uur! HvH-DH reed ik een half uur langzamer dan de winnaar, en nu over 1/3 van de afstand ook ongeveer een half uur langzamer. Terwijl mijn uitslag bij de basisleden in beide races ongeveer gelijk is (rond de 25e plaats).
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik heb even naar het aantal finishers gekeken versus het aantal inschrijvingen (alleen vooraanmeldingen van de site):
Mannen licentie: 92/128
Mannen basis: 115/147
Mannen cyclo: 17/28
Vrouwen licentie: 10/12
Vrouwen basis: 8/13
Vrouwen cyclo: 3/5
Totaal: 245/333, kortom sowieso heel weinig deelnemers aan de cyclo, maar ook slechts 74% heeft een geregistreerde eindtijd.

Is dit het effect van de gemiste mat op het keerpunt bij de slufter of de zware omstandigheden?
Plaats reactie