14 nov 2015 MTB Funklasse wedstrijd Rhenen/Kwintelooijen

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Anneloes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 20:07

Op zaterdag 14 november 2015 wordt een MTB Funklasse wedstrijd georganiseerd door de AXA Valleirenners, tijdens de 4e Nationale Veldrit van Rhenen.

De wedstrijd vindt plaats in recreatiegebied Kwintelooijen (Rhenen). Het parcours is bijna 3km lang en uitdagend vanwege het hoogteverschil. De wedstrijd start om 14:00 uur en de wedstrijdduur is 60 minuten.
De kosten van deelname zijn € 7 voor basisleden van de KNWU en voor overige deelnemers € 10. Meer informatie vind je op: http://www.axavalleirenners.nl/mtb-funklasse" onclick="window.open(this.href);return false;

Meedoen kan vanaf 15 jaar. Mannen en vrouwen rijden de wedstrijd samen, maar er is een apart klassement. Ook wordt er apart gestart. Voor vragen, mail naar: evenementen@axavalleirenners.nl

We zien je graag op 14 november!
Rick9898
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 10:59
Mijn mountainbike: Epic WC

Ingeschreven. Wat was de opkomst in de funklasse bij vorige edities?
Anneloes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 20:07

Hoi Rick,

Goede vraag, ik heb er helaas geen antwoord op. Dit is de eerste keer dat we deze wedstrijd organiseren, dus voor ons ook nog een grote vraag. Leuk dat je je ingeschreven hebt, tot de 14e!

Groeten,
Anneloes
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Ben benieuwd naar het parcours, vaste route is nou niet bepaald geschikt voor inhaalacties.
Resist much, obey little.
Anneloes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 20:07

Hey Niels,

Het wedstrijdparcours is anders dan de gebruikelijke mtb-route daar, anders wordt het inderdaad vrij lastig met inhalen etc. Op de website vind je een kaart van de route: http://www.axavalleirenners.nl/mtb-funklasse" onclick="window.open(this.href);return false;
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

zo te zien veel zand en gras, dat krijg je ervan als je wielrenners een mtb wedstrijd laat organiseren. :p
terwijl er een prachtige route ligt, die je iig deels zou kunnen gebruiken. Dat er stukken zijn dat je moeilijk kan inhalen is inherent aan mtb-en . Als je goede startlus neerlegt is dit meestal geen probleem omdat de snellere bij elkaar rijden.

Ik was vanplan mee tedoen, maar na een blik op het parcours haak ik af!
Anneloes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 22 oktober 2015, 20:07

Het parcours is vrij wisselvallig, er zit meer in dan alleen zand en gras. Er wordt ook een deel van de oude mtb-route daar gebruikt in het parcours, dus lang niet overal even breed. Maar het blijft lastig om voor iedereen de 'perfecte' route te creëren.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Ik heb net de video bekeken.
Als dit het parcours is dan sla ik even over.
Resist much, obey little.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik heb ook het filmpje bekeken en de beste man komt niet eens fietsend boven op de motorcrossbaan terwijl er nog niet gefietst is. In de wedstrijd betekend dit dat ik gok het hele veld kan gaan lopen op de enige klim die er is. Ik en het wel eens met de commentaren hierboven,..dit is geen aantrekkelijk mtb rondje, zeker gezien de mogelijkheden. Veel te veel mulle zand stukken waar straks niet te fietsen is.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Anneloes schreef:Het parcours is vrij wisselvallig, er zit meer in dan alleen zand en gras. Er wordt ook een deel van de oude mtb-route daar gebruikt in het parcours, dus lang niet overal even breed. Maar het blijft lastig om voor iedereen de 'perfecte' route te creëren.
ik heb het filmpje bekeken en ongeveer 50% gaat over de crossbaan. wat is het idee erachter om door mul zand te gaan rijden, het is geen cyclocross. Dit heeft toch weinig met mtb-en te maken. MTB is mede een technische sport waarbij je je kan onderscheiden in technische segmenten.
Er ligt daar toch een mtb route die notabene voor jullie wedstrijd is afgesloten die dag (en niet toegnakelijk is voor mtb-ers). Maak er dan gebruik van.! Er zijn genoeg mogelijkheden om het rondje te gebruiken en zowel boven op als onderaan uit de route te "lussen"en stukjes pad en veld te pakken voor inhalen.
Nu ligt er het meest inspiratieloze rondje ooit. en ja dat je tijdens mtb wedstrijd niet ten alle tijden kan passeren hoort er nou eenmaal bij he. Hier trek je geen een mtb-er mee over de streep.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Het is wel jammer inderdaad van het parcours met alle mogelijkheden in kwintelooijen.

Maar het rondje is denk ik dan ook uitgezet voor de cyclocross-wedstrijd waar ook nog een funklasse mtb wedstrijd achteraan mag.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Nikoz schreef:Het is wel jammer inderdaad van het parcours met alle mogelijkheden in kwintelooijen.

Maar het rondje is denk ik dan ook uitgezet voor de cyclocross-wedstrijd waar ook nog een funklasse mtb wedstrijd achteraan mag.
Helaas werkt het niet zo simpel naar mijn mening, maar ik hoop dat ze voldoende deelnemers zullen krijgen. Elke wedstrijd juich ik toe, al vind ik het ook heel apart dat je in het off season de licentie mtbers niet mee laat doen. elke wintercompetitie wedstrijd is voor licentie en niet licentierijders. Scheelt toch weer een hoop deelnemers.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Het is ook geen mtb-parcours, maar het is een veldrij-parcours waar je met je mtb mee mag doen.
Ik vind het juist een goede zaak dat ze de vaste route ontzien. :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

blondie schreef:Het is ook geen mtb-parcours, maar het is een veldrij-parcours waar je met je mtb mee mag doen.
Ik vind het juist een goede zaak dat ze de vaste route ontzien. :-q
Dan rij jij vast niet vaak op een mtb denk ik :winkie:
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Ik bedoelde het rondje wat ze gaan uitzetten. (geloof dat het niet helemaal duidelijk was)
Plaats reactie