MTB wintercross

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Winter- Cross Cup 2015 - 2016

Na het succes van vorige jaren dit jaar 5 wedstrijden en een extra categorie 19+ Fun Klasse

De bureau DRP Wintercross bestaat dit jaar uit 5 laagdrempelige Mountainbike wedstrijden voor de jeugd. Door de laagdrempelige opzet kan je meedoen zonder lidmaatschap van een vereniging of KNWU licentie. De enige verplichtingen zijn het dragen van een helm en het gebruik maken van een mountainbike. Een cyclocrossfiets is niet toegestaan!! De wedstrijden zijn uitermate geschikt om kennis te maken met het wedstrijd mountainbiken. Voor elke wedstrijd kun je je apart opgeven bij de organiserende vereniging. Huldiging na iedere wedstrijd.

•Er wordt voor de Jeugd een eind klassement opgemaakt na de 5 wedstrijden.
•Er wordt voor de 19+ Fun klasse een dagklassement opgemaakt en geen eindklassement.

Inschrijven

Inschrijven kan via http://www.mtbwintercross.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .Klik op 1 van de onderstaande data of logo van een vereniging om je in te schrijven voor een wedstrijd. Tevens is het mogelijk om op de wedstrijddag zelf in te schrijven. Jeugd kan zich voorinschrijven voor iedere wedstrijd op desbetreffende data . De voorinschrijving sluit de Woensdag voor de wedstrijddag. Voor de 19+ Fun Klasse is een maximum van 60 Renners en kunnen voorinschrijven 2 weken voor de desbetreffende wedstrijd.

Inschrijfgeld:

Het inschrijfgeld bedraagt € 2,00 euro voor de jeugdwedstrijden en € 5,00 euro voor de 19+ Fun Klasse wedstrijd. Borg stuurbord € 5.00 euro. Graag gepast betalen. Startopstelling op basis van inschrijving.

Data :
Zo 10 Jan Assen
Zo 24 Jan Zuidwolde
Zo 31 Jan Appelscha
Zo 07 Feb Beilen
Zo 21 Feb Norg

Programma:

Vanaf 9.00 uur is de inschrijving en uitreiking stuurborden

9.30 uur - 10.00 uur Inrijden
10.00 uur - 11.00 uur 19+ Fun Klasse (60 minuten Wedstrijd)
11.10 uur - 12.10 uur 16/17/18 Jarigen (60 minuten Wedstrijd)
11.12 uur - 12.02 uur 14/15 Jarigen (50 minuten Wedstrijd)
12.15 uur - 12.40 uur Prijsuitreiking 19+ Fun Klasse en 14/15 jarigen en 16/17/18 jarigen
12.15 uur - 12.30 uur Inrijden
12.40 uur - 13.20 uur 12/13 Jarigen (40 minuten Wedstrijd)
13.30 uur - 14.00 uur 10/11 Jarigen (30 minuten Wedstrijd)
14.10 uur - 14.25 uur 8/9 Jarigen (15 minuten Wedstrijd)
14.30 uur - 14.45 uur Prijsuitreikingen 12/13 Jarigen, 10/11 Jarigen en 8/9 Jarigen
14.45 uur Einde

Bron : http://www.mtbwintercross.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Op de site staat weinig info over de locaties waar de wedstrijden plaatsvinden
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

- Assen, parcours staat filmpje van MTB Assen (Facebook);
- Zuidwolde, nog niet eerder daar wedstrijd gereden;
- Appelscha, zal bij de Bosberg zijn net als OFK (filmpjes op you tube);
- Beilen, was vorig jaar ook wedstrijd staat vast wel filmpje op you tube;
- Norg, waarschijnlijk in de Langeloerduinen, super omgeving voor mtb wedstrijd (in verleden ook top competitie wedstrijden verreden daar (wederom filmpjes op you tube).

Hoop een paar van deze wedstrijden mee te pakken, maar richt mij vooral op de wintercompetitie Steenwijk-Havelte.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

In Norg zijn alleen wedstrijden voor de jeugd.
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

De wedstrijd in Assen zal gehouden worden in de buurt van sportpark de Hoogspanning in Assen.
Dus niet bij de Baggelhuizerplas!
Voor de routeplanner:
Sportpark de Hoogspanning
De Hoogspanningsweg 6
9408 CZ Assen

Parcours: veel hoogtemeters (echt!) Laat je verrassen!
http://www.mtbassen.nl/bureau-drp-winte ... programma/" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Is er ook ergens uitslag van de wedstrijd van vandaag?
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Heb zelf ook nog geen uitslag kunnen vinden. Ik weet wel hoe ik ben gefinisht maar vind het altijd wel leuk om te zien hoe andere bekenden het gedaan hebben. Maar voorgaande jaren kwam het vaak na 1 of 2 dagen wel op de Facebook pagina te staan. Nog even wachten dus. Er was volgens mij wel een grote opkomst. bij de categorie die na de eerste prijsuitreiking startte (12,13 jaar) was het volgens mij enorm druk. ook bij de categorieën 14,15 en 16,17,18 jaar deden er relatief veel mee. Het parcours was loodzwaar dus ik ben benieuwd hoe de jongere jeugd het gedaan heeft, maar ik was wel aardig kapot naar een uurtje.

Gr. Bart
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Uitslag op Facebook van MTB wintercross.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

De uitslagen staan op de site zag ik. 24 januari is de wedstrijd in Zuidwolde, mijn thuiswedstrijd. Ik zie dat de organisatie nog nergens een locatie vermeld heeft maar als het goed is, is het gewoon op het Nolderwoud. Dit ligt vlak bij de Ommerweg 55, Zuidwolde, maar ik verwacht dat ze wel bordjes zullen ophangen zodra je de N48 bij afrit Zuidwolde verlaat.

Gr. Bart
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

De wedstrijd in Zuidwolde is afgelast , las ik op Facebook.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmorgen ondanks de vele regen van het weekend ging de wedstrijd in Appelscha toch door. Parcours was hetzelfde als ICW/OFK maar dan natter . Vooral het stuk achterin was behoorlijk nat, maar gezien de hoeveelheid die gevallen is viel het me nog niet eens tegen. Startopstelling op basis van voorinschrijving dus stond ik eerste startrij . In de eerste ronde moest ik een aantal licentie rijders laten gaan, maar daarna positie kunnen handhaven en geen posities meer hoeven prijs geven. Zeer tevreden met resultaat.
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Was een leuke wedstrijd idd. Ondanks de regenval redelijk droog parkoers toch nog. Jammer dat ze de einduitslag van Assen niet als startvolgorde hanteerden. Dat zou idd eerlijker zijn geweest. Verder blijven dit leuke trainingswedstrijden. Op naar Beilen: 7 febr.
Fortune favors the brave!
atbjean
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 december 2012, 12:58
Mijn mountainbike: specialized S works epic WC
Contacteer:

Gaat lekker bij deze serie.
10.00 uur - 11.00 uur 19+ Fun Klasse (60 minuten Wedstrijd)
Dan denk ik dus Funklasse, maar zie hier allemaal licentie renners aan de start staan.
Iets klopt er volgens mij niet.
live your dream
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Funklasse is basislicentie rijders, bij deze serie toevallig niet verplicht. Licentierijders zijn in mijn ogen de echte wedstrijdrijders. Die steken doorgaans nogal wat meer tijd in hun sport dan dat funklassers dat doen.
atbjean
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 december 2012, 12:58
Mijn mountainbike: specialized S works epic WC
Contacteer:

Dat bedoel ik dus,het is een wedstrijd voor Funrijders. Het meedoen van licentierenners houd mijnsinsziens een aantal funners thuis. Licentie rennners hebben hun eigen wedstrijden. Vind het vreemd dat sommige organisatoren hier geen rekening mee houden.
Noem het dan een open klasse.
live your dream
Plaats reactie