MTB Veluwse Wintercompetitie 2015/2016

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Is inderdaad niet leuk dat je altijd door de modder van een ander aan het ploegen bent in de laatste cat. Wat me wel opvalt is, als het parcours slecht ligt en het is verder droog, zorgen de voorgaande cat's ervoor dat het parcours "ingereden" word. Dus dat er sporen in de modder komen die hard zijn. Nu was het in Apeldoorn wel extreem, maar bij menig veldrijd wedstrijd waar ik aan mee gedaan heb was dit het geval.

Hoorde ook dat het parcours volledig gedraineerd is?
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Vorig jaar was echt bagger zeg met die smeltende sneeuw, maar heb me desondanks best vermaakt. Ben er deze keer niet bij (en ook in Harderwijk en Deventer al niet), zit al een paar weken op de blessurebank helaas... Hopelijk Lunteren nog wel meepakken.
Wat nattigheid betreft is het dit seizoen wel slecht, vorig jaar hadden we meer geluk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

kan iemand vertellen hoe het parcours erbij ligt? Aangezien het de komende uren blijft regenen kan ik me bijna niet voorstellen dat na een paar wedstrijden het behoorlijk kapot gereden is en er flinke modderplassen zijn ontstaan
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Het lijkt vanaf een uur of 11 droger te worden. Wellicht rijden eerdere categorieën een mooi spoor?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:Het lijkt vanaf een uur of 11 droger te worden. Wellicht rijden eerdere categorieën een mooi spoor?
nou in zutphen volgens mij pas na 13u,....en dat droge spoor kan je zolang het regent vergeten,..zolang het regent wordt het alleen maar erger.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Zolang het regent geen droog spoor inderdaad. Ik stap om half 12 in de auto richting Zutphen :-q Voor de zekerheid neem ik zwemvliezen mee :winkie: Tot straks @schepp!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:Zolang het regent geen droog spoor inderdaad. Ik stap om half 12 in de auto richting Zutphen :-q Voor de zekerheid neem ik zwemvliezen mee :winkie: Tot straks @schepp!
hahahah nee ik heb apeldoorn gereden en ik ben best fanatiek, maar dat was voor mij teveel van het goede. Vandaag niet de motivatie om een hele dag kwijt te zijn aan reistijd, kleren wassen en fiets uit elkaar halen. Hoop dat degene die geweest zijn zich vermaakt hebben. Het parcours spreekt mij daarbij ook niet echt aan. Lunteren ben ik er zeker wel weer. Das mountainbike zoals het hoort te zijn :)
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

schepp schreef:
jwolfkamp schreef:Zolang het regent geen droog spoor inderdaad. Ik stap om half 12 in de auto richting Zutphen :-q Voor de zekerheid neem ik zwemvliezen mee :winkie: Tot straks @schepp!
hahahah nee ik heb apeldoorn gereden en ik ben best fanatiek, maar dat was voor mij teveel van het goede. Vandaag niet de motivatie om een hele dag kwijt te zijn aan reistijd, kleren wassen en fiets uit elkaar halen. Hoop dat degene die geweest zijn zich vermaakt hebben. Het parcours spreekt mij daarbij ook niet echt aan. Lunteren ben ik er zeker wel weer. Das mountainbike zoals het hoort te zijn :)
Parcours is inderdaad verre van spannend. Ook tijdens de gow toen het kurkdroog was. Typisch geval van tussen linten rijden.
Ik ben ook geen modder liefhebber, tegendeel, maar je leert er wel sturen van :-q . Bekijk het positief schepp, als je dit rijd kan het aankomend seizoen alleen maar beter worden.

Heb mn nieuwe fiets wel gespaard vandaag, ben op mn oude modderbike gegaan. Goede keus geweest, want het lag echt verschrikkelijk slecht.

Ik wil hierbij ook een diepe buiging maken voor de "vrijwilligers". Een dik uur in de modder ploeteren op een fiets is minder zwaar dan de hele dag naar een stelletje amateurs te moeten kijken, in de stromende regen met een graad of 5.

Respect :bier: .
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

schepp schreef:
jwolfkamp schreef:Zolang het regent geen droog spoor inderdaad. Ik stap om half 12 in de auto richting Zutphen :-q Voor de zekerheid neem ik zwemvliezen mee :winkie: Tot straks @schepp!
hahahah nee ik heb apeldoorn gereden en ik ben best fanatiek, maar dat was voor mij teveel van het goede. Vandaag niet de motivatie om een hele dag kwijt te zijn aan reistijd, kleren wassen en fiets uit elkaar halen. Hoop dat degene die geweest zijn zich vermaakt hebben. Het parcours spreekt mij daarbij ook niet echt aan. Lunteren ben ik er zeker wel weer. Das mountainbike zoals het hoort te zijn :)
Rondje was inderdaad niet spannend, hoewel de staat van het parcours het wel spannender maakte. Helaas wel in de voorlaatste ronde onderuit gegleden, net nadat ik nog iemand voorbij was gereden :x Kennelijk nog wat te leren op het gebied van sturen :D

En komende dagen de fiets maar eens uit elkaar halen en smeren, want het was echt bagger!

Inderdaad diep respect voor de vrijwilligers! Het was geen pretje er vandaag te staan :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

als het zo ontzettend slecht is dan mogen ze het gerust afgelasten. Hoorde dat er zelfs frames zijn gesneuveld doordat er bijna niet meer te rijden was. Blij dat ik deze keer heb overgeslagen
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Snap je gedachte. Voor de trainingsopbrengst dan maar ;).
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

erg weinig deelnemers ook, wat ik heel goed begrijp na apeldoorn. Overigens ook niet leuk voor het klassement. Je krijgt toch een beetje scheve verhoudingen door dit slechte weer. Hopelijk in Lunteren weer een keer droog weer.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Zaterdag mooiste rondje van de serie in Lunteren. Schitterend loodzwaar parcours en misschien niet eens zo gevoelig voor nattigheid.
Succes iedereen, ben zelf helaas nog uitgeschakeld..
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Ik ben benieuwd naar het rondje. Volgens mij de meeste klimmetjes al wel eens gereden tijdens één van de vele toertochten daar. Wordt afzien :winkie:
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

schepp schreef:erg weinig deelnemers ook, wat ik heel goed begrijp na apeldoorn. Overigens ook niet leuk voor het klassement. Je krijgt toch een beetje scheve verhoudingen door dit slechte weer. Hopelijk in Lunteren weer een keer droog weer.
De verhoudingen in het klassement vind ik niet scheef. Als je niet meedoet kun je ook niet winnen. Gasten die wel op komen dagen scoren punten. Die punten krijg je door hard werken zowel trainen als racen.
Er is altijd wel iemand beter, maar als ze niet komen opdagen mag je zelf met de eer strijken als je een goede klassering rijd of een podiumplaats binnensleept.

Dus de verhoudingen in het klassement zijn mijn inziens niet scheef, maar geven weer welke gasten de meeste moeite doen om hun plek te verdedigen. Als je bijvoorbeeld door weersomstandigheden, of andere omstandigheden niet komt opdagen verdien je ook niet de plek die je verdiend als je wel in de modder loopt te ploeteren.

Als je bedoelt dat er mindere goden voor gasten staan die werkelijk sneller zijn, dan is de verhouding scheef, maar dat is mijn inziens niet het doel van een klassement. Ik ben 3e geëindigd in het GOW veldrijd klassement. Dit kwam niet omdat ik heel goed ben, maar omdat ik consistent goede klasseringen reed en bijna elke wedstrijd kwam opdagen.

Dumoulin gaat de giro ook nooit winnen als Froome meedoet.
Plaats reactie