MTB Veluwse Wintercompetitie 2015/2016

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Wat een ontzettend zwaar rondje rond de Goudsberg :o Wat heb ik afgezien! Wel een heel mooi rondje trouwens; MTB-en zoals MTB-en hoort te zijn. Complimenten aan de organisatie! :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:Wat een ontzettend zwaar rondje rond de Goudsberg :o Wat heb ik afgezien! Wel een heel mooi rondje trouwens; MTB-en zoals MTB-en hoort te zijn. Complimenten aan de organisatie! :-q
Ze zouden mooie wedstrijden kunnen organiseren hier. Ik had het ook zwaar vandaag en dan met name met de kou. Ik kreeg het maar niet warm :-{

Parcours was weer heerlijk zwaar,..en echt een parcours waar je weer echt het verschil op techniek en inhoud kan maken. Alle klims boven 20% en listige afdalingen en off camber stukken.

Vanaf hier een grote dank aan de organisatie voor weer een mooie VWC,..helaas zat dit jaar het weer echt tegen, maar goed de 2 jaar hiervoor zat het vrijwel altijd mee! OP naar volgend jaar en ik zeg,...wedstrijdje op Amerongen Leersum erbij !!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Super mooie wedstrijd gereden vandaag, ik houd wel van een beetje kou. Als ik het koud heb moet ik harder trappen ;-)
Parcours was ook smullen, lekkere klimmetjes en mooie afdalingen. Alleen in het eerste rondje even de voeten aan de grond gehad omdat een klimmetje te langzaam ging. Zo zouden alle xc parcours moeten zijn.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Vandaag met afstand laatste geworden.
Maar wat was het een mooi parcours en wat hadden we een mazzel met het weer.
Sorry aan al degenen die ik in de weg heb gereden en sportief dat jullie het zo goed oppakten.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Helaas in het eerste rondje op de steilste klim mijn ketting overmidden getrokken. Even afweging gemaakt om te fixen en door te gaan, maar materiaal was aan vervanging toe dus lekker naar middenterein gerold en rustig gefixed. Om na de wedstrijd weer richting Leusden te fietsen.
Mooi rondje en organisatie van de wintercompetitie bedankt voor een aantal leuke wedstrijden.

Nu de hele aandrijflijn en lagers vernieuwen en het nieuwe seizoen kan beginnen. Tot Clasique d'Álphen!
Rick9898
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 10:59
Mijn mountainbike: Epic WC

Was inderdaad een erg mooi parcours, ook erg veel geluk gehad met het weer. Weet iemand trouwens waar de foto's te vinden zijn, zag namelijk meerdere fotografen staan?
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Rick9898 schreef:Was inderdaad een erg mooi parcours, ook erg veel geluk gehad met het weer. Weet iemand trouwens waar de foto's te vinden zijn, zag namelijk meerdere fotografen staan?
Fotogp.nl
lammertt
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 21:47

t-8one schreef:
Rick9898 schreef:Was inderdaad een erg mooi parcours, ook erg veel geluk gehad met het weer. Weet iemand trouwens waar de foto's te vinden zijn, zag namelijk meerdere fotografen staan?
Fotogp.nl
En op de website: http://www.wvtourdeforce.nl/index.php/m ... 8325923857" onclick="window.open(this.href);return false;
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Kan er niet ook een zomer competitie komen ? Zou een welkome aanvulling zijn, nu zijn er maar weinig XC wedstrijdjes in het midden vh land.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:Kan er niet ook een zomer competitie komen ? Zou een welkome aanvulling zijn, nu zijn er maar weinig XC wedstrijdjes in het midden vh land.
Haha, dat geluid hoor ik op meer plaatsen. Er zijn her en der wel wat plannen, Bar end is er volgens mij mee bezig om zoiets van de grond te krijgen.
Probleem met zomer competitie is een beetje de zomervakanties denk ik, er gaat voor de verenigingen best veel tijd in zitten om een wedstrijd te organiseren.

Maar ik ben ook helemaal voor een zomercompetitie. Afgelopen wintercompetitie was voor mij de eerste keer en ik vond het erg leuk. Nadeel vond ik vooral het wachten voor de wedstrijd en de blubber in Apeldoorn en Zutphen.

Er worden deze zomer wel aardig wat Marathons in Nederland georganiseerd, die bestaan uit 1, 2 of 3 rondjes van 35 km. Ook erg de moeite waard denk ik.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Ik denk dat er animo zat voor is, voorheen had je de bergraces nog en die waren zeer populair.
met een serie van 3 a 4 wedstrijden zou ik al blij zijn. Apeldoorn/soesterhoogt/loenen en mischien een wedstrijdje rond oosterbeek (die was erg mooi)
Misschien kunnen we vanuit de Sforz cup samenwerken, en iets van een kleine XC competitie opzetten.
JvdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 19 september 2013, 13:37

Zomercompetitie lijkt me mooi :) Ik doe mee!
Waar kunnen we inschrijven??

Lunteren, Loenen, Soest, Hoenderloo, :) :)
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:Ik denk dat er animo zat voor is, voorheen had je de bergraces nog en die waren zeer populair.
met een serie van 3 a 4 wedstrijden zou ik al blij zijn. Apeldoorn/soesterhoogt/loenen en mischien een wedstrijdje rond oosterbeek (die was erg mooi)
Misschien kunnen we vanuit de Sforz cup samenwerken, en iets van een kleine XC competitie opzetten.
Waarom zijn die bergraces eigenlijk gestopt als ze zo populair waren?
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

t-8one schreef:
rundfunk rudi schreef:Ik denk dat er animo zat voor is, voorheen had je de bergraces nog en die waren zeer populair.
met een serie van 3 a 4 wedstrijden zou ik al blij zijn. Apeldoorn/soesterhoogt/loenen en mischien een wedstrijdje rond oosterbeek (die was erg mooi)
Misschien kunnen we vanuit de Sforz cup samenwerken, en iets van een kleine XC competitie opzetten.
Waarom zijn die bergraces eigenlijk gestopt als ze zo populair waren?
Tja, Het leverde te weinig geld op (tov de loopwedstrijden) is wrs de hoofdreden.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:
t-8one schreef:
Waarom zijn die bergraces eigenlijk gestopt als ze zo populair waren?
Tja, Het leverde te weinig geld op (tov de loopwedstrijden) is wrs de hoofdreden.
De organisatie was een commerciële partij?
De VWC wordt volgens mij voornamelijk door vrijwilligers vanuit de clubs georganiseerd. Ik geloof dat enkel aan het inhuren van de tijdswaarneming kosten waren verbonden.
Plaats reactie