MTB Veluwse Wintercompetitie 2015/2016

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

weet iemand hoe het rondje van deventer eruit ziet ?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

We hebben eerst Harderwijk nog, volgens mij... ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Freekenstein schreef:We hebben eerst Harderwijk nog, volgens mij... ;)

Nou als ik het rondje zie dan twijfel ik enorm of ik een trainingsdag op leersum/amerongen/rhenen ga inwisselen voor per ronde 50 bochten maken op een aangelegd baantje.

Het rondje rond de watertoren is helaas niet meer. Had me echt op Harderwijk verheugd want was een leuke ronde,..lekker met alles erin,..snelle stukken , single trail en klimmen.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

schepp schreef:
Freekenstein schreef:We hebben eerst Harderwijk nog, volgens mij... ;)

Nou als ik het rondje zie dan twijfel ik enorm of ik een trainingsdag op leersum/amerongen/rhenen ga inwisselen voor per ronde 50 bochten maken op een aangelegd baantje.

Het rondje rond de watertoren is helaas niet meer. Had me echt op Harderwijk verheugd want was een leuke ronde,..lekker met alles erin,..snelle stukken , single trail en klimmen.
Dan reis ik helemaal niet af vanaf enschede denk ik. geen zin in anderhalf uur tussen linten rijden. Doe ik liever wat leuks hiero in de buurt.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Mmm, ik had nu net zo'n zin in ronde 4. Vanaf Montferland is het ook een eind rijden naar Harderwijk en begin nu toch ook wel te twijfelen. Wel jammer voor de organisatie als er veel mensen niet komen. Ik ga er eens over nadenken..
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

tja had ook wel zin in het wedstrijdje bij harderwijk, maar voor dit rondje ga ik niet afreizen. 50 bochten in 1.5 km op een grasveld,( cx wedstrijden zijn er al genoeg) dan ga ik lekker trainen.. als ik de mensen hier in de omgeving hoor, die gaan nu ook allemaal niet (stuk of 8 man)
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

rundfunk rudi schreef: 50 bochten in 1.5 km op een grasveld
Jammer dat je denkt dat er op een grasveld gereden wordt. Alleen de rode verbindingslussen zijn uitgezet op gras.
De route rond de watertoren was idd. mooier.
Haast u langzaam
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mees schreef:
rundfunk rudi schreef: 50 bochten in 1.5 km op een grasveld
Jammer dat je denkt dat er op een grasveld gereden wordt. Alleen de rode verbindingslussen zijn uitgezet op gras.
De route rond de watertoren was idd. mooier.
Maar dat is toch 2/3 van de ronde? Het is 1 grote zig zag van bochten volgens het plaatje op Facebook. Het stukje door het bos is alleen maar vlak. Ik snap wel dat er op voorhand opmerkingen over komen.
JvdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 19 september 2013, 13:37

hmm had inderdaad al begrepen dat het parcour rondom de watertoeren deze keer niet meer was. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, lijkt erop alsof de parcours steeds meer verschuiven richting de kunstmatig aangelegde zigzag parcours......treintje rijden tussen de linten

of oordeel ik te snel? Na het verdwijnen van hoenderloo....komst van zutphen, deventer, gematigd apeldoorn...

@ Schepp
Ik vermoed dat het parcour in deventer grotendeels het rondje op Wechelerveld is. (+- 4km, onderdeel van de vaste route)
Is er iemand uit betrouwbare bron of van de organisatie die dat kan bevestigen?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

[quote="JvdB"]hmm had inderdaad al begrepen dat het parcour rondom de watertoeren deze keer niet meer was. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, lijkt erop alsof de parcours steeds meer verschuiven richting de kunstmatig aangelegde zigzag parcours......treintje rijden tussen de linten

of oordeel ik te snel? Na het verdwijnen van hoenderloo....komst van zutphen, deventer, gematigd apeldoorn...

Dat gevoel heb ik ook.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vandaag toch gegaan ivm het klassement. Het parcours viel me mee tov het kaartje op Facebook. Alles ging in ieder geval door bos en tussen de bomen door en niet zoals op het kaartje leek over een open veld. De hoeveelheid bochten was echter wel verschrikkelijk. Ik werd na een rondje of 2 a 3 er echt een beetje dol van. Modder was er eigenlijk niet op een heel klein stukje bij start/finish na.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

@ Schepp
Ik vermoed dat het parcour in deventer grotendeels het rondje op Wechelerveld is. (+- 4km, onderdeel van de vaste route)
Is er iemand uit betrouwbare bron of van de organisatie die dat kan bevestigen?[/quote]

Ziet er snel uit. Wat lastig te zien op de filmpjes, maar zitten er ook wat klimmetjes in?
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Parcour Deventer is niet op Wechelerveld maar bij Diepenveen, bij landgoed nieuw Rande.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

t-8one schreef:Parcour Deventer is niet op Wechelerveld maar bij Diepenveen, bij landgoed nieuw Rande.
Volgens de berichten is dat wel een leuke route. Neem aan sat we een deel van de MTB route rijden?
JvdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 19 september 2013, 13:37

t-8one schreef:Parcour Deventer is niet op Wechelerveld maar bij Diepenveen, bij landgoed nieuw Rande.
Wechelerveld zit een of twee klimmetjes in, maar niet echt pittig. Verder vooral rakelinks langs de bomen slingeren (/schampen;)) En wat tafelcombinaties als ik mij nog goed herinner. Maar dat is niet meer relavant gezien reactie van t-8one.

ben benieuwd naar het rondje in Deventer!

Harderwijk was inderdaad niet enkel zigzaggen tussen de linten, denk dat dat een wat onterecht vooroordeel was.(Y)
Ook al zit er misschien in bovenstaande wel een kern van waarheid, we kunnen moeilijk verwachten dat ze met een shovel extra klimmetjes gaan aanleggen :)....al werd ik even enthousiast toen ik achter het terrein van de sportvereniging de springbulten van de BMX baan zag....zouden ze dan toch....neeej haha :D
Plaats reactie