KNWU pasje basislidmaatschap 2016

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Niet zo raar, zo werkt het verder in elke KNWU discipline.
Mocht je basislidmaatschap pasje/licentie nog niet binnen zijn kun je ook inloggen bij de KNWU en dan een printje maken van je pas/licentie.
Born to ride a Storm.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

KNWU basislidmaatschap verhoogd van 11,50 naar 23,00 euro!

Iemand enig idee waarom?

Nu ben ik lid van MTB Noord West en betaal ik dus maar 16,50.

Maar ik zit eigenlijk te denken, heb ik die KNWU pas nog wel nodig?
Ik rijd hoofdzakelijk marathons waar geen lidmaatschap nodig is.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Je hebt die lidmaatschap niet nodig nee. Je kunt binnenkort ook weer een daglicentie kopen als je die ene wedstrijd wel wil meedoen.
Als ik het goed begrepen heb blijft de basislicentie via een club overigens 11,50 kosten. Alleen dat lidmaatschap via de bond gaat naar 23,-.
Lijkt erop dat men clublidmaatschap in de kaart wil spelen ?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Licenties zijn ook een stuk duurder gemaakt. Het is duurder geworden als je weinig wedstrijden rijdt en goedkoper als je er veel doet. Je draagt minder af aan de knwu dacht ik.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Het rekeningrijden is afgeschaft, je betaald dus niet per wedstrijd nog een bedrag naast je licentie. Logischerwijs zijn de licenties dus weer wat duurder geworden, maar niet zo duur als voor 2011 en voor degene die regelmatig wedstrijden rijden zal je goedkoper uit zijn dan met het rekeningrijden.

"Afschaffen rekeningrijden

Rekeningrijden wordt afgeschaft. Sinds de invoering in 2011 blijkt dat er toch veel onduidelijkheid is over wanneer er wel of geen rekeningrijden plaatsvindt en over de incasso daarvan achteraf. Met het afschaffen beogen we;

Minder en duidelijkere betaalmomenten te creëren; de licentie betaal je aan de KNWU, deelname aan een wedstrijd aan de organisator;
Eenduidiger beleid te creëren voor alle disciplines en alle wedstrijden;
Renners niet achteraf te 'straffen' voor het beoefenen van hun hobby.
Door het afschaffen van rekeningrijden worden de tarieven voor licenties, waar rekeningrijden in 2017 voor werd geïncasseerd, hoger ten opzichte van 2017. Echter kan de licentiehouder nu, zonder extra kosten achteraf, onbeperkt wedstrijden rijden. Voor die licentiehouders die jaarlijks aan heel weinig wedstrijden deelnemen zal het dus iets duurder worden. Voor renners die relatief veel wedstrijden rijden wordt het dus juist goedkoper. Ten opzichte van de tarieven 2010 (vóór het rekeningrijden én rekening houdend met de jaarlijkse indexering) vallen de licenties voor 2018 in ieder geval goedkoper uit." bron: https://www.knwu.nl/nieuws/licentieseiz ... ijdrijders" onclick="window.open(this.href);return false;
Born to ride a Storm.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

storm-biker schreef:Het rekeningrijden is afgeschaft, je betaald dus niet per wedstrijd nog een bedrag naast je licentie.
Je betaalt toch wel inschrijfgeld? Anders wordt het wel heel goedkoop :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Freekenstein schreef:
storm-biker schreef:Het rekeningrijden is afgeschaft, je betaald dus niet per wedstrijd nog een bedrag naast je licentie.
Je betaalt toch wel inschrijfgeld? Anders wordt het wel heel goedkoop :P
Zeker, maar naast je inschrijfgeld schreef de KNWU ook nog een bedrag per wedstrijd af.
Born to ride a Storm.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rayb81 schreef:KNWU basislidmaatschap verhoogd van 11,50 naar 23,00 euro!

Iemand enig idee waarom?

...
Volgens de KNWU hierom:
Een eerlijk verhaal van de KNWU schreef:Beste Robert,
Een eerlijk verhaal.
Per 1 januari 2018 wordt je directe lidmaatschap bij de KNWU verhoogd van € 11,50 naar € 23,-. In deze mail leggen we graag uit wat hier de reden voor is.

Al geruime tijd betalen zowel leden die direct bij de KNWU lid zijn, als clubleden € 11,50 voor dezelfde voordelen van het KNWU lidmaatschap. Dat gaan we per 1 januari 2018 aanpassen door het lidmaatschap dat direct bij de KNWU afgesloten wordt (dus zonder club) te verhogen. De prijs van het lidmaatschap via een club blijft € 11,50.

Waarom deze verhoging?
Als direct basislid bij de KNWU profiteer je van de vrijheid om niet vast te zitten aan verenigingsregels en verplichtingen (zoals het dragen van verplichte clubkleding of het draaien van bardiensten). Daarnaast kan jij net als voorgaande jaren met al je vragen direct bij de KNWU terecht. Basisleden die via een club lid zijn, stellen hun vragen bij hun club.
Volgens mij is het een ordinaire prijsverhoging om de kas van de KNWU te spekken en om meer wielrenners/MTBers bij een vereniging te krijgen. De ledenaantallen dalen landelijk gezien namelijk al jaren. Alleen kost een lidmaatschap bij "mijn" vereniging € 130,- per jaar. Da's ook een beetje gortig voor die handvol clubwedstrijdjes die ik daar op dinsdagavond rijd.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie