KNWU Strandrace Castricum Camperduin Castricum

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

FINALE IN VOORBEREIDING!
De laatste strandraces worden verreden maar wie zal de winnaar worden van het klassement 2015/2016?

Met nog ruim een maand zullen we weten of Ramses Bekkenk de nieuwe winnaar wordt van de strandrace competitie 2015/2016.
Het zal zondag 20 Maart weer een uitdagend parcours zijn in de strandrace van Castricum-Camperduin-Castricum.
Zal de ‘Lagune’ in de Camperduin weer beslissend zijn voor de uitslag? We zullen het gaan zien op zondag 20 maart.

Inmiddels druppelen de inschrijvingen binnen van de meeste strandrace-tijgers.
Mis de finale strandrace niet en zorg dat je ingeschreven staat voor de laatste KNWU strandrace.

http://www.mtbstrandrace.nl/programma" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbstrandrace.nl/inschrijven" onclick="window.open(this.href);return false; (Klik op de button "inschrijven")
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Las net op de site dat vanwege het mooie weer (?) de lus bij Bergen uit het parcours is gehaald. Jammer, was een mooi extra lusje.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Las net op de site dat vanwege het mooie weer (?) de lus bij Bergen uit het parcours is gehaald. Jammer, was een mooi extra lusje.
Klopt, de lus bij Bergen aan Zee zit er dit jaar niet in.

Het keerpunt is eenvoudiger als vorig jaar, er staat een filmpje op de site.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik vond het een hectische en zware race gisteren. Bij de basisleden in het eerste startvak gestart en zoals verwacht ontstond er een grote groep. Anders dan op Ameland werd er meteen erg hard gereden en moest ik soms alle zeilen bijzetten om vooraan in de groep te blijven. De wind uit zee (waaiers) en het slechte strand maakte het erg onrustig met ook midden in het peloton een flinke valpartij. Bij een van de kribben helaas verkeerd uitgekomen en helemaal vast in het mulle zand. Daardoor de kopgroep kwijtgeraakt en dat kon ik tegen de wind in niet meer dichtfietsen, en vanaf dat moment tot het eind helemaal vol gereden om het klassement te houden. Bij het keerpunt en op de terugweg nog wat ingehaald en uiteindelijk gelukkig top 20 basisleden nog gehaald en plek in het klassement behouden.

Het prachtige seizoen zit er voor mij op maar ik kijk al weer uit naar HvH-DH!
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Ik vond het een hectische en zware race gisteren. Bij de basisleden in het eerste startvak gestart en zoals verwacht ontstond er een grote groep. Anders dan op Ameland werd er meteen erg hard gereden en moest ik soms alle zeilen bijzetten om vooraan in de groep te blijven. De wind uit zee (waaiers) en het slechte strand maakte het erg onrustig met ook midden in het peloton een flinke valpartij. Bij een van de kribben helaas verkeerd uitgekomen en helemaal vast in het mulle zand. Daardoor de kopgroep kwijtgeraakt en dat kon ik tegen de wind in niet meer dichtfietsen, en vanaf dat moment tot het eind helemaal vol gereden om het klassement te houden. Bij het keerpunt en op de terugweg nog wat ingehaald en uiteindelijk gelukkig top 20 basisleden nog gehaald en plek in het klassement behouden.

Het prachtige seizoen zit er voor mij op maar ik kijk al weer uit naar HvH-DH!
Herkenbaar, het strand was "technisch" en druk met mensen, veel kuilen waarvan je niet kon zien hoe diep ze waren.
Op de heen weg in groep 2 van de basisleden beland, moeten lossen door een foute beslissing vlak voor het keerpunt.
Op de terugweg in een leuk groepje gereden, totdat ik van het ene plasje in een grotere kuil reed, toen ik daar proestend uit kwam was ik mijn groep kwijt, die ik niet meer in kon halen.
Vervolgens rustig uitgereden.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Plaats reactie