24-4-2016 Koningscup Havelterberg

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Koningscup 24 april Havelterberg

Op zondag 24 april wordt de Konings cup verreden. Mede dank zij de financiële ondersteuning van de vaste vereniging sponsoren en de terreineigenaar is het weer mogelijk dit evenement te organiseren. We verwachten weer veel regionale en landelijke toppers aan de start. Het programma bestaat uit de volgende categorieën: 9:15 uur funklasse heren, 10:30 uur Masters 40+, 12:00 uur Nieuwelingen, 12:02 uur Elite/beloften/amateur vrouwen, 12:04 uur nieuwelingen meisjes/junior vrouwen. ’s Middags gevolgd door: 13:30 elite/belofte mannen, 13:32 uur junioren, 15:15 uur amateurs/sportklasse en om 15:17 masters 30+. Licentiehouders kunnen zich inschrijven via KNWU evenementen. Voor inschrijven van de funklasse mail je naar wbosscha@ziggo.nl.


Programma zondag 24 april:

09:15 Funklasse Heren

10:30 Masters (40+)

12:00 Nieuwelingen

12:02 Elite-vrouwen, Belofte-vrouwen, Amateur-vrouwen

12:04 Junior-vrouwen

12:04 Nieuweling-meisjes

12:05 Funklasse vrouwen

13:30 Elite-mannen / beloften

13:32 Junioren

15:15 Amateurs / Sportklasse

15:17 Masters (30+)


Inschrijving funklasse op wbosscha@ziggo.nl of ter plaatse tot een half uur voor de wedstrijd.

Overige categorieën via de website van de KNWU (bijschrijven ter plaatse is mogelijk)

Kosten deelname fun € 8,00

Deelname alleen met een basislidmaatschap van de KNWU, of een dagverzekering (ter plaatse af te sluiten a € 3,00)

Bron : mtbhavelte.nl
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ingeschreven voor funklasse :-D
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

Hoe ligt het parcours erbij?
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ben er vandaag niet geweest, woensdag voor het laatst, toen was het er droog. Is tot noch toe hier in het noorden niet heel veel gevallen. Hopelijk blijft het vannacht ook droog. Over het algemeen kan Havelte wel wat hebben, omdat het zand ondergrond is.
specube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 17:35
Mijn mountainbike: specialized sworks epic wc 2015

Speedfreak98 schreef:Ben er vandaag niet geweest, woensdag voor het laatst, toen was het er droog. Is tot noch toe hier in het noorden niet heel veel gevallen. Hopelijk blijft het vannacht ook droog. Over het algemeen kan Havelte wel wat hebben, omdat het zand ondergrond is.
dankje :-q
http://www.mtbtilburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

parcours lag helemaal droog,..zonnetje erbij vanochtend en tijdens de wedstrijd slechts 1 hagelbui. Ronde was wel compleet anders, maar ik vind het altijd leuk rijden in Havelte. Veld lag ook lekker dicht bij elkaar bij de 40+
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Voor dat schepp zijn wedstrijd reed, deed ik mee aan de funklasse. Ook zo goed als droog, parcours lag er perfekt bij. Route was iets anders dan vorig jaar, veel meer draaien en keren en iets minder klimmen. Van startplek 36 naar top 10 positie gereden en daar zeer tevreden mee. Schepp nog zien sprinten naar een 10e plaats, zag er sterk uit.
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

Vanochtend ook lekker gereden in de funklasse, vanaf de eerste startrij nog even op kop mogen rijden maar dat mocht helaas niet lang duren, de lokale toppers waren toch een maatje te groot maar uiteindelijk wel in de top 15 kunnen finishen.
Wat parcours betreft, heb ik nou niet echt een idee wat nou de bedoeling is van dat dat korte draai en keer werk , alle snelheid gaat er uit en er zat totaal geen flow in sommige stukken.
Een aantal jaren geleden waren het altijd schitterende parcours daar .
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef:Voor dat schepp zijn wedstrijd reed, deed ik mee aan de funklasse. Ook zo goed als droog, parcours lag er perfekt bij. Route was iets anders dan vorig jaar, veel meer draaien en keren en iets minder klimmen. Van startplek 36 naar top 10 positie gereden en daar zeer tevreden mee. Schepp nog zien sprinten naar een 10e plaats, zag er sterk uit.
:windei: Dank je
vanallesennogwat
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 28 juni 2010, 11:17

Forumleden,

Ik zag nog fotografen langs het parcours staan, evenals Apeldoorn. Iemand een idee wie die plaatjes heeft geschoten en waar deze te vinden zijn?
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

John Veenstra: http://myalbum.com/album/kceGzBaqzKgQ" onclick="window.open(this.href);return false;
vanallesennogwat
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 28 juni 2010, 11:17

Zeer schone plaatjes John!!
Heb je ook van amateurs of weet iemand wellicht van die klasse foto's heeft gemaakt. Heb bij mijn weten toch 2 fotografen zien staan en plaatjes schieten.
Gebruikersavatar
Mtb-Vinnie
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 10:31
Mijn mountainbike: 990RSL 2016 Custom, GT Zaskar 9R Sports 2013, 2 x 10 speed

Was een mooi rondje en nog met redelijk mooi weer kunnen fietsen.
"Love The Ride"
Plaats reactie