[14 juli 2018] MCO Zomer Trophy 2018 - Oss

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

MCO Zomer Trophy 2018
zaterdag 14 juli 2018 - Oss



Na het succes van de afgelopen jaren organiseert Mountainbike Club Oss op zaterdag 14 juli 2018 op Circuit de Witte Ruysheuvel in Oss de MCO Zomer Trophy 2018. De MCO Zomer Trophy is ook dit jaar onderdeel van de Landelijke Jeugd Competitie. Vorig jaar hebben we geen open wedstrijd georganiseerd, omdat de jeugd wedstrijd een technische wedstrijd was, maar dit jaar sluiten we de wedstrijddag wel weer af met een open wedstrijd (vanaf 15 jaar). Deze wedstrijd is bedoeld voor recreanten/funklasse rijders en licentiehouders, voor zowel dames als heren.


Parcours
Circuit de Witte Ruysheuvel staat bekend als één van de zwaarste en technisch meest uitdagende cross country (XC) mountainbike parcours van Nederland. In het verleden heeft Mountainbike Club Oss al meerdere nationale en internationale cross country wedstrijden georganiseerd op de Witte Ruysheuvel, zoals het XC Benelux, het NK XC, de Bergrace, het NK voor ambtenaren en in 2012 en 2013 natuurlijk de eerdere edities van de MCO Trophy.


Topics van voorgaande edities
2012: MCO – Meulenreek Zomer Trophy 2012
2013: MCO – Meulenreek Zomer Trophy 2013
2014: MCO Lente Trophy 2014
2015: MCO Lente Trophy 2015
2016: break
2017: MCO Lente Trophy 2017 (technische wedstrijd zonder open wedstrijd voor volwassenen)


Beeldmateriaal
On board filmpje van een deelnemer in 2013: klik!
Filmpje van een toeschouwer in 2014: klik!


Wedstrijdinformatie
Datum: Zaterdag 14 juli 2018
Parcours: Circuit de Witte Ruysheuvel
Adres: Clubpaviljoen MCO, Aengelbertlaan 60, 5342 LA in Oss
Programma:
  • - Categorie 1 | start 10:30 | 15 minuten
    - Categorie 2 | start 11:00 | 20 minuten
    - Categorie 3 | start 11:30 | 20 minuten
    - Categorie 4 | start 12:00 | 30 minuten
    Pauze + prijsuitreiking categorie 1 t/m 4
    - Categorie 5 | start 13:30 | 35 minuten
    - Categorie 6 | start 14:15 | 45 minuten
    - Categorie 7 | start 15:15 | 55 minuten
    Prijsuitreiking categorie 5 t/m 7

    - Open wedstrijd | start 16:30 | 60 minuten
    Prijsuitreiking open wedstrijd


Kosten open wedstrijd
Voorinschrijving: €7,50 per deelnemer met KNWU basislidmaatschap (+ €10,00 borg voor het stuurbordje).
Daginschrijving: €10,00 per deelnemer met KNWU basislidmaatschap (+ €10,00 borg voor het stuurbordje).


Inschrijving
De voorinschrijving (met iDeal) zal op zeer korte termijn openen... Stay tuned!


Sponsoring
Deze wedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door:

Hoofdsponsor:

Overige sponsoren:


Op dit moment zijn we nog op zoek naar sponsoren die dit prachtige evenement financieel of in natura willen ondersteunen. Vraag naar de mogelijkheden: sponsoring@mountainbikeclub-oss.nl.



Afbeelding
If in doubt... Flat out!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Deze wedstrijd staat ook op de KNWU kalender onder voorbehoud. Zijn op zondag de masters, amateurs en elite wedstrijden?
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

schepp schreef:Deze wedstrijd staat ook op de KNWU kalender onder voorbehoud. Zijn op zondag de masters, amateurs en elite wedstrijden?
We staan/stonden blijkbaar ook op de kalender van de NL Cup, maar dat is/was een fout op de site van de KNWU. Wij organiseren alleen de jeugdwedstrijd met op het einde van de dag een open wedstrijd voor volwassenen. Ik weet niet of je bekend bent met onze locatie, maar de open wedstrijd gaat zeker de moeite waard zijn!

Wellicht dat we volgend jaar wel een volledig programma op zondag toevoegen :wink:
If in doubt... Flat out!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

soup schreef:
schepp schreef:Deze wedstrijd staat ook op de KNWU kalender onder voorbehoud. Zijn op zondag de masters, amateurs en elite wedstrijden?
We staan/stonden blijkbaar ook op de kalender van de NL Cup, maar dat is/was een fout op de site van de KNWU. Wij organiseren alleen de jeugdwedstrijd met op het einde van de dag een open wedstrijd voor volwassenen. Ik weet niet of je bekend bent met onze locatie, maar de open wedstrijd gaat zeker de moeite waard zijn!

Wellicht dat we volgend jaar wel een volledig programma op zondag toevoegen :wink:
Dank voor je reactie. Jammer, want dat betekend helaas een wedstrijd minder in de NL cup. Ik heb Oss wel in de agenda staan, maar 60 minuten is erg kort om lang in de auto te moeten zitten, maar wie weet. Is er overigens ook een MTB route in de buurt? bij mooi weer leuk om te combineren.
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

schepp schreef:
Dank voor je reactie. Jammer, want dat betekend helaas een wedstrijd minder in de NL cup. Ik heb Oss wel in de agenda staan, maar 60 minuten is erg kort om lang in de auto te moeten zitten, maar wie weet. Is er overigens ook een MTB route in de buurt? bij mooi weer leuk om te combineren.
Jazeker! Ons wedstrijdparcours ligt aan de rand van de Maashorst. Daar liggen meerdere (niet verplichte) vaste routes: Herpen, Zeeland, Loosbroek, Uden en Reek. Deze vijf routes zijn onderdeel van het MTB Routenetwerk Maashorst met een totale lengte van zo'n 100km. Startlocatie De Naaldhof van de route van Herpen ligt op 300m van onze accommodatie.
If in doubt... Flat out!
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

@ Schepp Er liggen meerdere route's in de omgeving. Dit is toch wel de grootste en (mooiste) in de omgeving
https://www.bezoekdemaashorst.nl/wat-te ... untainbike" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

thanks!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

De voorinschrijving is geopend! Inschrijven gaat via inschrijven.nl met Ideal-betaling en kan via de wedstrijdpagina van de MCO Zomer Trophy 2018
If in doubt... Flat out!
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Zijn er MTB-ers van hier bij tijdens de open wedstrijd op 14 juli?
If in doubt... Flat out!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bij de zin "meest technisch uitdagend" haak ik helaas af :P
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Rayb81 schreef:Bij de zin "meest technisch uitdagend" haak ik helaas af :P
Laat dat je niet afschrikken, het technische valt allemaal wel mee. Ik heb er in andere jaren iig nog nooit grote rotsblokken of springschansen gezien ;). In het verleden was er wel ooit een drop(je), maar er was altijd een B-lijn omheen. (Bovendien zit dat stuk er dit jaar niet in volgens mij).

Kortom, kom gerust rijden, het is/was altijd een leuk rondje voor Nederlandse begrippen :).
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Zijn de uitslagen al ergens online te vinden?
Plaats reactie