Gravelseries Limburg 2018 (nieuw initiatief)

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Begreep nu van organisatie morgen of dinsdag...
Ride like you stole it
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Route is bekend, ik ga het proberen met 40x36. Zal wel afzien worden, maar kan even geen 36 met 110 bcd regelen.
Ik heb geen enkele kennis van de route, althans ik ken de omgeving wel, maar niet dat ik het herken op de gpx welke we ontvangen hebben.
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Kan je de startnr ook al ergens zien ?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Mijn wahoo app geeft 95km en 1600hm aan voor de GPX, wordt een pittig dagje. Nu nog hopen dat het weer een beetje leuk wil doen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Waar staat de route dan, op de site? Linkje? Of kreeg je een GPX toegestuurd? Wil er wel eens naar kijken, benieuwd welke paden ze hebben uitgezocht.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Gpx ontvangen. Verder niet openbaar op een site ofzo
Ride like you stole it
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Hele fijne "wedstrijd" met absoluut top weer gisteren. Uiteindelijk +/- 90km en 1400hm gedaan. Het is ons ondanks een GPS toch gelukt een hele kleine lus van een 1km ofzo te missen. Waarschijnlijk door het volgen van een andere groep in een afdaling.

Ik denk dat ik op een snelle hardtail sneller was geweest dan op de gravel fiets. Die drop van een halve meter was dan ook te fietsen geweest, haha. Ik heb ook nog nooit zo veel lekker banden gezien, om de paar meter stonden er weer mensen te kutten

We hebben zelfs de uiteindelijke winnaar nog een binnenbandje gesponsord, dus ik had zo een mooi shirtje ook voor ons wel terecht gevonden ;)
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Real Epic '89 schreef: Dit is het lekke banden paradijs. Hier rij je ongeveer door de meidoorn hagen heen. Een kleine jongen die daar beneden staat om banden te plakken zal goede zaken doen. Hij heeft wel een heel arsenaal aan verschillende maten bb. nodig.... :lol:
Wow, dit waren echt profetische woorden! Had 2 binnenbanden bij me maar moest alsnog plakken!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

De 'race' begon bijzonder snel, het was mooi weer en een beetje fris bij de start.
Na ongeveer 50km kwam ik iemand tegen welke aangaf dat hij het te heftig vond, een fully is meer op z'n plaats in deze rit, was zijn mening.
Ik heb de rit helemaal uitgereden, maar op sommige stukken miste ik wel wat rust stukken. Vooral de klimmen in die holle wegen(?) tussen bomen met stenen en een natte ondergrond. Om dan na de klim een afdaling te hebben, waarbij je echt niet tot rust komt, maar alle zeilen moet bij zetten om beneden te komen. En dan weer over een vergelijkbaar pad omhoog. Ik heb nog zere handen. Het navigeren is best lastig kwam ik achter met zo'n trillend stuur.

Al met al blij dat ik de rit gedaan heb, al zou ik het niet nog een keer doen als het parcours vergelijkbaar is. Dan neem ik wel mijn mountainbike mee.

Ik heb geen lekke banden gehad tijdens de rit. Ik reed tubeless met g-one bite (voor) en allround achter. Toen ik de fiets bij thuiskomst uit de auto haalde was de voorband lek :lol:

Hierbij de route: https://www.strava.com/activities/1471456776" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zitten privé stukken in, niet iets om na te rijden...
Laatst gewijzigd door Forau op ma 26 maart 2018, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Geen last van lekke banden gehad, ondanks een zeer licht bandje.

Prima dag, vraag me alleen af (en heb dat bij een aantal van de organisatie ook aangegeven) wat getimede segmenten over een grasveld te maken hebben met een gravelevenement....

Alles bij elkaar me prima vermaakt in het Limburgse!! :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met name van 40-50km voorbij La Heydt, en bij 70km naar beneden naar het beekje bij Nurop ging de rit over echt MTB-terrein, zag ik op Strava bij wat fietsmaten. Betrof allemaal de Voerstreek. En de rest van het parcours was ook niet misselijk, voor met een gravelracer! Met de hardtail (of fully) had je inderdaad beter uit de voeten gekund, ben ik het wel mee eens, maar aan uitdaging kwamen de deelnemers dus niets te kort (understatement)! Maar niets voor beginners.
En het lag er relatief top bij: droog, warm, amper modder voor regionale begrippen (vuursteen en meidoorn ligt er altijd wel).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Sommige stukken waren zeker niets voor beginners, vooral als je van we weg overkomt naar offroad/gravel. Met een beetje mtb techniek gewoon te doen, maar of dat nou de bedoeling moet zijn van een gravel event?

De "segmenten" vond ik persoonlijk ook niet op veel slaan, mijn 27,5x2,1 RoRo's liepen voor geen meter op het gras :')

Desondanks gewoon een top dag en leuk gedaan voor een eerste event. Ben benieuwd naar eventuele aanpassingen voor de tweede en derde editie.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

mooie rit, m'n eerste toertocht/wedstrijd op de gravelbike en het vield me niet tegen. Gelukkig wel beetje mtb-ervaring, want met gravel had het af en toe weinig te maken. De strava-stukken door een weiland vond ik weinig toevoegen, helemaal die bij de finish. M'n bandenkeuze had wel beter gekund, beter cx-bandjes erop gedaan dan de conti speedride, maar die gingen over de harde stukken dan wel weer lekker vlot.
Dank aan de organisatie en de uitvinder van tubeless :D ; vanochtend nog een doorn uit mijn achterband getrokken maar verder niks lek. Ik geloof wel dat de biba-verkopers van Toma goede zaken hebben gedaan.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Nu een paar dagen later toch wel een goed gevoel over de rit algemeen gezien. Er zaten een paar onmogelijke stukken in en soms teveel achter elkaar zonder rust, maar toch ook mooi. Organisatie geeft hier ook wel een verklaring voor.

De organistaie geeft het volgende aan voor de volgende rit op 13 mei:
Update Route 13 Mei ! ( door Lars en Bert)

We zijn natuurlijk al druk in de weer met de volgende route en ik , Lars Toma samen met mijn vader Bert Toma waren verantwoordelijk voor de route van afgelopen zondag.

Ten eerste proficiat aan alle deelnemers ! We hebben echte volharding gezien van mensen die werden geteisterd door vers gesnoeide doornhagen en een parcours dat de meeste rijders direct een duidelijk inzicht van hun voorjaars- conditie heeft gegeven .

We hebben het parcours uitgezet naar wat wij leuk vinden en natuurlijk , hier in Zuid-Limburg is het weer even anders dan het Gravellen elders . Misschien iets te pittig willen wij ook wel schoorvoetend toegeven maar we hebben veel positieve geluiden mogen ontvangen maar ook goede kritieken en daar zijn we heel erg dankbaar voor !

De route van 13 Mei die zoals jullie ons nu kennen , zal volledig geheim blijven tot de releasedate vlak voor de volgende afspraak !

Wat kunnen jullie van ons verwachten ?

1.Meer Gravel (veldwegen )
2.er zal een pittige touch aanwezig zijn maar niet zo kort op elkaar dan afgelopen Zondag . Dus meer tijd om te genieten !
3.De Pauzeplaatsen zullen logischer geplaatst worden .
4.Er komen twee aparte routes , dus geen afsteek naar een kortere route . Daarom misschien beter allebei de routes downloaden die we aanleveren zodat je altijd nog de korte kan nemen bij vermoeidheid ..

Tot slot : We hebben veel geleerd van jullie als deelnemer in de Gravel series . De naam van ons event is : OFFGRID Gravel Series. OFFRGRID is dan ook een beetje radicaal en we passen misschien niet helemaal in het straatje van de traditionele Gravel events die er zijn . Dus er zal altijd eens gelopen moeten worden of iets steiler dan comfortabel naar beneden gereden moeten worden , want wij bieden ook avontuur !

Toch hebben we goed geluisterd en zullen we een perfect parcours op maat bieden voor jullie volgende deelname en de bovenstaande beloften nakomen die wij hebben opgesteld aan de hand van de opmerkingen die wij hebben gehad .

Tot 13 Mei , Ook deze rit wil je niet missen !

Groeten Lars , Bert en George
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, prima uitgangspunten. Gebruik maken van de sterke kanten van Zuid Limburg, het pittigere terrein, en daarmee bied je juist dat beetje extra wat je elders niet hebt/vindt :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie