Apeldoorns Mountainbike Kampioenschap 7 juli 2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Zaterdag 7 juli organiseert Mountainbikeclub Bar End wederom het Apeldoorns Mountainbike kampioenschap (AMK) voor iedereen vanaf 15 jaar en ouder. Deze wedstrijd is het sluitstuk van een dag die voorafgegaan wordt door de Landelijke Jeugdwedstrijden.

Het AMK is een “laagdrempelige” wedstrijd en zal daarom voorzien worden van verschillende chicken way’s, om de technische passages eventueel te kunnen omzeilen. Hierdoor is de wedstrijd voor een zeer breed deelnemersveld geschikt.

Omdat het parcours lekker compact is, ziet het publiek de rijders meerdere malen per ronde langskomen.

WhatsApp Image 2018 01 16 at 10.33.53 3

Het programma zal er als volgt uitzien:

Inrijden / parcours verkennen: na de LJC wedstrijden +/- 15:40 uur

Start wedstrijden (tussen 16:00 en 16:30, het exacte tijdstip wordt op de dag zelf bepaald)

16:00 uur Heren 15 t/m 34 jaar

16:02 uur Heren 35 jaar en ouder

16:04 uur Dames 15 jaar en ouder

De kosten voor deze wedstrijd bedragen € 10,-- te voldoen op de wedstrijddag.

Inschrijven kan hier t/m 29 juni. Niet licentiehouders dienen naast het inschrijfgeld ook een daglicentie à € 3,- aan te schaffen. Dit kan bij de inschrijfbalie

Bijschrijven op de dag zelf is ook mogelijk echter u wordt dan achteraan opgesteld bij de start.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Is het wel toegankelijk voor mensen buiten Apeldoorn? :lol: :tong
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Yep. Mensen buiten Apeldoorn zijn ook welkom.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

2x gereden paar jaar terug, volgens mij een tijdje weggeweest, is het op hetzelfde terrein als paar jaar terug?
was mooi pittig rondje met wat technischere stukken erin. Laatste keer dat ik meedeed donderde ik in de laatste ronde mn schouder uit de KOM op die flonderdrop
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Het is dit jaar op hetzelfde terrein. De setting zal zijn dat het voor een breed publiek te rijden is. Dus waar nodig chicken run's.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Hoeveel v/h parcours komt overeen met dat van het NK twee weken later? Is er daarnaast de mogelijkheid het NK parcours te verkennen?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Noin schreef:Hoeveel v/h parcours komt overeen met dat van het NK twee weken later? Is er daarnaast de mogelijkheid het NK parcours te verkennen?
als ik het goed begrijp helemaal niet want dat is aan de andere kant vd weg. :)

https://www.strava.com/activities/90215982" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Het parcours van de Fun wedstrijden komt inderdaad niet overeen. Een deel van het NK parcours ligt in een stuk bos waar het niet mogelijk is om wedstrijden te organiseren, voor het NK is dat bij wijze van uitzondering wel mogelijk. Andere stukken zullen wel in het parcours opgenomen worden, maar omdat het voor een ieder begaanbaar moet zijn zullen veel van de echt moeilijke obstakels daar niet bij zijn.

De hiervoor geposte strava activiteit is in ieder geval geen onderdeel van het parcours van de LJC of NK.

Verkennen is voor een heel aantal stukken mogelijk, maar het complete parcours helaas niet.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

pschreur schreef:Het parcours van de Fun wedstrijden komt inderdaad niet overeen. Een deel van het NK parcours ligt in een stuk bos waar het niet mogelijk is om wedstrijden te organiseren, voor het NK is dat bij wijze van uitzondering wel mogelijk. Andere stukken zullen wel in het parcours opgenomen worden, maar omdat het voor een ieder begaanbaar moet zijn zullen veel van de echt moeilijke obstakels daar niet bij zijn.

De hiervoor geposte strava activiteit is in ieder geval geen onderdeel van het parcours van de LJC of NK.

Verkennen is voor een heel aantal stukken mogelijk, maar het complete parcours helaas niet.
Is het globaal hetzelfde rondje als de Veluwse wintercompetitie? Die is nml wel erg kort en smal waarop inhalen erg lastig is. zie dat dames 15+ en heren 35+ in dezelfde wedstrijd starten nml en de snelheidsverschillen zijn best groot te noemen. Beetje afhankelijk van het aantal deelnemers is het wel fijn als er enigszins ruimte is om goed in te halen. Hoe staat het momenteel met het aantal inschrijvingen?
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Het AMK is een ander rondje dan die van de Winter Competitie. Wij gaan tijdens het AMK ook het terrein van Bar-End af. Op dit moment zijn er al rond de 50 inschrijvingen.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

pschreur schreef:Het AMK is een ander rondje dan die van de Winter Competitie. Wij gaan tijdens het AMK ook het terrein van Bar-End af. Op dit moment zijn er al rond de 50 inschrijvingen.

Ah ok top ! 50 is ook prima te doen qua drukte. Misschien toch nog een keer een xc wedstrijdje rijden dan maar :winkie:
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Het was leuk vandaag. Ik vond het, ondanks het ontbreken van de technische secties, best een leuk rondje :). Bovendien was het allemaal weer top georganiseerd. Wanneer er ergens uitslagen te vinden zijn houd ik me aanbevolen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Noin schreef:Het was leuk vandaag. Ik vond het, ondanks het ontbreken van de technische secties, best een leuk rondje :). Bovendien was het allemaal weer top georganiseerd. Wanneer er ergens uitslagen te vinden zijn houd ik me aanbevolen.
Ik denk dat het maar goed was ook dat er een paar technische secties uit waren gehaald. Vond er een aantal erg listig met groot risico op kapot materiaal. Ik heb ook zelden zoveel lekke banden gezien.
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

De uitslagen zijn te vinden op de Facebook pagina van Bar End. Echter ik heb begrepen dat het kan dat het niet helemaal klopt. Dit is niet meer na te gaan aangezien de tellijsten niet meer voorhanden zijn.

21 juli zijn er voor diegenen die het afgelopen weekend gemist hebben ook nog Fun Wedstrijden tijdens het NK Mountainbike XCO 2018. Het rondje zal dan iets anders zijn, maar qua niveau vergelijkbaar. Dus heb je zin in een leuke fun wedstrijd schrijf je vooral in.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
Plaats reactie