Veluwse MTB Wintercompetitie 2018/2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik vond het een leuk parcous. Alleen het inhalen was wel een nadeel.

Het verslag/de opmerkingen staan weer online: http://ridemymtb.com/veluwse-wintercomp ... -deventer/
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

schepp schreef: za 19 januari 2019, 23:15 Deventer was wel echt veel te druk,..of een te kort rondje. Inhalen was hele stukken op de smalle trails onmogelijk en als het wel kon dan was het heel vaak heel krap aan tussen de bomen. Volgend jaar zou ik hier een extra wedstrijd toevoegen en het startveld verkleinen of het rondje moet bijna 2x zo lang. We reden nu, met oponthoud al rondjes ruim onder 6 min :-{ Hopelijk is Nunspeet wat langer en breder. Ken de ronde daar eigenlijk niet.
Nunspeet vorig jaar gereden en ik vond het best een leuk rondje. Je start naast een plas en hebt dan een 3 a 400 meter zand om vervolgens wat gekronkel in te duiken waar het inhalen lastig is. De rest is een combi van wat smallere tracks met hier en daar inhaalmogelijkheden, de rondjes duurde toen langer dan 6 minuten rondom de 9. Ik weet natuurlijk niet of het dit jaar hetzelfde is maar verwacht wel zoiets dergelijks
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef: ma 21 januari 2019, 13:53
schepp schreef: za 19 januari 2019, 23:15 Deventer was wel echt veel te druk,..of een te kort rondje. Inhalen was hele stukken op de smalle trails onmogelijk en als het wel kon dan was het heel vaak heel krap aan tussen de bomen. Volgend jaar zou ik hier een extra wedstrijd toevoegen en het startveld verkleinen of het rondje moet bijna 2x zo lang. We reden nu, met oponthoud al rondjes ruim onder 6 min :-{ Hopelijk is Nunspeet wat langer en breder. Ken de ronde daar eigenlijk niet.
Nunspeet vorig jaar gereden en ik vond het best een leuk rondje. Je start naast een plas en hebt dan een 3 a 400 meter zand om vervolgens wat gekronkel in te duiken waar het inhalen lastig is. De rest is een combi van wat smallere tracks met hier en daar inhaalmogelijkheden, de rondjes duurde toen langer dan 6 minuten rondom de 9. Ik weet natuurlijk niet of het dit jaar hetzelfde is maar verwacht wel zoiets dergelijks
Thanks Niels!! We gaan het weer meemaken.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ik was er zaterdag sowieso niet echt bij met mijn kop, maar dit was wel het slechtste parcours inderdaad met inhalen. Elk stuk single trail moest je zowat in de "wacht", behoorlijk frustrerend, klopt

Mijn start was slecht, en ik koos bij opdraaien naar links van de single trail de buitenbocht dat was een verkeerde keuze. Vervolgens moest ik van de fiets af bij de kronkel bochtjes door de vele mensen en moest ik met lede ogen aanschouwen hoe de kop wegreed. Voor mijn gevoel had ik de wedstrijd al verloren, maar achteraf gezien heb ik de gehele wedstrijd 20-30 sec achter de tweede groep aan lopen jakkeren.

In Nunspeet is inhalen gemakkelijker, maar ook daar vlak na de start een heel stuk waar je nauwelijks kan inhalen..... het is een natuurlijk parcours met wat kleine hoogteverschillen.
MTBArnhem
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Let op!! Nunspeet is afgelast as zaterdag.
Zie https://www.facebook.com/veluwsewinterc ... 9049037184
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nondeju! Dat is mooi klote... Wordt de wedstrijd nog ingehaald?
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

nee, en het worden nu 5 uit 7 wedstrijden wat betreft het eindklassement.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ik had al het voorgevoel, tricky nu met sneeuw, beetje dooi overdag en nachtvorst..... wordt 1 ijsbende
MTBArnhem
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Juist mooie omstandigheden om is andere uitslagen te krijgen.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

JasperGr schreef: do 24 januari 2019, 14:28 Juist mooie omstandigheden om is andere uitslagen te krijgen.
Precies! Spikes eronder en gaan! :winkie:

Wellicht wat snel met afzeggen, maar dan weet wel iedereen waar die aan toe is. En de vooruitzichten zijn niet heel best. De vorst zit behoorlijk in de grond en ondanks dat het zaterdag grote kans op regen is met temperaturen ruim boven het vriespunt, denk ik ook dat het een grote ijsplaat zal gaan worden. Wat dat betreft gaat de veiligheid natuurlijk altijd voorop. Helaas ik had er wel zin in.

Dan maar een echte ijsbaan opzoeken en de schaatsen onderbinden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yeah Steel schreef: do 24 januari 2019, 12:24 Ik had al het voorgevoel, tricky nu met sneeuw, beetje dooi overdag en nachtvorst..... wordt 1 ijsbende
Tricky?? Wordt morgen boven nul en vrijdag op zaterdag nacht ook en zaterdag +6. Bovendien is sneeuw minder glad dan modder en daar rijden we toch ook altijd in? Wel apart dat ze in Lunteren roepen wat een mooi sneeuwdek,..hopelijk ligt het er volgende week ook en dat er in Nunspeet op woensdag al wordt afgelast. Heb gisteren heerlijk gereden in het bos door de sneeuw. Kwestie van snelheid aanpassen aan de omstandigheden,..zoals je dat ook doet met modder en droge omstandigheden. Ik vind het erg voorbarig en het is notabene wintercompetitie. Is het een keer winters weer en dan gaat het niet door :-{ En zoals gezegd,..weer kansen voor andere rijders die wel over de juiste skills beschikken. Ik hoor daar overigens niet bij :)
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

iets met laagdrempelig en aansprakelijkheid denk ik..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Iemand die iets kan zeggen over de lengte van het rondje in Apeldoorn? Qua inhalen is Apeldoorn altijd heel erg krap en moeilijk door de vele technische elementen icm met een heel kort rondje. Een rondje van 5,5 minuten zoals afgelopen jaren is met een startveld bij cat 10,11,12 van 130 man echt onmogelijk. Hopelijk wordt deze keer gebruik gemaakt van het Orderbos, buiten het eigen terrein of worden de categorie nog gesplitst.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Hoe was lunteren in dat opzicht?
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Lunteren was prima. Het duurde nooit lang voordat je iemand op een normale manier kon inhalen. Een van de betere wat dat betreft. Ik vond het sowieso een van de leukste.

Er staat weer een kort verslag op: http://ridemymtb.com/veluwse-wintercomp ... -lunteren/
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gesloten