Veluwse MTB Wintercompetitie 2018/2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

schepp schreef: wo 16 oktober 2019, 17:52
Frankievenge schreef: di 15 oktober 2019, 10:29 Met knikkende knieën heb ik me ook ingeschreven, denkende dat de 40+ klasse relaxed zou zijn. :~
Een wedstrijd is per definitie niet relaxed :winkie: Snot voor je ogen rijden 60 min lang, 6 x opblazen en dan nog ff lekker op de fiets naar huis voor straf :-q 40+ is een leuke klasse met groot startveld met rijders van elk niveau. De top is wel lekker sterk. Top 10 rijden doe je dus niet zomaar. Leukste rondes zijn Loenen, Lunteren, Soest, Nunspeet, allen natuurlijke rondes met flink klimwerk. Oldebroek, Zutphen is veel over een aangelegde baan, waarbij ik Oldebroek leuker vind. Deventer is een natuurlijk rondje, kort met weinig inhaal mogelijkheden. Harderwijk is veel draaien en keren icm wat snelle rechte stukken over gras. Apeldoorn is heel technisch door de vele aangelegde hindernissen. De vraag is echter wat er in het rondje zit ivm de veiligheid. Kortom voor ieder wat wils!
Ok, ik ben wat laat met reageren!! :D

Maar aan bovenstaande info heb ik wel wat, echter waarschijnlijk moet ik de eerste 2 wedstrijden al verstek laten gaan, ik moet me nou eenmaal schikken in de rest van de familiaire aangelegenheden.

Ciao! (ps ik ben die vent die helemaal achteraan rijd!)
Een groot man zei ooit tegen me: Er moet altijd iemand in de weg rijden, dit ben ik dan waarschijnlijk.
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Frankievenge schreef: do 31 oktober 2019, 09:55
schepp schreef: wo 16 oktober 2019, 17:52

Een wedstrijd is per definitie niet relaxed :winkie: Snot voor je ogen rijden 60 min lang, 6 x opblazen en dan nog ff lekker op de fiets naar huis voor straf :-q 40+ is een leuke klasse met groot startveld met rijders van elk niveau. De top is wel lekker sterk. Top 10 rijden doe je dus niet zomaar. Leukste rondes zijn Loenen, Lunteren, Soest, Nunspeet, allen natuurlijke rondes met flink klimwerk. Oldebroek, Zutphen is veel over een aangelegde baan, waarbij ik Oldebroek leuker vind. Deventer is een natuurlijk rondje, kort met weinig inhaal mogelijkheden. Harderwijk is veel draaien en keren icm wat snelle rechte stukken over gras. Apeldoorn is heel technisch door de vele aangelegde hindernissen. De vraag is echter wat er in het rondje zit ivm de veiligheid. Kortom voor ieder wat wils!
Ok, ik ben wat laat met reageren!! :D

Maar aan bovenstaande info heb ik wel wat, echter waarschijnlijk moet ik de eerste 2 wedstrijden al verstek laten gaan, ik moet me nou eenmaal schikken in de rest van de familiaire aangelegenheden.

Ciao! (ps ik ben die vent die helemaal achteraan rijd!)
Een groot man zei ooit tegen me: Er moet altijd iemand in de weg rijden, dit ben ik dan waarschijnlijk.
Als je dan toch 2 wedstrijden moet missen dan mis je aan Zutphen en Deventer qua rondje het minst :winkie: Ik denk overigens dat je ook achterin vast wel leuke battles zult hebben. De uitdaging om steeds meer naar voren te eindigen hebben we overigens allemaal meegemaakt. Ik vergeet mijn eerste Bergrace in Lunteren ook nooit meer :lol:
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Zutphen ben ik bij, Deventer moet ik overslaan vanwege intocht van een oude grijze man in Apeldoorn.

Ik ben me alvast moed aan het indrinken, en dat te bedenken dat ik normaliter doordeweeks nooit een borrel drink, heb ik zojuist mijn 2e la Trappe triple geopend. :bier:
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Overleefd? :wink:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Na een lange tijd geen wedstrijden, ga ik zaterdag ook weer eens te paard.
Hier in Noord-Holland is de competitie aardig dood gemaakt, dus maar eens bij jullie kijken.

Ook 40+, een groot startveld zou mooi zijn, enigste waar ik op hoop is een leuk rondje en wat competitie (op welk niveau dan ook)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

tiewrap schreef: wo 27 november 2019, 15:25 Na een lange tijd geen wedstrijden, ga ik zaterdag ook weer eens te paard.
Hier in Noord-Holland is de competitie aardig dood gemaakt, dus maar eens bij jullie kijken.

Ook 40+, een groot startveld zou mooi zijn, enigste waar ik op hoop is een leuk rondje en wat competitie (op welk niveau dan ook)
40+ is een man of 50. Niveau top 10 is zeker behoorlijk hoog, maar gezien het grote startveld heb je altijd wel competitie om je heen. Geen idee wat je eigen niveau een beetje is in de landelijke xc of marathons, maar het komt vast goed :winkie:

Apeldoorn is een redelijk leuk rondje, maar het hangt een beetje af welke technische elementen erin zitten. De mooiste natuurlijke rondjes moeten allemaal nog komen. Loenen, Soest, Lunteren zijn zeer leuke rondes, waarbij zeker in Loenen en Lunteren veel en steil geklommen moet worden. Soest is ook pittig maar iets meer een power rondje. Nunspeet ken ik eigenlijk niet, maar is hele mooie omgeving dus ik ga er vanuit dat het een mooie ronde is. Harderwijk is zo goed als vlak, met veel draaien en keren afgewisseld met lange rechte stroken. Tot zaterdag !
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Gesloten