MTB zomercup district Noord 2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

MTB zomercup Noord 2019

Off-road: Info MTB Zomer Cup Noord 2019

MUNTENDAM - De MTB Zomer Cup Noord wordt dit jaar voor de derde maal georganiseerd. Het doel is om een competitie over circa tien wedstrijden samen te stellen. MTB Zomer Cup Noord 2019 wordt verreden in de maanden april tot en met september. Luit Ottema coördineert de competitie onder auspiciën van KNWU Noord.
Aanmelden organisatie
Een zevental organisaties in de noordelijke provincies heeft al toegezegd: Assen, Emmerdennen, Kibbelkoele, Leeuwarden, Trimunt, Veendam en Off Camber . Wil uw organisatie ook in de competitie opgenomen worden? Dan kunt u via de mail in contact treden met de coördinator Luit Ottema.

Deelnemen
Deelname is mogelijk voor iedereen vanaf 8 jaar. Je moet wel in het bezit zijn van een goede mountainbike en helm. Daarnaast moet je minimaal een basislidmaatschap KNWU of NTFU hebben. Op een dagverzekering meedoen is ook mogelijk. Zowel ervaren als onervaren mountainbikers kunnen deelnemen.

Categorie indeling
Er wordt gestart in verschillende leeftijdscategorieën. Eerst starten Jeugd 8 jaar (cat. 1), Jeugd 9 en 10 jaar (cat. 2 en 3), Jeugd 11 en 12 jaar (cat. 4 en 5) en Jeugd 13 en 14 jaar (cat. 6 en 7).
Daarna de overige categorieën Nieuwelingen (15 & 16 jaar), Junioren (17 & 18 jaar) m/j, Dames en Heren (19+ & 40+)
De wedstrijden worden tussen 10.30 en 15.00 uur verreden.

Exacte gegevens van de MTB Zomer Cup Noord worden binnenkort op deze site geplaatst en via facebook ICW Noord uitgestuurd.

Bron : knwunoord.nl
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het lijkt me best leuk om hier aan mee te doen deze zomer. Kan iemand iets roepen over het niveau van de deelnemers? Ik doe absoluut niet mee om een topplaats, die snelle jongens geloof ik wel. Maar alle wedstrijden met afstand laatste worden heb ik niet zo'n trek in. Rijden er meer weekend warriors in dit soort competities?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Dit soort wedstrijden is juist zeer geschikt om eens een wedstrijd te proberen. Er doen zeker meer weekend warriors mee. De kalender is nog niet bekend maar vorig jaar was de eerste wedstrijd op het parcours rond de motorcrossbaan van Trimunt op 14 April.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Speedfreak98 schreef: do 7 maart 2019, 20:51 Dit soort wedstrijden is juist zeer geschikt om eens een wedstrijd te proberen. Er doen zeker meer weekend warriors mee. De kalender is nog niet bekend maar vorig jaar was de eerste wedstrijd op het parcours rond de motorcrossbaan van Trimunt op 14 April.
Bedankt voor je reactie! 14 april... nog een maand om de winterpens deels kwijt te raken :wink: Ik zal de site in de gaten houden voor data. Ben er wel een beetje bang voor!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Las vandaag op Facebook dat de wedstrijd op Trimunt op zaterdag 25 mei is. Dus heb je nog wat langer om te trainen :tong . Als je in de buurt woont zou je alvast eens op Trimunt kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Speedfreak98 schreef: za 9 maart 2019, 20:15 Las vandaag op Facebook dat de wedstrijd op Trimunt op zaterdag 25 mei is. Dus heb je nog wat langer om te trainen :tong . Als je in de buurt woont zou je alvast eens op Trimunt kunnen kijken.
Ah, dank weer. Heeft het nut om eerder al te rijden daar? Vorige keer ging het (voor zover ik kan nagaan) om een specifiek aangelegd rondje, dat is niet zo na te rijden toch?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Grootste deel is altijd wel te rijden op Trimunt, complete ronde alleen als het hek open is. Assen is een wedstrijd op zondag 14 april.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Check, bedankt! Hier de indeling per groep. Ik zie dat het voor de heren onder de 45 75 minuten is.

14 april is wel erg snel trouwens.. ik ben ECHT niet fit op het moment. Werk aan de winkel!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Tijdschema nog niet gezien, bijzonder er nu wordt gesproken over een categorie 45+. Meende dat het een 40+ categorie zou worden.
Nu maak ik weer geen kans :lol: . Wel leuk dat er 75 minuten wordt gereden. De complete agenda is er nog steeds niet , alleen start in Assen 14 April en de finale in Sleen op 15 September.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Nog eens goed gekeken en stond dus wel volledig programma op de site.

Programma MTB Zomercup 2019

Zondag 14 april Assen Paviljoen Baggelhuizer plas MTB Assen 
Zondag 21 april Veendam Recreatiepark Borgerswold Stormvogels 
Zondag 12 mei Norg Langerloër duinen ATB Noord(NB!: deze wedstrijd i.c.m. DK Noord MTB georganiseerd) 
Zaterdag 25 mei Trimunt Motorcrosscircuit Trimunt St.De Wilp 
Zaterdag 8 juni Leeuwarden Sportpark Kalverdijk 64 De Friesche Leeuw 
Zondag 30 juni Emmen Emmerdennen WSV Emmen 
Zondag 8 sept. Wijster VAM bult Off Camber 
Zondag 15 sept. Noord-Sleen Kibbelkoele MTB Bushbikers
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja ik zag het... de 1e twee kan ik alvast niet :D Zoals het nu lijkt ga ik in Norg wel meedoen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zoals nu lijkt kan ik meeste datums wel vrij maken. Misschien niet de ideale training voor de Bartje 200 maar 75 minuten volgas vind ik nog altijd leuk 8)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Er zijn wat wijzigingen geweest, de categorie 45 + wordt Masters 40 + " Zo is alsnog afgezien van de categorie M45+. Het wordt M 40+. "
Dus dan val ik wel in die categorie, wat betekent 15 minuten korter fietsen. Maar naar mijn idee wel meer kans om vooraan in de wedstrijd mee te doen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Eerste wedstrijd in deze serie vandaag. In alle klassen behoorlijke opkomst. Soms wel lastig met inhalen met zoveel mensen op zelfde moment op het parcours. Stond zelf op derde startrij en was redelijk weg met de start. De kopmannen waren echter al snel gevlogen, voor mezelf aardig gefietst, denk net buiten de top 10.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Idd, een wat langer rondje was iets beter geweest wellicht. En jammer dat de uitslag niet klopt, ik was gefinisht voor een maat van me maar sta erna in de uitslag... Maakt mij niet zo veel uit maar dan kan het meer misgaan
Plaats reactie