Vrouwlijke wedstrijdrijdster met mannelijke haas

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik rij dit soort evenementen al zo'n 30 jaar , ik weet niet beter ben zelf ook vaak zat ingehuurd voor dit soort knechten klussen. Vooral bij weg evenementen gebeurt dit geregeld. Ik weet wel dat de vrouw die 1e is geworden het zonder knechten heeft gedaan. zo makkelijk is het ook weer niet als het lijkt. Je moet er echt oo trainen. Het scheelt veel drangen en vallen voor de vrouw. Hier moet je je niet druk om maken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: wo 19 juni 2019, 00:05
Lars TB schreef: di 18 juni 2019, 09:34En mij op de afdaling bleef blokkeren. Het ging om de 20ste plek of zo... .
Ik mag toch aannemen dat je toen even gewoon vergeten bent waar je remmen ook al weer zaten om een punt te maken.
Halverwege de afdaling er voorbij waar het absoluut niet kon. Ik heb niet achterom gekeken, heb wel wat nieuwe vloeken opgestoken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja dat krijg je als de vrouwen niet goed genoeg trainen.
Ik zie dat altijd op de weg, vrouwen die altijd in het wiel zitten bij hun man of in een groepje rijden.
Vervolgens denken dat ze zo goed zijn...

Laatst ook, man en vrouw op de racefiets, man voorop.
Ging best op tempo dus ik kwam er naar toe gereden (volle bak wind tegen), ging die dame op kop rijden...
Snelheid kakte meteen met 3km/u in, goh ik ben toch niet zo goed... :bier:

De dames zouden eens wat vaker solo of op kop moeten rijden om beter te worden ipv zich altijd maar te verschuilen in een groepje of achter een voorrijder.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kom er maar in dames! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

De dames die dat echt willen doen dat vast wel. De rest doet het toch vooral omdat ze het leuk vinden.
En af en toe wisselen is niet meer dan fatsoenlijk.

En sommigen doen het omdat manlief zich gewoonweg niet in KAN houden... :roll:
Dus dan kun je weinig meer dan proberen aan te haken of blocken (aka voorrijden) :winkie:

Beide gevallen wordt je er in mijn optiek alsnog beter van, want je zit in elk geval op je fiets en niet op de bank . :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 09:37 Kom er maar in dames! :winkie:
:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Elke ander vrouw kan ook bij hen in het wiel gaan zitten. Vrouwen worden altijd uit de wind gehouden als er gelijk gestart wordt met mannen die zijn namelijk eigenlijk altijd beter. Hoewel bij de halve marathon van Amersfoort kwam een vrouw een paar jaar geleden als eerste over de finish.

Bij de ladiescup wedstrijden hebben de vrouwen een eigen start, dus daar heb je dat probleem niet.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Zie het probleem niet. Rij een dergelijk evenement af en toe. D200 en ook de afgelopen Bartje 200.

Vindt plaats in het gehele veld. Ik rij zelf stukken op kop maar vind het bij ern wedstrijd over 200km is het ook fijn even in het wiel te zitten.

Dergelijke regels zijn ook niet te handhaven.

Topmannen rijden ook met teamorders.
Als er 2 van KMC Fruit to go met een ander opgescheept zitten proberen ze hem er ook af te rijden. Is dat dan ook niet sportief.

Naar mijn mening een non issue
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Een wereldrecord bij het hardlopen wordt op de marathon ook erkend bij de dames bij gebruik van mannelijke hazen....

Maar bij de drenthe 200 zag ik ook iig een koppelje rondrijden. Bij val dame meteen geschreeuw dat de haas direct terug moest komen. Het zou me niets verbazen als dat precies hetzelfde koppeltje was waar de ts het over had.

Dan zie toch liever de winnares die me lekker de vernieling in heeft gereden nadat ik nog wat kopoverkopwerk voor haar gedaan had. En ook nog opmerkingen maken bij het zien van verzorgers. “Dat mag toch niet...”. :D
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Waar zijn de tijden gebleven dat je als man zijnde even lekker op de fiets kon springen om de nodige meters te maken?
Wanneer je dan thuis kwam was het huis schoon, je kleren gewassen en stond er een warme prak op je te wachten.

Emancipatie is best aardig maar het kan ook doorslaan.
:winkie:
Laatst gewijzigd door slapbandje op ma 1 juli 2019, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja....en vooral die warme prak... :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

bij de mannen doen ze dit ook, achter zo`n brommertje op de baan...
het leest/voelt toch wat ongemakkelijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Begint op wielrennen te lijken.
Er is m.i. toch wel een groot verschil tussen 2 teamgenoten(zelfde geslacht, zelfde klasse) die samen een concurrent te pakken nemen (waar is zijn teamgenoot) en een dame die achter een menselijk brommertje naar het podium rijdt.
De prestatie van deze dame wordt er niet minder om, maar wel erg sneu voor de dames die het wel op eigen kracht doen en nu net naast het podium grijpen.

Maar er worden Grubertjes ingebouwd, en er wordt doping gebruikt.
Oftewel, als er winst te behalen valt, gaan sommige mensen erg ver
Onnatuurlijk veel testosteron zou de enigszins agressieve reactie kunnen verklaren.
Was er doping controle bij B200 ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De Elfstedentocht staat het ook niet toe:
De deelnemer mag niet opleggen, noch zich laten “zuigen”, door deelnemers, niet-deelnemers of tochtrijders. Ook heren wedstrijdrijders zijn géén deelnemer aan de wedstrijd van de dames en zullen bij hulp aan de dames worden gediskwalificeerd
Zie https://www.elfstedentocht.frl/wp-conte ... nitief.pdf
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een tocht op de MTB waar je voordeel kan halen door achter elkaar te rijden is toch al niks aan, dus mij zie je daar niet.
Plaats reactie