Strandrace seizoen 19/20

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Over drie weken begint het strandrace seizoen weer met HvH-Den Helder. Op de KNWU site is (nog) geen informatie te vinden over de wedstrijden die onderdeel uitmaken van het klassement (Topcompetitie). Ook staan er nog maar weinig wedstrijden op de officiële kalender (wel een aantal meer in een apart te downloaden documentje, maar die zijn nog niet officieel). Iemand een idee van de ontwikkelingen? Heb de KNWU al wel gemaild met deze vraag.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Volgens mij was dit document al gepubliceerd voordat je je vraag stelde:
https://www.knwu.nl/storage/2019/09/Kal ... 020-v1.pdf

Tevens:
https://www.knwu.nl/storage/2019/09/Jaa ... 9-2020.pdf
Born to ride a Storm.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dank je, die had ik van de KNWU inmiddels ook ontvangen. Er zal geen topcompetitie worden georganiseerd. Alle wedstrijden worden opgenomen in de KNWU strandrace competitie. De stand van deze competitie zal worden opgemaakt door de KNWU. En er komt nog info over het schrappen van wedstrijden voor je klassement.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Ik gebruik even dit topic van afgelopen seizoen.
Nu is het zo dat Derp Bikers Beachrace niet doorgaat, vanwege Corona, en daar wordt traditioneel het strandrace seizoen mee geopend in onze regio.
De Agu Egmond Pier Egmond inschrijving is ook nog niet geopend, dat is volgens mee ook laat en dus afwachtend.

Maar op Mtbbeachrace.nl wordt met geen woord gesproken over Corona, en die heeft 5 strandraces op de agenda staan.
Zou je dan op 1=11 in Hoek van Holland met een paar honderd man in een startvak gaan staan??

En gaan we allemaal op 18-10 met de boot naar Texel om 48km te fietsen en na te borrelen in Paal 17??
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Herkenbare vragen. Vooralsnog is het aanbod beperkt, alleen alle races van MTB Beachrace en het NK in Wijk volgend jaar. Nu zijn er veel wedstrijden op de weg in het veld en op de MTB verreden, dus het moet kunnen. Alleen verslechtert nu de situatie.

Edit: van de site van mtbbeachrace.nl:
“ Er komen begrijpelijkerwijs wat vragen op ons af over de mountainbike strandraces die wij organiseren en de recente persconferentie ten aanzien van Covid-19.

Daarom even het volgende:
– In onze vergunningaanvragen hebben wij op voorhand al veel gedegen maatregelen genomen ten aanzien van Covid-19 preventie.
– Naar aanleiding van de laatste persconferentie voegen wij een aantal aanvullende maatregelen toe.
– Daarmee kunnen we in onze optiek goed en Covid-19 bestendig onze strandraces organiseren, zoals we eerder ook al meerdere mountainbike wedstrijden vergund kregen en konden organiseren.
– Deelnemers zullen wij tijdig informeren. Laat ons gedegen ons werk doen, vragen per app, mail, messenger, social media hebben geen zin en zorgen voor onnodig onrust.

Graag tot binnenkort op het strand. Ondanks dat het niet makkelijk is hebben wij er zin in!”
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef: wo 30 september 2020, 08:15 Herkenbare vragen. Vooralsnog is het aanbod beperkt, alleen alle races van MTB Beachrace en het NK in Wijk volgend jaar. Nu zijn er veel wedstrijden op de weg in het veld en op de MTB verreden, dus het moet kunnen. Alleen verslechtert nu de situatie.

Edit: van de site van mtbbeachrace.nl:
“ Er komen begrijpelijkerwijs wat vragen op ons af over de mountainbike strandraces die wij organiseren en de recente persconferentie ten aanzien van Covid-19.

Daarom even het volgende:
– In onze vergunningaanvragen hebben wij op voorhand al veel gedegen maatregelen genomen ten aanzien van Covid-19 preventie.
– Naar aanleiding van de laatste persconferentie voegen wij een aantal aanvullende maatregelen toe.
– Daarmee kunnen we in onze optiek goed en Covid-19 bestendig onze strandraces organiseren, zoals we eerder ook al meerdere mountainbike wedstrijden vergund kregen en konden organiseren.
– Deelnemers zullen wij tijdig informeren. Laat ons gedegen ons werk doen, vragen per app, mail, messenger, social media hebben geen zin en zorgen voor onnodig onrust.

Graag tot binnenkort op het strand. Ondanks dat het niet makkelijk is hebben wij er zin in!”
Ik heb het inmiddels ook gelezen idd.
Ik heb ook inmiddels de eerste strand kilometers gemaakt, hierdoor krijg ik er wel weer zin in.
Ik sla Texel sowieso over, maar ik wil Scheveningen en Noordwijk wel rijden HvH - DH is ook nog dubieus.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik heb een tijdje geleden ook de KNWU gemaild of er al nieuws is over de / een competitie. Nog geen reactie gehad en ook nog geen info op de site te vinden. Dat bepaalt ook wel het belang van Texel wel of niet rijden (los van dat het een gave race is, met beide keren dat ik hem reed stormachtige toestanden).

Het wordt in elk geval een kleinere competitie dan voorgaande seizoenen denk ik...
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Goed nieuws: de MTB Beachrace op Texel op lijkt door te gaan op 18 oktober! Schrijf je dus gauw in en zorg dat je erbij bent. Mocht het onverhoopt niet door gaan, dan krijgt iedere deelnemer zijn inschrijfgeld terug.

Er zullen een hoop maatregelen getroffen worden om de wedstrijden veilig te kunnen later verlopen. Kort samengevat zal het gaan om meerdere gescheiden starts voor elke categorie, grotere startvakken, het dragen van mondkapjes en het niet toestaan van begeleiding en toeschouwers tijdens de wedstrijden.
Alle ingeschreven deelnemers zullen donderdag voor de start een mailing krijgen met daarin een uitleg van alle maatregelen.

Voor niemand zijn al deze maatregelen leuk, maar we hopen op begrip en medewerking voor de naleving van de voorschriften. Wij kijken uit naar een mooie start van het beachrace seizoen!
Wij begrijpen dat een groot aantal van jullie tot het laatste moment hebben gewacht met inschrijven, maar we hopen dat iedereen zich nu snel gaat inschrijven via de website zodat er een mooi wedstrijdveld is volgende week zondag!

Op de wedstrijddag zelf is er geen na inschrijving meer mogelijk. De inschrijving sluit op 15 oktober 17.00 uur
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

MTB- Texel en Hoek van Holland

De Rudy Project Beachrace Texel van 18 oktober 2020 en Buff Hoek van Holland-Den Helder 1 november 2020 worden verplaatst. het is bijzonder jammer net nu na een lang en intensief traject Texel vergund was. De nieuwe regelgeving van 13 oktober laat echter geen keus.

Omdat er veel aanbod van fietsevenementen dit jaar al is verdwenen en nog zal verdwijnen, kiezen wij voor verplaatsen en niet voor annuleren. Op korte termijn komen wij met nieuwe data voor bovengenoemde twee evenementen. Voor evenementen dei uiteindelijk toch geannuleerd zouden moeten worden zal het inschrijfgeld minus E 2,50 administratiekosten teruggestort worden.

De beachrace van Scheveningen blijft vooralsnog voor 29 november 2020 in de planning staan
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

En de volgende... :(

KNWU 18 december 2020
Het Nederlands Kampioenschap Strandrace vindt deze winter niet plaats.

De organisatie van de Subaru Beachbattle, verantwoordelijk voor het evenement, laat weten dat de aangescherpte maatregelen ter bestrijding van het coronavirus te weinig ruimte geven om de titelstrijd door te laten gaan.

De wedstrijd in Wijk aan Zee zou op zondag 14 februari plaatsvinden.

Het NK zal niet op een andere locatie en/of ander tijdstip doorgaan. De huidige kampioenen mogen tot de volgende editie van het NK Strandrace in hun kampioenstrui uitkomen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ben bang dat er in Q1 niks plaats gaat vinden, helaas
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dit jaar lijkt het dan écht door te gaan….Helaas nog geen info van de KNWU over klassement, welke races meetellen etc. Maar dat we over 3 weken de eerste strandrace rijden lijkt wel zeker :-q
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Na twee prachtige strandraces in Noordwijk en HvH-DH kregen we gisteravond dit bericht:

Hallo!

Beste sporters, De Katwijk Fietst Strandrace gaat op zaterdag 20 november 2021 niet door. Met pijn in ons hart hebben we deze beslissing genomen omdat we met de huidige corona-uitbraak de veiligheid van onze sporters, vrijwilligers en publiek niet kunnen garanderen. Het is voor ons onmogelijk om de vele honderden deelnemers die zich al hebben aangemeld, binnen de nieuwe corona-regels een veilig evenement te bieden. En ook onze vrijwilligers lopen onvermijdelijk onverantwoorde risico's. Uiteraard krijgen alle inschrijvers hun geld terug. We hopen jullie in de nabije toekomst onder een beter gesternte terug te zien op het Katwijkse strand.

Met vriendelijke groet,
MijnKNWU

Ik begrijp het niet goed, want er mag geen publiek bij zijn. En vind het echt balen. Nog andere wedstrijden afgelast?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Lefty29 schreef: za 13 november 2021, 10:06 Na twee prachtige strandraces in Noordwijk en HvH-DH kregen we gisteravond dit bericht:

Hallo!

Beste sporters, De Katwijk Fietst Strandrace gaat op zaterdag 20 november 2021 niet door. Met pijn in ons hart hebben we deze beslissing genomen omdat we met de huidige corona-uitbraak de veiligheid van onze sporters, vrijwilligers en publiek niet kunnen garanderen. Het is voor ons onmogelijk om de vele honderden deelnemers die zich al hebben aangemeld, binnen de nieuwe corona-regels een veilig evenement te bieden. En ook onze vrijwilligers lopen onvermijdelijk onverantwoorde risico's. Uiteraard krijgen alle inschrijvers hun geld terug. We hopen jullie in de nabije toekomst onder een beter gesternte terug te zien op het Katwijkse strand.

Met vriendelijke groet,
MijnKNWU

Ik begrijp het niet goed, want er mag geen publiek bij zijn. En vind het echt balen. Nog andere wedstrijden afgelast?
Hopelijk gaan de andere wedstrijden wel door. Zonde dit, maar met de nieuwe maatregelen, ambtenaren, vergunningen etc word je er als organisatie ook niet heel vrolijk van helaas.
Plaats reactie