Veluwse Wintercompetitie 2019-2020

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rutger S schreef: do 24 september 2020, 19:00
KarinMTB schreef: wo 23 september 2020, 17:05 In jouw redenering heb je het alleen maar over het risico voor de sporters

Echter is dat maar 1 zijde van de organisatie.
Zonder vrijwilligers is er ook geen wedstrijd.
En zonder publiek missen sommigen ook een stuk van het verdienmodel vermoed ik.

Dus genoeg redenen voor organisaties om er in deze tijden niet eens aan te beginnen.
Het is momenteel vaak meer moeite om het te organiseren dan dat het oplevert.
Daar moet je wel zin en mensen voor hebben.
Precies, want alle anderen naast de deelnemers kunnen zich probleemloos aan de maatregelen houden. Namelijk je niet langer dan 15 min binnen 1.5m van iemand anders begeven. En eigenlijk weet iedereen ook dat buiten je eigenlijk maar een meter hoeft te handhaven.
En dan nog is transmissie nihil
Publiek is er bijna niet en het oppervlak is ook groot, en zonder wedstrijden heb je überhaupt geen inkomsten, afgezien nog dat er geen verdienmodel is.

Hoeveel positieve gevallen waren er ook alweer bij de tour? Ondanks 10 duizenden op elkaar gepakte toeschouwers ?

Als we nu elke keer maar alles gaan afgelasten om elke risico voor alles en iedereen maar totr nul te willen brengen. Is de lol er wel af ja. En hoelang gaan we dit nog volhouden nog 2 jaar?
Toch interessant om te lezen van iemand die bij het rivm werkt (?)
Ben het overigens geheel eens met je.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Rutger S schreef: do 24 september 2020, 19:00 Precies, want alle anderen naast de deelnemers kunnen zich probleemloos aan de maatregelen houden. Namelijk je niet langer dan 15 min binnen 1.5m van iemand anders begeven. En eigenlijk weet iedereen ook dat buiten je eigenlijk maar een meter hoeft te handhaven.
En dan nog is transmissie nihil
Publiek is er bijna niet en het oppervlak is ook groot, en zonder wedstrijden heb je überhaupt geen inkomsten, afgezien nog dat er geen verdienmodel is.

Hoeveel positieve gevallen waren er ook alweer bij de tour? Ondanks 10 duizenden op elkaar gepakte toeschouwers ?

Als we nu elke keer maar alles gaan afgelasten om elke risico voor alles en iedereen maar totr nul te willen brengen. Is de lol er wel af ja. En hoelang gaan we dit nog volhouden nog 2 jaar?
Je zit toch ook in de organisatie van de Marathon van Amerongen? Wat is de reden dat die niet doorgegaan is? Zal dan vast niets met COVID-19 te maken hebben gehad.

Maar even on-topic ipv een corona discussie. Zou erg mooi zijn als de organiserende verenigingen het aandurven om voor ons weer een competitie op te zetten!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Dat moet je aan de lions club vragen. Ik was er zeer op tegen om het te cancellen.
Maar het kwam er eigenlijk op neer dat ze geen In in gedoe hebben.

Ik had wel 10 manieren kunnen bedenken om het door te laten gaan. Maarben daar alleen maar als bedenker vh parcours en als adviseur bij betrokken

Maar goed alles maar cancellen, wordt iedereen ook chagrijnig van. En het kan gewoon prima, zonder dat er echt groete aanpassingen nodig zijn
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

tot we wel die 2e golf krijgen. Er weer een beperking op het aantal mensen wordt opgelegd en je het alsnog kan annuleren.
Ik vind het ook jammer en hoop echt dat er wel wat is, maar ik kan mij ook zeker inleven waarom ze er liever niet aan beginnen met alle onzekerheden. Ik ga er echter zeker niet chagrijnig om worden, daar heeft echt niemand wat aan. Kan wel ergere dingen bedenken.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Vereniging Oldebroek heeft al aangegeven dat ze niet verwachten hun eigen wintercompetitie te kunnen organiseren.
Mochten ze mogelijkheden zien later in het seizoen dan zullen kijken of ze er toch nog een paar kunnen organiseren.
Zal dus allemaal sowieso korte termijn planning worden. Dat last minute afzeggen gaat ondertussen knap vervelen voor organisaties.
Dus dan liever wat meer afwachten.

Dus ik gok dat we ook weinig van de Veluwse competitie hoeven te verwachten.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik zag dat de inschrijving voor de 21/22 editie geopend is.
Leuk dat dit weer georganiseerd wordt!
Plaats reactie