Veluwse Wintercompetitie 2019-2020

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ladies cup heb ik vorig jaar gereden. Was leuk, maar dubbele rondjes rijden staat mij op de een of andere manier toch tegen. Misschien omdat ik niet zo snel ben :roll: . En ik heb dit jaar als het goed is en operatie gepland staan, maar ik weet nog niet wanneer. Dus ik ben wat terughoudend met inschrijven op dingen.

In 2017 was er voor het laatst een veluwse zomer editie. Daarna is het niet meer gelukt. Vandaar mijn hoop dat het dit jaar misschien wel lukt.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Leuk interview Mark! :-q


gefeliciteerd nog!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KarinMTB schreef: wo 19 februari 2020, 15:19 Leuk interview Mark! :-q


gefeliciteerd nog!
:winkie:
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Iemand enig idee of deze competitie komende winter wordt georganiseerd?
Op de site zie ik geen nieuws en ook hier is het al een tijd stil.

Ben vooral benieuwd maar kan me ook voorstellen dat verenigingen i.v.m. corona het komende winter niet organiseren.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Dit staat op de site (https://mtb-competitie.nl/):
LAATSTE BERICHTEN
Binnenkort meer nieuws over de 9de Wintereditie 2020/2021, die vanwege COVID-19 wel anders zal (moeten) worden georganiseerd. Houd deze site dus in de gaten!
De laatste jaren werd er ook vrij laat duidelijk wanneer en waar de wedstrijden verreden zouden worden. Ben erg benieuwd in welke vorm ze het dit jaar gaan gieten en welke maatregelen er genomen zullen worden.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Zag dit nu staan:
Programma Veluwse MTB Wintercompetitie 2019/2020
Za 07-11-2020 Zutphen (Wielersportvereniging ETP Zutphen) / Parkeren Laan naar Eme Afgelast i.v.m. COVID-19!
n.n.b. Deventer (Wielervereniging de Zwaluwen Deventer) / Parkeren Bouwhuiswegweg
n.n.b. Apeldoorn (Mountainbikeclub Bar-End) / Parkeren Bar-End
n.n.b. Loenen (ATB club Last Gear) / Parkeren Loenense Waterval
n.n.b. Nunspeet (TC de Volharding) / Parkeren Margaretha Boslaan
n.n.b. Harderwijk (Wielervereniging Noord Veluwe) / Parkeren Strokelweg
n.n.b. Soest (MBC Midden Nederland) / Parkeren Soester Hoogt
n.n.b. Lunteren (Wielervereniging Tour de Force / Wielervereniging Ede) / Parkeren Beukenlaan 11 / Wedstrijdparkoers Goudsberg/Hessenweg
n.n.b. Oldebroek (ATB vereniging Oldebroek) / Parkeren ATB Vereniging Oldebroek
Zutphen gaat dus niet door en de rest is nog niet bekend.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Was ik nou net te vroeg met mijn vraag, wat in gang getrokken of gewoon kippig. Zal het laatste wel zijn. Thx voor de info :-q
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Helmuth schreef: ma 21 september 2020, 22:27 Zag dit nu staan:
Programma Veluwse MTB Wintercompetitie 2019/2020
Za 07-11-2020 Zutphen (Wielersportvereniging ETP Zutphen) / Parkeren Laan naar Eme Afgelast i.v.m. COVID-19!
n.n.b. Deventer (Wielervereniging de Zwaluwen Deventer) / Parkeren Bouwhuiswegweg
n.n.b. Apeldoorn (Mountainbikeclub Bar-End) / Parkeren Bar-End
n.n.b. Loenen (ATB club Last Gear) / Parkeren Loenense Waterval
n.n.b. Nunspeet (TC de Volharding) / Parkeren Margaretha Boslaan
n.n.b. Harderwijk (Wielervereniging Noord Veluwe) / Parkeren Strokelweg
n.n.b. Soest (MBC Midden Nederland) / Parkeren Soester Hoogt
n.n.b. Lunteren (Wielervereniging Tour de Force / Wielervereniging Ede) / Parkeren Beukenlaan 11 / Wedstrijdparkoers Goudsberg/Hessenweg
n.n.b. Oldebroek (ATB vereniging Oldebroek) / Parkeren ATB Vereniging Oldebroek
Zutphen gaat dus niet door en de rest is nog niet bekend.
Loenen is 13 December
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

kippig valt wel mee dunkt me. Er staat immers nog weer 2019/2020 boven.

Het is dat je aan de datum van Zuthpen kan zien dat het 2020/2021 betreft.
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Hmm jammer van Zutphen... begrijp dat het lastig is. Echter ben ik zeer te spreken over de wedstrijden die tot nu toe zijn georganiseerd.
Was allemaal netjes georganiseerd en voelde niet aan als heel veel meer organisatie op de registratie na..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Reinhard schreef: di 22 september 2020, 22:14 Hmm jammer van Zutphen... begrijp dat het lastig is. Echter ben ik zeer te spreken over de wedstrijden die tot nu toe zijn georganiseerd.
Was allemaal netjes georganiseerd en voelde niet aan als heel veel meer organisatie op de registratie na..
En buiten is de kans op transmissie ook nog steeds heel erg klein. idd de registratie is even wat extra werk,..al is dat met de diverse apps ook wel te overzien voor mijn gevoel. Ik hoop dat het meeste lekker doorgaat. Heb er wel weer enorme zin in na al die maanden met weinig tot geen wedstrijden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Waarom al die afgelastingen? als deelnemer aan wedstrijdsport hoef je niet eens afstand te houden. publiek wel.
Als deelnemer kan je toch zelf besluiten of je dat wel of geen extra risico vindt?

waarom worden er telkens door organisaties allerlei extra bezwaren opgeworpen die er niet zijn. Hoezo apps? allemaal niet verplicht

ofzoals bij het zaal voetbal
spelers dienen zelf hun (gezondheids)risico te analyseren of zij zich op buiten en/of in de sportlocatie in groepen met anderen kunnen begeven. Raadpleeg desnoods je huisarts, de bedrijfsarts of je behandelend arts;

klaar.

Ik kan er niet bij dat ik gewoon een contactsport in de zaal beoefen en dat elke wedstrijd buiten met tig x minder risco elke keer niet doorgaat.

beetje meer pragmatische mag wel, lijken nu wel een stel lamgeslagen vogeltjes
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

In jouw redenering heb je het alleen maar over het risico voor de sporters

Echter is dat maar 1 zijde van de organisatie.
Zonder vrijwilligers is er ook geen wedstrijd.
En zonder publiek missen sommigen ook een stuk van het verdienmodel vermoed ik.

Dus genoeg redenen voor organisaties om er in deze tijden niet eens aan te beginnen.
Het is momenteel vaak meer moeite om het te organiseren dan dat het oplevert.
Daar moet je wel zin en mensen voor hebben.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

KarinMTB schreef: wo 23 september 2020, 17:05 In jouw redenering heb je het alleen maar over het risico voor de sporters

Echter is dat maar 1 zijde van de organisatie.
Zonder vrijwilligers is er ook geen wedstrijd.
En zonder publiek missen sommigen ook een stuk van het verdienmodel vermoed ik.

Dus genoeg redenen voor organisaties om er in deze tijden niet eens aan te beginnen.
Het is momenteel vaak meer moeite om het te organiseren dan dat het oplevert.
Daar moet je wel zin en mensen voor hebben.
Precies, want alle anderen naast de deelnemers kunnen zich probleemloos aan de maatregelen houden. Namelijk je niet langer dan 15 min binnen 1.5m van iemand anders begeven. En eigenlijk weet iedereen ook dat buiten je eigenlijk maar een meter hoeft te handhaven.
En dan nog is transmissie nihil
Publiek is er bijna niet en het oppervlak is ook groot, en zonder wedstrijden heb je überhaupt geen inkomsten, afgezien nog dat er geen verdienmodel is.

Hoeveel positieve gevallen waren er ook alweer bij de tour? Ondanks 10 duizenden op elkaar gepakte toeschouwers ?

Als we nu elke keer maar alles gaan afgelasten om elke risico voor alles en iedereen maar totr nul te willen brengen. Is de lol er wel af ja. En hoelang gaan we dit nog volhouden nog 2 jaar?
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Eens rutger, alleen waar ik bang voor ben is dat de druk op de zorg en daarmee de terughoudendheid en alle risicomijding een grote rol gaat spelen.
Plaats reactie