AFGELAST 6e MTB Race 6 uur van 't Zand (N-Br) 26-09-2020

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Jan O
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 07:14
Mijn mountainbike: Cannondale
Contacteer:

Helaas hebben wij als organisatie moeten besluiten om de 6e MTB Race 6 uur van 't Zand 2020 af te gelasten.
Inmiddels is het inschrijfgeld van alle deelnemers al teruggestort (verminderd met € 2,50 administratiekosten).
In 2021 zullen wij alsnog de 6e MTB Race 6 uur van 't Zand organiseren. De definitieve datum volgt later.
Stichting MTB 't Zand

Op zaterdag 26 september 2020 organiseert MTB team 't Zand de 6e MTB Race 6 uur van 't Zand. Plaats van handelingen is recreatiepark 't Zand in Alphen (N-Br).
Het betreft een mountainbike wedstrijd voor wedstrijdrijders en recreanten over 6 uur. Het parcours is gevarieerd (geen asfalt) en heeft een lengte van 7 kilometer.
Er wordt gestreden in de navolgende klassen:
Solo (dames, H 45- en H 45+)
Duo (dames, heren en mixed)
Trio (dames en heren)
Teams van 4 (dames en heren)

Voorinschrijving is verplicht en dit kan via www.mtbtzand.nl Kosten 30 euro pp. (update: mocht door het coronavirus alsnog de wedstrijd verboden/afgelast worden dan wordt het inschrijfgeld teruggestort. Maximaal zal dit verminderd worden met 5 euro adm. kosten)
Ons motto:
#DEMEESTVOLDANEMANIEROMGESLOOPTTEWORDEN
Om een indruk te krijgen van het evenement de aftermovie van 2019:
https://www.youtube.com/watch?v=uC1RuSnsaDI

UPDATE 5 mei 2020 Inmiddels ruim 250 deelnemers ingeschreven in de diverse klassen.Solo klasse nog enkele plaatsen vrij.
UPDATE 14 juni 2020 inmiddels ruim 360 deelnemers ingeschreven in de diverse klassen.
UPDATE 15 juli 2020 De inschrijving is gesloten vanwege het bereiken van het maximaal aantal deelnemers. Heb je toch nog interesse dan kun je geplaatst worden op een wachtlijst. Stuur een mailtje naar info@mtbtzand met naam, welke categorie, geb. datum en woonplaats. Op volgorde van binnenkomst wordt je op de wachtlijst geplaatst.
Laatst gewijzigd door Jan O op za 12 september 2020, 09:43, 5 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Gaan denk ik weer voor de Duo race!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Niks te vinden over de kosten. Iemand enig idee?

Edit: vorig jaar 25 euro per persoon.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Yes!! Hoe weet ik nog niet maar we hebben er weer zin in. :-q
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

ivocare schreef: ma 24 februari 2020, 11:27 Yes!! Hoe weet ik nog niet maar we hebben er weer zin in. :-q
Hier ingeschreven voor 6 uur solo met dezelfde vraag. Hoe geen idee, wel zin in!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
PaganiProductions

Een vraag hoe moeilijk is zo´n wedstrijd voor iemand die nog nooit een mtb wedstrijd heeft gereden.
Ik zou het wel graag eens willen proberen met iemand anders lijkt mij wel zo slim.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PaganiProductions schreef: ma 24 februari 2020, 21:37 Een vraag hoe moeilijk is zo´n wedstrijd voor iemand die nog nooit een mtb wedstrijd heeft gereden.
Ik zou het wel graag eens willen proberen met iemand anders lijkt mij wel zo slim.
Prima te doen Wouter. Er rijdt daar van alles rond: van profs (Ryan Kamp) tot aan clubjes lokale huismoeders (niet disrespectvol bedoeld, slechts een feit). Je start samen, en rijdt in principe gewoon op een tempo dat jij zelf denkt vol te kunnen houden. In duo vorm wisselen wij elk rondje (ca een kwartiertje pauze dus). Echt een heel leuk evenement waar zowel de getrainde XCer, als de goedbedoelende recreant (ondergetekende) met elkaar een leuke dag kunnen hebben.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
PaganiProductions

ik denk dat ik mij eens in ga schrijven.
Nu zoek ik nog iemand mijn duo rijder wil zijn.
Kan je met 2 fietsen rijden.
PaganiProductions

ik heb mij net ingeschreven voor de 6 uurs solo wedstrijd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Succes. 6u solo op wedstrijd tempo is erg lang.
Heb een paar keer 4uurs races solo gereden en vanwege de korte rondjes heb je het na een gegeven moment wel gezien.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

PaganiProductions schreef: di 25 februari 2020, 14:17 ik heb mij net ingeschreven voor de 6 uurs solo wedstrijd.
In je eentje gaat het mn mentaal wel een dingetje zijn. Rondje is maar 7km, dus zie daar maar eens 6 zadeluren achter elkaar focus te houden. Is wat anders dan een marathon van 120km in bv Duitsland. Zorg voor een 'basis' op het terrein waar je af en toe even 5min kan pakken om wat bij te komen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Eens kijken of ik deze ook kan meepakken :)
Ben nu aan het trainen voor de Cimes de Waimes, maar goed om een volgend doel te hebben :-D
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Prulleman schreef: wo 26 februari 2020, 09:28 Eens kijken of ik deze ook kan meepakken :)
Ben nu aan het trainen voor de Cimes de Waimes, maar goed om een volgend doel te hebben :-D
Team Pagani/Prulleman? 😉
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wouter heeft zich al solo ingeschreven, die kon na precies 1 uur en 1 minuut niet meer wachten op een partner :lol:

Ik kijk even aan hoe de 6-7 uur voor de cimes de waimes er vanaf breng, als dat OK gaat, dan ga ik deze misschien ook wel solo doen
PaganiProductions

Prulleman schreef: wo 26 februari 2020, 12:07 wouter heeft zich al solo ingeschreven, die kon na precies 1 uur en 1 minuut niet meer wachten op een partner :lol:

Ik kijk even aan hoe de 6-7 uur voor de cimes de waimes er vanaf breng, als dat OK gaat, dan ga ik deze misschien ook wel solo doen
Ik denk het met een duo allemaal te lastig gaat worden denk ik zo met solo lijkt het mij wat makkelijker om te doen.
Plaats reactie