MTB Festival Spaarnwoude 12/13 sep 2020, XC en 3uurs race

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De bruggetjes over de trap bij de rockgarden lagen er nog. Bij de tweede keer dat ik er overheen ging schoot m’n voorwiel weg, viel ik bijna van het plateau af en ketste m’n schijf krom op een betonblok. Extra respect voor iedereen die in een wedstrijdsetting en vermoeid daar zoveel keren heelhuids overheen is gekomen.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Het was weer een mooie wedstrijd. Blijft een leuk parcours daar; helaas zelf in de 3e ronde lekgereden op de rockgarden; dat was het einde van mijn wedstrijd. Reed toen ergens rond P15 in het Amateurs/Masters veld.

Nog wel 1 puntje voor verbetering voor de organisatie: Geef ons aub in het vervolg meer tijd om te verkennen. Op het programma was aangekondigd dat het zaterdag tussen 14:00 en 15:00 verkennen was voor de Amateurs (en Elite dames/heren), met het nadrukelijke verzoek om alleen in dat blok te komen verkennen (en niet op andere tijden; e.g. tussen 13:00 en 14:00 was het verkennen bedoeld voor een deel v/d andere categorien (uit mijn hoofd U17 ofzo).). Helaas was een deel van het parcours, in het bijzonder de laatste afdaling, al vanaf 14:30 dicht!! Die afdaling heb ik uiteindelijk niet kunnen verkennen [1], ondanks dat ik expliciet ook op zaterdag 2x1 uur heen en weer gereden ben. Dat is niet echt fijn......

[1] Ik reed helaas ook op zaterdag op de rockgarden lek, dus kostte een paar minuten extra om een binnenband erin te steken. Zonder dit gedoe had ik de laatste afdaling wss wel een keer kunnen rijden. Maar nog steeds is het geven van een half uur verkenningstijd, zeker wanneer er een uur aangekondigd was erg karig.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

:winkie:
Laatst gewijzigd door schepp op di 15 september 2020, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: ma 14 september 2020, 02:42 Zo te zien was het rondje van de 3uurs race hetzelfde als die van de Nations Cup?

Wat zal men het zwaar hebben gehad, 3uur lang met 3x klimmen naar het uitzichtpunt en verder nog wat overige steile klimmetjes :-D
Hahahaha ja ik kende Spaarnwoude niet en bij het inrijden had ik al zoiets van oeps,...dat wordt een zware dag. Ik baalde wel dat ze de rockgarden erin hadden gelaten. Die zou er niet inzitten. Ik reed met te weinig bandenspanning een een semi slick om die reden. DAt was geen goede combi. Eerste 2x geprobeerd maar raakte 2x met de velg de stenen. Daarna gekozen voor de langzame b lijn wat veel tijd koste
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

De inschrijving voor dit jaar is open zie ik.

Volgens mij wordt die rockgarden er dit jaar uitgelaten, tenminste dat is hetgeen wat ik opmaak uit de beschrijving van de wedstrijd op de website.

"Voor de 3-uurs race zullen de extreme delen van bovenstaand parcours eruit gehaald worden en zal er een speciale wisselzone worden ingericht. Op het terrein wordt duidelijk aangegeven waar de teamleden van de 3-uurs race mogen wisselen."
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Cycleintothewind schreef: ma 12 april 2021, 16:38 De inschrijving voor dit jaar is open zie ik.

Volgens mij wordt die rockgarden er dit jaar uitgelaten, tenminste dat is hetgeen wat ik opmaak uit de beschrijving van de wedstrijd op de website.

"Voor de 3-uurs race zullen de extreme delen van bovenstaand parcours eruit gehaald worden en zal er een speciale wisselzone worden ingericht. Op het terrein wordt duidelijk aangegeven waar de teamleden van de 3-uurs race mogen wisselen."
Dat zeiden ze vorig jaar ook en toen zat die rotstuin er wel in. Ik reed toen op dunnen slick banden moest noodgedwongen elke keer de b lijn rijden wat enorm veel tijd kostte. Waren enorm veel lekke banden vorig jaar.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

schepp schreef: wo 14 april 2021, 12:49
Cycleintothewind schreef: ma 12 april 2021, 16:38 De inschrijving voor dit jaar is open zie ik.

Volgens mij wordt die rockgarden er dit jaar uitgelaten, tenminste dat is hetgeen wat ik opmaak uit de beschrijving van de wedstrijd op de website.

"Voor de 3-uurs race zullen de extreme delen van bovenstaand parcours eruit gehaald worden en zal er een speciale wisselzone worden ingericht. Op het terrein wordt duidelijk aangegeven waar de teamleden van de 3-uurs race mogen wisselen."
Dat zeiden ze vorig jaar ook en toen zat die rotstuin er wel in. Ik reed toen op dunnen slick banden moest noodgedwongen elke keer de b lijn rijden wat enorm veel tijd kostte. Waren enorm veel lekke banden vorig jaar.
Ik ken iemand bij de organisatie. Ik ga het even navragen :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Toch maar weer ingeschreven voor 3u solo. Zal wel pittig worden na een jaar geen wedstrijden :) klimmetjes zijn daar nogal steil :winkie: Wel andere bandjes eronder ivm de rockgarden die er inzit
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is het bekend hoe de wedstrijd route ongeveer gaat lopen?
Spaarnwoude is niet mijn baan, vanwege de voor mij vele sketchy stukjes waar een ongeluk in een klein hoekje zit.

Als de race ook over alle singletracks gaat dan kan het nog wel voor irritatie zorgen denk ik tussen langzame en snelle rijders omdat je niet echt aan de kant kunt op die paden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: do 13 mei 2021, 23:19 Is het bekend hoe de wedstrijd route ongeveer gaat lopen?
Spaarnwoude is niet mijn baan, vanwege de voor mij vele sketchy stukjes waar een ongeluk in een klein hoekje zit.

Als de race ook over alle singletracks gaat dan kan het nog wel voor irritatie zorgen denk ik tussen langzame en snelle rijders omdat je niet echt aan de kant kunt op die paden.
Gaat over alle singletracks tussen de bomen door,..maar ik heb heel weinig last ondervonden van langzamere rijders. Inhalen gaat ook prima met af en toe wat geduld. Ik heb alleen een hekel aan die rotstuin, puur omdat je daar in 3u tijd enorm veel risico loopt op lekke banden en schade aan je velgen.
Rickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 22:47
Mijn mountainbike: 29"
Contacteer:

@Cycleintothewind: .... En... nog nagevraagd? Ben benieuwd.
"Boomwortels op Schoorl moet je serieus nemen"
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rickert schreef: wo 9 juni 2021, 16:37 @Cycleintothewind: .... En... nog nagevraagd? Ben benieuwd.
Hij zit er in
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Heerlijk gereden vandaag.

Na de rockgarden 2x geoefend te hebben kwam ik ook daar vlotjes doorheen. Ben dan ook hartstikke tevreden met p.21 bij de solisten. Ik was uiteindelijk minder moe dan dat ik vooraf gedacht had. Reistijd naar huis was met 7 minuten ook meer dan prima. :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waar kan ik de uitslagen vinden van zowel de 3uurs race als de korte wedstrijden?
Rickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 22:47
Mijn mountainbike: 29"
Contacteer:

mtbfestival.nl
"Boomwortels op Schoorl moet je serieus nemen"
Plaats reactie