Uci

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Hoi

Wij hebben red bull tv en kijken net naar de uci world cup 2022

Na wat informatie op internet, zien we ook Nederlanders voor bij komen die Down hill rijden.
Maar welke wedstrijd we ook kijken nl staat er niet tussen.
Kan iemand ons is uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Is er een eerdere race waar tijden neergezet worden, en de beste tijden van die races kwalificeren zich voor de grote races?

Tia!
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De simpele uitleg: je mag starten in wereldbekerwedstrijden als je voldoende punten hebt gehaald in kleinere wedstrijden. En bij de wereldbeker zelf moet je je dan weer bij de beste 60 of 80 (iets in die richting) kwalificeren om met de echte wedstrijd mee te mogen doen. Die kwalificatie is dan op hetzelfde parcours een dag van tevoren.

Tristan Botteram is de Nederlander die richting de beste 50 downhillers van deze wereld gaat.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Lars TB schreef: za 9 juli 2022, 20:49 De simpele uitleg: je mag starten in wereldbekerwedstrijden als je voldoende punten hebt gehaald in kleinere wedstrijden. En bij de wereldbeker zelf moet je je dan weer bij de beste 60 of 80 (iets in die richting) kwalificeren om met de echte wedstrijd mee te mogen doen. Die kwalificatie is dan op hetzelfde parcours een dag van tevoren.

Tristan Botteram is de Nederlander die richting de beste 50 downhillers van deze wereld gaat.

Zoiets dachten we al, die kleinere wedstrijden worden denk ik niet uitgezonden?

Dank je wel voor de uitleg.
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je moet of punten hebben (40 uit m'n hoofd) of je moet aangewezen worden door de bondscoach om met minder punten te mogen starten bij een WorldCup (waar ook beperkingen aan zijn). Je moet dan wel in het nationale jersey starten als ik me niet vergis.

Bij de Elite Men kwalificeren de beste 60 voor de finale, tenzij je in de top20 staat van de stand dan kwalificeer je sowieso wanneer je de kwalificatie start. Theoretisch kun je dus op 80 komen indien de volledige top20 niet zou kwalificeren maar wel de kwalificatie start...

RedBull zendt edoch niet de volledige race meer uit, maar alleen de top30 en de run van degene die op dat moment in de hot seat zit. Protected riders worden normaal ergens rond 20~25 tussengevoegd ook als ze DNF in kwalificatie hebben om ze in de live show te hebben. Tristan kwalificeerde als 59e waarmee hij wel de finale rijdt maar dus niet bij RedBull terug te zien is. Loic Bruni ging alleen door de start gate als protected rider (DNF) maar zat dus wel in de live show.


Races waar je UCI punten kunt verzamelen zijn soms wel te vinden maar niet bij RedBull. De Crankworx DH races - geen vol WC veld, maar nog steeds high-profile - zijn typisch UCI C1 qua punten en bij Pinkbike terug te vinden. IXS DH is de "Europese serie" maar een live stream is daar meer een case-by-case verhaal volgens mij.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

cheeta schreef: zo 10 juli 2022, 07:15 Je moet of punten hebben (40 uit m'n hoofd) of je moet aangewezen worden door de bondscoach om met minder punten te mogen starten bij een WorldCup (waar ook beperkingen aan zijn). Je moet dan wel in het nationale jersey starten als ik me niet vergis.

Bij de Elite Men kwalificeren de beste 60 voor de finale, tenzij je in de top20 staat van de stand dan kwalificeer je sowieso wanneer je de kwalificatie start. Theoretisch kun je dus op 80 komen indien de volledige top20 niet zou kwalificeren maar wel de kwalificatie start...

RedBull zendt edoch niet de volledige race meer uit, maar alleen de top30 en de run van degene die op dat moment in de hot seat zit. Protected riders worden normaal ergens rond 20~25 tussengevoegd ook als ze DNF in kwalificatie hebben om ze in de live show te hebben. Tristan kwalificeerde als 59e waarmee hij wel de finale rijdt maar dus niet bij RedBull terug te zien is. Loic Bruni ging alleen door de start gate als protected rider (DNF) maar zat dus wel in de live show.


Races waar je UCI punten kunt verzamelen zijn soms wel te vinden maar niet bij RedBull. De Crankworx DH races - geen vol WC veld, maar nog steeds high-profile - zijn typisch UCI C1 qua punten en bij Pinkbike terug te vinden. IXS DH is de "Europese serie" maar een live stream is daar meer een case-by-case verhaal volgens mij.

Thanks!!!!
Heldere uitleg!
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

:-q Weet iemand dan ook toevallig waar München 2022 voor aanstaande vrijdag mannen en zaterdag vrouwen live te zien is? :D

En Les Gets WK? :-q :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bike-chica schreef: do 18 augustus 2022, 17:42En Les Gets WK? :-q :-q
Onder andere hier?
Afbeelding
... alleen dat wachten op de live feed :-? (en hopen dat er straks geen idioot naast je staat met een kettingzaag).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

EK MTB wordt uitgezonden door Eurosport1 (maar niet live?) op zaterdag.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

De NOS pakt het ook (deels?) op
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

En red bull doet de WK. vorig jaar hadden ze dit in NL geblokkeerd omdat de NOS ook de rechten had. Weet niet hoe dat nu zal gaan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 18 augustus 2022, 21:43 EK MTB wordt uitgezonden door Eurosport1 (maar niet live?) op zaterdag.
Eurosport 1 Deutschland (zo heet het op m'n satelliet ontv.)
Heren zat 10:30 - 12:00
Dames zat 12:00 - 13:45

NPO3 heeft op vijdag- en zaterdagavond van 20:30 tot 22;45 een stapel samenvattingen waar misschien mountainbiken tussen zit.
En zondag van 11:30 tot 18:00
(Dus dan kan je 11 uur sport kijken om 11 minuten MTB te zien :-{ )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

Nu op tv, Eurosport 1 ek dames
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mag ik dat parcours een aanfluiting noemen? :-{
Renagade
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 3 april 2022, 11:16

vibemaker schreef: za 20 augustus 2022, 12:25 Mag ik dat parcours een aanfluiting noemen? :-{
Nou dit was meer veldrijden als xco.
Knap gedaan van de rijdsters.
Parcours was leuk in elkaar gezet maar niet geschikt voor het natte weer....
Giant anthem gone :-q
Giant anyroad gone :lol:
Liv pique te koop
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eurosport heeft voor het gemak de uitzending van de heren vervangen door de Vuelta. :evil:
Nou ja, gelet op wat ik bij de dames zag zal het wel een spectakel zijn geweest...
En wielerflits vertelt dat Pidcock heeft gewonnen
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tom-p ... ntainbike/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie