mtb reek

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Achternaam: ter Maten
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ahaa, ik weet het niet meer :D. Maar als je nog veel mensen na mij hebt ingehaald dan was je waarschijnlijk 74e, anders 94e (duh).
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Het waren er wel meer dan 5, dus zal het wel 74e zijn geweest.. Niet slecht voor m'n eerste amateurswedstrijd :-D
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1944
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Jeffrey schreef:lekker parcours, niet te technisch maar wel snel, bijna alles was op de grote plateau te doen.
Daarom had ik ook speciaal een 48 t gemonteerd, daarbij was dat ook de enige manier om indruk te maken op DeKervs
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Jeffrey schreef:Trainspotter weet ik niet.
45e. Volgens mij heb ik nog een paar ronden lang met Bert Urban zitten sporten, maar dat weet ik niet zeker.

Het ging alweer een stuk beter dan in Berlicum. Jammer van mijn beroerde start, voor mij vond het er eentje nodig om af te stappen op dat eerste bultje. Na de eerst lus kwam ik ergens in de zestig door. Verder lekker gereden, mijn duurvermogen wordt langzaam iets beter en maar een of twee kleine stuurfoutjes gemaakt.

Leuke wedstrijd. :-q
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Zo kan ik ook wel winnen Jeff!

Beetje jeuk aan mijn knie; ik kon 50 meter mee met de snelste 50. Toen was er een valpartij waarbij ik een kettingblad van iemand net onder mijn knie kreeg... Vloeken en tieren natuurlijk; ik kon niet eens meer op mijn been staan. Toen ik eindelijk dacht te kunnen fietsen, bleek dat de ketting uit mijn derailleur geslagen was. Die met veel moeite terug kunnen duwen en op gestapt.

Na 500 meter pijnlijden dacht ik dat ik ging stoppen. Ik stapte over het lintje om me te gaan melden bij de wedstrijdleiding: 20 seconden gefietst en 3 minuten achterstand opgebouwd werkt niet echt motiverend... :roll:

En opeens bedacht ik dat ik niet voor niks zo teringvroeg opgestaan was. Ik stapte weer terug over het lintje en begon rustig te fietsen. Eerste rondje ging wat stroefjes, met name doordat mijn knie door de zwelling nogal stijf was. Gaandeweg ging het steeds beter en kwam ik de eerste laatsten tegen. Zo heb ik er een aantal in kunnen halen.

Jammer dat ik de eerste was die na 4 ronden moest afstappen, anders had ik Jeff nog wel kunnen pakken... :wink:
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Tering, wat een start chaos. Volgens mij zijn er daar best veel mensen uitgevallen. Ik kon er gelukkig nog net omheen.
Ik had hele slecht benen en werd na de eerste bult (na de chaos dus) door verschrikkelijk veel mensen ingehaald. Maar schijnbaar durf of kan ik veel harder door de bocht dan andere want dat was voor mij de manier om weer een beetje terug te komen. Ieder bultje deed in de wedstrijd zeer aan mijn benen, maar door de bochtige singeltracks raakte ik toch steeds weer mensen kwijt en kwam ik weer bij de volgende groepjes aan. Na 4,5 rondjes kwam er een brok in mijn keel en was ik een beetje bang voor mijn ontbijt. Even rustig aan gedaan, gelukkig niet in gehaald op dat moment. Vervolgens het laatste rondje Crosbaan voor de finnish nog 2 mensen ingehaald (geloof ik) en dood over de finnish gekomen. 51 vond ik geen slecht resultaat, misschien als ik volgende week mezelf wat sterker voel ik onder de 50 kan komen.
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

guido_gorisse schreef:51 vond ik geen slecht resultaat, misschien als ik volgende week mezelf wat sterker voel ik onder de 50 kan komen.
Als jij (net als ik) aan de linkerkant op die bult in de file stond moet dat wel lukken hoor. Als je door de start bij elkaar een minuut verliest met stilstaan en rijders inhalen, scheelde je dat vandaag zo tien plaatsen. Het veld zat heel erg dicht op elkaar. Dat zal op de racebaan van Nieuwkuijk vermoedelijk niet anders zijn. Als je start daar dus wel goed is kun je gemakkelijk bij de eerste vijftig rijden. Ik ga proberen bij de eerste veertig te rijden. Dat zou heel mooi zijn :-D .
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

trainspotter schreef:
guido_gorisse schreef:51 vond ik geen slecht resultaat, misschien als ik volgende week mezelf wat sterker voel ik onder de 50 kan komen.
Als jij (net als ik) aan de linkerkant op die bult in de file stond moet dat wel lukken hoor. Als je door de start bij elkaar een minuut verliest met stilstaan en rijders inhalen, scheelde je dat vandaag zo tien plaatsen. Het veld zat heel erg dicht op elkaar. Dat zal op de racebaan van Nieuwkuijk vermoedelijk niet anders zijn. Als je start daar dus wel goed is kun je gemakkelijk bij de eerste vijftig rijden. Ik ga proberen bij de eerste veertig te rijden. Dat zou heel mooi zijn :-D .
Nah, ik kan je vertellen dat niemand er lang heeft gestaan... Behalve ik natuurlijk.... :-?
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Aapjes schreef: Nah, ik kan je vertellen dat niemand er lang heeft gestaan... Behalve ik natuurlijk....
Dat stilstaan zal ook wel meevallen, maar het inhalen kost je veel tijd en kracht. De eerste lus heb ik alleen maar door het mulle zand gecrosst om wat rijders in te halen. Op de singletracks kon je er ook niet altijd langs als je dat wilde.
baske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 26 november 2004, 19:59
Mijn mountainbike: Stevens
Contacteer:

Vandaag naar een super eerste 100 meter ongeveer halverwege Toen gingen ze voor me liggen en moest ik ineens vol in de ankers, ik voorovergeslagen met mijn zadel bij iemand anders in zijn zadel blijven hangen ik hing daar op m'n kop tussen die fietsen. als een van de laatste weer op de fiets en een inhaalrace begonnen, uiteindelijk nog 80 ste geworden. Had veel meer ingezeten als ik gewoon overeind had kunnen blijven en vrijdag en zaterdag gewoon fit was geweest. Maar volgende week gaan we er gewoon weer tegenaan op ons thuis rondje. Zullen wel zien hoe het daar gaat. Ben inieder geval wel tevreden met de uitslag van vandaag naar omstandigheden.
Dit jaar gaan we er weer vol tegenaan
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Hier wat foto's en gare filmpjes: http://joostchristiaans.no-ip.info/weds ... /Reek2005/

Ik lag wel errug achteraan bij de start, had ik niet zo in de gaten : Suprised :
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

:D, op dat eerste filmpje zie je wel goed wat een bende het was.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Aah klote.. 94e! Toch wel wat minder eigenlijk..

Maarja je moet ergens beginnen he

uitslagen
Laatst gewijzigd door hanz op zo 20 maart 2005, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Vroeger, toen ik nog bij de amateurs reed en jullie allemaal niet, toen had ik ook zulke verhalen en toen was er niemand aan wie ik het kon vertellen!

Goed, afgezien daarvan, lekker gereden de laatste 75 minuten, daarvoor ging het bar minder, ik zat al te bedenken hoe ik mn fiets zo kon slopen dat ik niet verder zou hoeven. Na een flinke portie Maxim gel kon ik er weer aardig tegenaan en nog wat mensen inhalen. Ik moest wel een ronde eerder stoppen dan Brentjens & Co, zonder dat ik gelapt was.

Uitslag: 45e, 12e (Nederlandse) Belofte.
Plaats reactie