[10 april 2005] 9e Wollebrand Mountainbike wedstrijd

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Vanmorgen in de fun was het echt een teringzooi. Nagenoeg alle klimmetjes lopen en velen die onderuit gingen. Ik geloof dat ik minimaal 3 kilo zwaarder finishte dan dat ik gestart was.

Maar het ging wel lekker. Eindelijk weer wat macht in de benen. Als 45e van de 74 gestart en me in 4 rondjes opgewerkt naar de 9e plaats (of 8e, maar dat weet ik niet zeker, want de speaker was alleen maar bezig met de masters en was bijna verrast dat er nog funners over de streep kwamen). Mijn materiaal bleef gewoon fatsoenlijk werken, wat me zeker een aantal plaatsen opgeleverd heeft. Heeft mijn dure materiaal ook eindelijk eens iets nuttigs opgeleverd... :D

Hoe ging het met de anderen?
Trainen is voor mensen zonder talent!
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Brrr. goed dus...
33e geeindigt.
Na de parcours verkenning had ik er totaal geen zin meer in.... Mijn fiets was na 1 ronde al achterlijk vies met alleen op de voorderalleur al 1 kilo klei. Toch maar gestart. Ik had echt een verschrikkelijken start. In de eerste bocht was het een enorme chaos fietsen en fietsers vlogen in de ronte. Ik kwam er nog redelijk goed doorheen. In de eerste ronde heb ik me ontsettend geergerd aan al dat geloop. Mensen voor me stapte bij iedere bocht af. Maar dat heeft me wel een hoop plaatsen opgeleverd. Thnx; looptraining. Na de eerste ronde kon ik dus eindelijk mijn eigen tempo oppakken en het viel me op dat dat een stuk sneller was als mijn mede bikers. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het steeds moeilijker om mensen uit mijn wiel te rijden. In de laatste ronde werd ik door een klein groepje ingehaald. Toen kwam die jongen van Piet de Wit voorbij waar ik dus direct bij in het wiel kroop. Dit kon ik tot het laatste recht stuk vasthouden, maar toen ging hij er vandoor. Jammer, maar toch ben ik tevreden met mijn uitslag. Overigens werd de modder al snel minder en was er in de laatste ronde spraken van sturen ipv glijden.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

guido_gorisse schreef:Brrr. goed dus...
33e geeindigt.
Toevallig nog mijn uitslag gezien? Hoop niet dat ik net 76e was, zou een beetje lullig zijn. Wel leuk hoor die modder, maar het mag van mij nu wel weer droog blijven volgende keer. Ik had dit keer ook wel aardig voordeel dat ik goed materiaal had, inklikken ging niet altijd even lekker en het schakelen ook niet altijd.. maar over het algemeen had ik niet te klagen.

Fun uitslag:

http://foto.funteam.info/albums/honsele ... itslag.jpg
J@rno
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-WORKS karton

sow da viel nie tegen vandaag 14e en het eerste prijzengeld van dit jaar is binnen mooi de inschrijving dr weer uit haha volgende week lekker wat langer rijden in kellerwald :D

Greetz...
Ride The Trails Like A Devil
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Jeffrey schreef:
guido_gorisse schreef:Brrr. goed dus...
33e geeindigt.
Toevallig nog mijn uitslag gezien? Hoop niet dat ik net 76e was, zou een beetje lullig zijn.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij ben je inderdaad 76e geworden. Of eigenlijk 77e, want ik stond nog niet tussen de uitslagen. Ze hadden me niet gezien bij de finish. Protest aangetekend en via de hoofdjury kon ik toch nog in de uitslag worden gezet.

En die was goed: 28e! Ik verwachtte er vooraf niet veel van. Sinds dinsdag niet gefietst (op mijn bek gegaan met de racefiets) en 's ochtends kon ik het maar niet warm krijgen. Benen voelden heel slap. De start verliep echter heel erg goed. In de eerste bocht kon ik buitenom heel veel mensen inhalen. Zat aan de buitenkant van de opstopping en besloot een stukje buiten de linten om te lopen. Net op het moment dat ik weer terug het veld in wilde springen brak het lint en kon ik heel makkelijk weer op m'n fiets springen. Zat zo rond de 18e plek. Eerste ronde had niet veel met fietsen te maken, tweede ronde verliep super (zelfs nog plekken gewonnen, derde en vierde brak m'n gebrek aan duurvermogen me weer op en zijn er nog een hoop overheen gekomen. Maar goed, ik bevond me dan ook nog nooit zo ver van voren, dus zo gek is dat nu ook weer niet. Bovendien had ik toen niet zo heel veel voordeel meer van mijn Jimmy's.

Modder: ik hou er niet van, maar het is voor mij welhaast een garantie voor een goede klassering.

Mijn volgende wedstrijd is nu pas weer Bergschenhoek, dus ik zal wel wat plekken terugvallen in het regelmatigheidsklassement. Maar na de marathons Kellerwald, Riva en Cimes des Waimes hoop ik wel een beetje aan duurvermogen te hebben gewonnen.
GerbenK
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:16
Mijn mountainbike: Trek Stache 9 / Trek Checkpoint ALR5Driftless
Contacteer:

Kijk hier maar voor de uitslagen:
http://www.mtbsport.nl/uitslagen.asp?ac ... 0#amateurs 77 dus jeff....

Voor mij was het zwaar afzien, ik had kennelijk mijn goede benen thuis gelaten... Normaal doe ik het altijd wel aardig met dit soort omstandigheden.. Maar nu, redelijk gestart, en alleen maar weggezakt en uiteindelijk 35ste. En geen sprintduel met trainspotter... ik zag je de hele koers op ongeveer dezelfde afstand voor me rijden :cry:
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

GerbenK schreef:redelijk gestart, en alleen maar weggezakt en uiteindelijk 35ste. En geen sprintduel met trainspotter... ik zag je de hele koers op ongeveer dezelfde afstand voor me rijden :cry:
Dat kan wel kloppen ja. Ik zakte ook steeds verder weg, maar ben alsnog heel blij met m'n 28e plek. Viel voor mij dit keer ook weinig te sprinten. Ik werd nu op honderd meter voor de finish al geklopt.
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

HAHAHAHAHA, niet eens laatste! Daar had ik wel op gerekend. In de eerste ronde liep alles vlekkeloos, lekker snel en goede grip (in tegenstelling tot bij het inrijden), daarna liep mijn archaische HS33 remsysteem tot 5x toe zo vast (modder tussen band en brakebooster) dat mijn voorwiel zelfs met flink geweld niet meer draaide. Oplossing: met de vingers de modder tussen band en frame "uitkleien" en hopen dat ik het nog een halve ronde zonder dezelfde ingreep kon volhouden. In de laatste ronde mijn fiets nog in de sloot gesmeten, hielp iets langer, maar niet voldoende. Gemiddelde snelheid: 15.2 km/u, dus dat zegt wel wat. Jeff, gefeliciteerd, alleen net geen punten! Guido: :-q je ging erg hard volgens mij. Voor mij leek het nu veel op een spinningtraining: draai de weerstand nog 1 slag op!

Op naar Oldenzaal, kan alleen maar beter worden...
Gas op de plank Bert!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ja beetje jammer. Mijn gemiddelde was 15,9 geloof ik, je kwam een paar minuten achter me over de meet. Uitslag valt me dan alsnog tegen :( Oldenzaal ben ik er waarschijnlijk niet, de dag ervoor rij ik de Amstel Gold Race (ook leuk).
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Oss wordt pas weer mijn volgende...
Kan ik weer achteraan starten :-{
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Sjef, deed jij ook mee? Of is dit iemand anders?

Afbeelding
Trainen is voor mensen zonder talent!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Foto's staan op http://www.mtb-foto.nl Guido, Joop had zeker iets goed te maken, hij heeft nu ineens 3 foto's van je : Suprised :
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik heb ook nog een behoorlijke hoeveelheid foto's liggen van de amateurs, alleen gaan mijn scripts in Photoshop de mist in na een update en ga ik die lading echt niet allemaal met de hand nabewerken :-{

Misschien dat ik ze vanavond online heb...
Eat, sleep, ride, repeat
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Jeffrey schreef:Foto's staan op http://www.mtb-foto.nl Guido, Joop had zeker iets goed te maken, hij heeft nu ineens 3 foto's van je : Suprised :
Na aanraden maar een stickertje geplakt.

Ennuh ik ben natuurlijk heel foto geniek :tong
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

Bommie schreef:Ik heb ook nog een behoorlijke hoeveelheid foto's liggen van de amateurs, alleen gaan mijn scripts in Photoshop de mist in na een update en ga ik die lading echt niet allemaal met de hand nabewerken :-{

Misschien dat ik ze vanavond online heb...
Ik wil ze wel graag zien...
Plaats reactie