[13 april] Clubwedstrijd MBC-Midden

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
KhaZ
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 18:53
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3, 2012

M'n post was niet onaardig bedoelt :tong
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Inmiddels is bekend dat de wedstrijd doorgaat, dus er zullen zich al wel twintig leden hebben aangemeld. Rijden er eigenlijk nog elitegasten of sterke masters bij MBC? (verkapte winstkansen-vraag)
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Denk niet dat ik echt partij kan bieden hoor. Ik ga wel voor de eerste 5.
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

trainspotter schreef:Inmiddels is bekend dat de wedstrijd doorgaat, dus er zullen zich al wel twintig leden hebben aangemeld. Rijden er eigenlijk nog elitegasten of sterke masters bij MBC? (verkapte winstkansen-vraag)
Niet echt absolute toppers, onder andere wel downhiller Koen van Valkenhoef en naast Jeffrey nog een amateur (Herman Seigers). En marathon-man Fred van Zetten.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Trainspotter zou gewoon moeten kunnen winnen, verliezen van een downhiller op een XC parcours is te schandelijk.

Zonder grappen: vorig jaar reed ik meestal top 20 bij de amateurs en won ik er met een paar minuten voorsprong.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Junkie XC schreef: Niet echt absolute toppers, onder andere wel downhiller Koen van Valkenhoef en naast Jeffrey nog een amateur (Herman Seigers). En marathon-man Fred van Zetten.
Kijk eens aan: de ouwe wordt genoemd.....
Geloof me, ik wordt echt langzamer op die sprintjes (jaren gaan tellen).
Door marathons ben ik de explosieve kracht aardig kwijtgeraakt en zeker op dit moment want heb de laatste weken puur op lange duur getraind (met veel hoogtemeters in Kanarieland).
De clubwedstrijd is leuk om er even bij te doen als extra impuls om iets explosiviteit terug te krijgen, maar ook weer niet te gek want zondag begint het echte seizoen.
Verder begrepen dat de clubwedstrijd gewoon wordt gereden en inderdaad clubmembers only. Besluit ALV (algemene ledenvergadering) en ik sta daar zelf ook achter.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Exar schreef:Trainspotter zou gewoon moeten kunnen winnen, verliezen van een downhiller op een XC parcours is te schandelijk.

Zonder grappen: vorig jaar reed ik meestal top 20 bij de amateurs en won ik er met een paar minuten voorsprong.
Pfoe, er wordt hier nu wel een druk op me gelegd. Ik vertrek liever vanuit de rol van outsider. Ik heb ook nog nooit top 20 gereden hoor :wink: .

Maar voor die downhillert ben ik ook niet zo bang hoor. Daar zitten niet zo veel afgetrainden tussen volgens mij.
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Jij bent dus ook MBC-member, trainspotter?
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Junkie XC schreef:Jij bent dus ook MBC-member, trainspotter?
trainspotter schreef:Ik ben lid en ik ben erbij. Zie ik misschien ook eens andere clubleden. :-q
Lezen *piep*.

Edit, censuur! Rodger.
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Nog even een nutteloze standaardvraag stellen. Heeft het hard geregend in Soest e.o.? En hoe ligt het rondje erbij?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

trainspotter schreef:Nog even een nutteloze standaardvraag stellen. Heeft het hard geregend in Soest e.o.? En hoe ligt het rondje erbij?
Dan een nutteloos antwoord: Dat staat hier donderdag te lezen.
Het is nu pakweg 11:00u en tot aan 19:00u kan heeeeeeeeeeel veeeeeeeeel water vallen, maar kan ook droog blijven dus.........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Hopelijk ga ik deze editie de start van dichterbij meemaken dan de vorige keer (vanaf de parkeerplaats toen). Ik reken mezelf, gezien de vorm, niet tot de kanshebbers. Maar je weet nooit wat een beetje boslucht op een woensdagavond zoal kan doen :wink:
Gas op de plank Bert!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

trainspotter schreef:Nog even een nutteloze standaardvraag stellen. Heeft het hard geregend in Soest e.o.? En hoe ligt het rondje erbij?
Het heeft hard geregend in Soest en het rondje lag er leuk bij. Dik "feest" met Racing Ralphs, veel bagger, weinig grip en ook maar geen risico genomen met de Kellerwald over een ppar dagen.
Min of meer marathons tempo+ aangehouden, wat vrij lastig op dergelijk rondje. Wilde me in ieder geval niet total loss rijden. Kon lekker constant qua rondetijden rijden.
Onderweg wel een leuke aanmoedinging gehoord: Haal die ouwe in, maar er kwam niets.
Ben benieuwd naar de verklaring(en) van de heren. :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Nou... We werden vriendelijk onthaalt door de dame die de tent aan het opzetten was toen we vroegen waar we konden inschrijven (uhm, niet echt...) Het regende ook keihard dus niet iedereen was in een goede bui (wat een mooie woordspeling).

Bij de start was het nogal onduidelijk wanneer we weg mochten.. maar dat zijn we inmiddels gewend daar. Ik had wel een aardige start, werd een beetje in de weg gereden maarja dat heb je met zoveel deelnemers :D. Geloof dat ik 6e lag ofzo, dat groepje vooraan was redelijk snel weg. Achterop het parcours ging ik onderuit waardoor ik in een groepje terecht kwam met mijn broer en nog een aantal mannen van een iets hogere leeftijd. Mijn broer reed recht op een lint af en ik zag eerlijk gezegd ook niet echt waar het pad moest liggen. Genavigeerd door achterliggende mensen reed ik verder. Ik kreeg alleen problemen met mijn schoenplaatje die los kwam. Mijn ketting begon ook raar te doen en toen besloot ik maar te stoppen. Mijn schoenplaatje bleek achteraf in het pedaal te zijn achtergelaten dus niet echt gek dat het zo vervelend trapte. Uhm, mijn broer (aka JunkieXC), die laat ik zijn verhaal maar zelf vertellen.

Over het parcours: mogen we de volgende keer het hele rondje op de fiets blijven zitten? Ik vond dat lopen op de trap omhoog niet zo geslaagd, maar misschien is dat persoonlijk. Verder vond ik het rondje slecht uitgezet, als je op een open grasveld komt en er hangt "ergens" een lintje aan een boom dan is het niet geheel duidelijk waar ik heen moet, zeker als je niet al te vaak op het Hoogt komt.

Volgende keer beter.

Heb nog wat filmpjes:

http://www.dewetering.net/100_1641.MOV
http://www.dewetering.net/100_1642.MOV
http://www.dewetering.net/100_1643.MOV
http://www.dewetering.net/100_1644.MOV
Plaats reactie