[8 mei 2005] NK MTB Beloften/Outdoor Valley MTB-Trophy

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Mooi zo! :-q
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

trainspotter schreef:Die schans was nergens te vinden, wel de drop-offs die er eigenlijk altijd wel liggen.
Die schans is gebruikt voor de Dirty Hill Cup. Zit dan ook niet in het xc-parcours.
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

de normale schans van vorig jaar zit er wel in neem ik aan? vind t maar een onding
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Kijken of iedereen zondag daar net zo makkelijk omhoog rijdt als Jelmer:

http://www.dewetering.net/Picture_0455.MOV

Staan en blijven gaan is het devies.
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Er zijn ook nogal wat toppers bij de amateurs die het NK Beloften rijden, dus na de strandrace is dit de uitgelezen wedstrijd om gemakkelijk punten te pakken. :P

Ikzelf doe naar alle waarschijnlijkheid ook niet mee. Gisteren iets gegeten waar m'n darmen niet helemaal blij mee waren. Tot vanochtend kwam er uit alle lichaamsgaten vloeibare drap naar buiten. Ik moet me morgenochtend wel heel erg goed voelen wil ik aan de start staan, maar voorlopig ben ik nog als een dweil.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Nou het was erg leuk. Parcours was iets gewijzigd maar nog steeds erg tof. In den beginne werden we opgesteld, kennelijk had de man van de KNWU er geen zin meer in want hij zei "de rest aansluiten" terwijl er nog mensen met punten stonden. Daardoor stond ik gunstiger dan normaal gesproken, ik vond het niet erg dus.

Bij de start niet al te hard vertrokken, niet veel gewonnen en niet veel verloren. Ik kon wel mooi om een groepje heen rijden die perse de binnenbocht wilde hebben ofzo. Zo ging het redelijk verder en lag ik de laatste ronde op plek 63. Vanaf toen ging het minder want ik ging onderuit waar een stuk modder overging in asfalt. Ik ging voor mijn gevoel niet te hard maar mijn banden vonden dat kennelijk wel. Vorig jaar overkwam me dit ook al op een andere plek, je zou zeggen dat een ezel zich... maar toch. Met pijn en moeite opgestaan en verder gegaan. De minuten daarna waren zeer moeizaam. Tegen het einde van het parcours liep ineens mijn achterband aan op mijn frame na een paar dropjes. Flinke tik gegeven en ik kon weer redelijk normaal verder.. maar ik vertrouwde mijn achterwiel niet echt meer dus heb maar de mietjesroute genomen bij de drop. Achteraf bleek alleen mijn snelspanner schreef te zitten, en als ik die drop wel had gereden kon ik nog een plek opschuiven. Maargoed, eindelijk weer een fatsoenlijk parcours en hopelijk heb ik nou eens wat puntjes.

Oja, niet echt te zien op het filmpje maar die helling is ongeveer 25% volgens mijn teller. Ik kon hem de 2e en 3e ronde wel oprijden gelukkig (1e rondje was een beetje druk). Gemiddelde stijgingspercentage van de klimmetjes was 8%, zo zie ik het graag.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Het was een mooi parcours, veel kimmen. Ik startte zoals gewoonlijk helemaal achteraan. Start ging ook niet goed, kwam tot de ontdekking dat ik 1nalaatste lag :oops:
Inhalen was erg lastig, omdat er veel singletracks waren en op de klimmetjes was het inhalen ook vrij pittig. Veel klimmetjes heb ik niet gefietst, omdat het voor mij te modderig was.
Verder vond ik dat de mannen veel harder dan normaal reden op de rechte stukken (lees asfalt), normaal haal ik daar vaak mensen in maar vandaag niet veel.

Ging lekker tot de 2e ronde, daarna had ik helemaal geen energie meer en zag ik mensen weer steeds dichterbij komen. Dus ff snel wat gegeten, toen ging het weer een beetje, maar heb alsnog een paar plaatsenverloren.

Verder wel tevreden met het resultaat, 61e! Eindelijk punten!

En Jef, jij was 69e!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

hanz schreef: En Jef, jij was 69e!
Joepie eindelijk! 8) Kijken of het in Apeldoorn dan nog wat beter kan. Het zou ook leuk zijn als ik eens voor jou kon blijven rijden: http://maverik.lr-s.tudelft.nl/fotos/20 ... 21-800.jpg :wink:
Laatst gewijzigd door Jeffrey op zo 8 mei 2005, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

Kaloten! Het technische afdaalwerk in de Ardennen van afgelopen donderdag (Cimes des Waimes) heeft een voor mij reeds bekende peesontsteking in mijn onderarm opgeleverd. Ben al blij dat ik nu redelijk pijnvrij kan typen, hoop dat ik volgende week in Apeldoorn ook weer het stuur van mijn MTB kan bedienen. Jammer dat ik er niet was, het leek mij een leuke wedstrijd...
Gas op de plank Bert!
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Jeffrey schreef:
hanz schreef: En Jef, jij was 69e!
Joepie eindelijk! 8) Kijken of het in Apeldoorn dan nog wat beter kan. Het zou ook leuk zijn als ik eens voor jou kon blijven rijden: http://maverik.lr-s.tudelft.nl/fotos/20 ... 21-800.jpg :wink:
Volges mij liep ik je boven aan die klim voorbij :P

Afbeelding

Leuke drop-off!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Helden! Ik mocht vandaag voor de Full Monty, het NK (eigenlijk de belangrijkste wedstrijd van het jaar). Gelukkig hadden de rijders voor me het parcours een beetje aan/drooggereden, op 1 klim na was alles te rijden en zelfs die ene klim was het maar 10 meter lopen. Ik moest als 15e opstellen, met een aantal amateurs voor me die er tussen kwamen. De start ging goed, kwam als 14e door start/finish, echter voor het asfaltstuk moest ik wat meters laten vallen waardoor ik het hele stuk op de 44-11 heb geprobeerd om dichterbij te komen, wat pas in het bosje lukte, de volgende afdaling weer een gat moeten laten vallen, in de klim weer dichtgereden... en zo ging het nog een tijdje door, mijn benen begonnen al snel vol te lopen, er kwamen steeds meer mensen over me heen en nog voor de 2e volle ronde lag ik al 20e en had ik er eigenlijk niet zo veel zin meer in. De tweede maal op het asfaltstuk kwam de moraal en de snelheid terug en reed ik naar plaats 16. Gedurende de rest van de race nog twee mannen voor me teruggepakt, eentje kwam er nog overheen, de laatste 2.5 ronde veranderde er eigenlijk niks. Eindresultaat: 15e, dik tevreden mee want doelstelling gehaald. Voor volgend jaar hoop ik dat er meer <23 amateurs mee doen, dit zou voor hen net zo goed hét NK moeten zijn als voor de Espoirs.

Edit: <, uiteraard.
Laatst gewijzigd door Exar op zo 8 mei 2005, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

> = < denk ik. Anders wil ik best meedoen.

Hierbij nog een foto van Exar in actie. In werkuniform ben je wat makkelijker te herkennen.

Afbeelding

Van de amateurs heb ik alleen een paar brakke foto's van de start gemaakt. Ik stond bij de drop te klooien met de instellingen van m'n camera. Toen besloot ik dat het ook eigenlijk veel leuker is om teamgenoten aan te moedigen.
Bert Urban
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Ridley Tiger
Contacteer:

http://maverik.lr-s.tudelft.nl/fotos/20 ... 21-800.jpg
Wow! Wat een shirt Jeff! Reespect-ah! :-q
Gas op de plank Bert!
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Hier http://lcvier.smugmug.com/gallery/522458 vind je wat foto's die ik vandaag heb geschoten. Helaas niet van alle wedstrijden vanwege andere verplichtingen... (o.a. moederdag enzo)
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Vriend Exar in actie... achternagezeten door een fotograaf :-D

Afbeelding

Meer foto's later op DP...
Plaats reactie