[5 juni 2005] 7e van Ruiten MTB wedstrijd

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

ga je je nu vervelen jef? dan ken ik nog wel een leuke site voor je; www.marathonbiking.nl
Reddezeehond

Even Weer update: (net even het parcoers gereden)

De paden waren nog in goede conditie, lekker hard. Dus de harde regen heeft niet al teveel schade aan gericht. MTB'r #398 zal waarschijnlijk wat slechtere conditie paden tegenkomen.

Wel verstandig:

Lange broek en eventuel lange vinger handschoenen i.v.m. met brandnetels.
RR zou ik thuis laten.
Semi's mogelijk slecht tot redelijk offroad (modder gedeeltes) met de grind paden.

Ja en het gras is glad. (dat was meer zorg tijdens de afdaling :tong (toen ik de fiets uit de auto had gehaald even vergeten te checken of de voorrem nog goed zat, niet dus, had alleen achterrem, was lachen.)

Ben er morgen (waarschijnlijk) helaas niet bij. Voor iedereen die gaat:
Heel veel succes en plezier!! (Komt wel goed is mooi geworden)
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ohja, geen Racing Ralph, wel semi-slicks, hoe werkt dat dan?
Reddezeehond

Banden (semi slicks) met een krachtiger profiel dan de RR. (en RR's zijn al vrij nopperig)
Bijvoorbeeld semi slicks zoiets als de Speedmax Alpha voor en Omega achter. (niet dat ik een aanbeveling doe over type semi slick)

Dus in principe banden die een stevigere nop hebben dan een RR. Dat is toch wel duidelijk te lezen? (oprechte vraag)

Zoals gezegd semis slecht tot redelijk. Als je aan het begin van de dag zat, mogelijk dat je er zelf bij vaart, omdat toch een redelijk gedeelte van het parcours verhard is. Na de regen de afgelopen dagen waren de paden nog wel hard, met een heleboel mensen kan dat veranderen tot modder. En die hele kleine gedeeltes waar wel modder was kom je wel doorheen met de juiste lijn en techniek.

Rij er wel eens vaker en als het echt hard geregend heeft dan is het dolle pret daar. Het viel gisteren wel mee.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Volgens mij begrijp je het begrip semi-slick niet helemaal, of ik begrijp jou niet helemaal. Banden met meer noppen dan een RR zou ik geen semi slick noemen.

Ik heb vandaag best aardig gereden. Geen optimale voorbereiding, 2 nachten kort geslapen, normaal doe ik dat anders. Desondanks ging het best goed. Bij de start kon ik niet heel ver naar voren rijden, het eerste gedeelte waren er dus geregeld wat kleine opstoppingen. De rondes erna heb ik veel mensen kunnen inhalen, ook mensen die me eerder voorbij kwam zetten in de eerste ronde. Volgens mij 61e geworden net achter Bert Urban en Guido Gorieusiieuse.
Don't just train... train right.
Reddezeehond2

Rijden op 2 nachten kort slapen is inderdaad minder. Blij om te horen dat je nog een leuke tijd hebt gehad. Ja het is best wel een lekker parcour. Zeker hier in de regio, zover ik weet, de enige plek waar je een beetje klimmetjes kunt oefenen.

Even om af te ronden (want ben de komende tijd weer op pad (vandaar even de tijdelijke naam)(en omdat ik een beetje moe wordt van de schriftelijke onduidelijkheid die wederzijds tussen mensen ontstaat op een forum)

Ja, nee had het gewoon duidelijker neer moeten zetten. RR zijn semis, weet ik ook, alleen toch wel aan de grens van semis naar nop, dat probeerde ik aan te geven, en dat heb ik gewoon niet duidelijk genoeg gedaan. Heb de post zelf nog tig keer doorgelezen, het komt mij i.i.g. duidelijk over in combinatie met de post van Sven dat het parcour redelijk droog was na de de regen deze week en dat desondanks semis niet aan te raden waren, maar mogelijk nog wel net zouden kunnen. Zal zelf geen harde aanbevelingen maken richting iemand anders over welk type band iemand moet kiezen dat is en blijft een persoonlijke keuze, vandaar kopje "wel verstandig" leek me wel verstandig.

Back on topic (succes iedereen, bedankt voor de leuke tijd en veel plezier!!!!! ) :-D
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Redelijk gereden. Ik kwam alleen achterlijk veel snelheid te kort op het start gedeelte op de weg. Geen ideel hoeveelste ik ben geworden, maar na een twijfelende periode had ik er een redelijk goed gevoel over. Wel jammer dat ik te vroeg uit de wedstrijd werd gehaald en mij niet bekend werd gemaakt dat mijn laatste ronde in aantrede was. Hierdoor heb ik denk ik wel enkele posities verloren, maar misschien maar goed ook voor een beter herstel voor volgende week.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Ik had een aardige off-day.
Naar `lang zoeken` om half 10 op het parcour aangekomen
dus inrijden was er helaas niet bij.
Naar een rare start veel te veel goed willen maken wat mij op
een paar schuivers kwam te staan.
Toen maar wat tandjes terug en uitrijden maar, 13e.
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

http://www.mtbsport.nl/uitslagen.asp?ac ... sage&id=71

uitslagen...jammer dat de fun er nog niet bij staat :(
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

The XeroX schreef:http://www.mtbsport.nl/uitslagen.asp?ac ... sage&id=71

uitslagen...jammer dat de fun er nog niet bij staat :(
Ja dat snap ik ook niet. Dat is dan wel weer jammer..
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Je had graag een bevestiging gehad van je 41e plaats?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Exar schreef:Je had graag een bevestiging gehad van je 41e plaats?
Ja, als het even zou kunnen
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Spook-E schreef:
Exar schreef:Je had graag een bevestiging gehad van je 41e plaats?
Ja, als het even zou kunnen

nu staan wel alles uitslagen op de site...

ben gestart als 1 na laatste :-? 131...en gefinished als 58...kon beter, maar dat kwam ook door de opstelling bij de start.
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Trainen is voor mensen zonder talent!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Spook-E schreef:
Exar schreef:Je had graag een bevestiging gehad van je 41e plaats?
Ja, als het even zou kunnen
44. Daar gaat m'n goeie dag...
Plaats reactie