NK Zoetermeer funklasse

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

guido_gorisse schreef:Dan heb je geen probleem hoor, funklasse is een open klasse, daar mag zelfs Bart Brentjens nog aan mee doen.
Echt niet, je wordt gewoon uit de uitslag verwijderd indien je daar rijdt zonder toestemming van de Jury. :lol:
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

Ik heb genoten, helemaal uitgereden, niet op m`n plaat gegaan, en zelfs niet laaste geworden 8)
Was geloof ik de enige met normale kleren aan. voelde me een beetje voor lul staan.... :oops:
Jammer dat ik morgen niet mee kan doen.. omdat ik vanaaf dik ga Zauphen.. :tong
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Ik heb aardig gereden...30e gestart en geifinished als 39e. Helaas kreeg ik ontzettend last en moest ik heel wat mensen voor me laten gaan :o :( ...morgen zal het hopelijk wat beter gaan :-D

wel een vooruitgang tegenover vorig jaar, toen was ik 94e ofzo :D
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Gisteren de eerste fun-wedstrijd begonnen vanaf de laatste plaats !
Moment van pech bracht mij te laat bij de start,toen ik op mijn plek
wou gaan staan door over het hek te klimmen werd ik verzocht achteraan te starten.
Dus volle bak weg bij de start en dat bracht een 22e plek.

Vandaag m`n kop erbij gehouden en van start gegaan voor in het veld.
De benen vielen zeker niet tegen en weer wat plaatsen kunnen pakken.

Naar een slecht begin van de 2 daagse,toch nog een mooien afsluiting
vandaag met een 8e plek...
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

hehe gezien ja dat je helemaal naar achteren moest.
Toch zeer netjes gebiked dan dat je de 22e plek kwam en vandaag op 8e plek.

Ik kwam op de 61de plek... niet super maar ben blij dat ik het helemaal gehaald heb 8)
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Omdat ik toch in de buurt woon en even tijd had, besloot ik om mijn camara maar eens uit te proberen. Ben best tevreden over het resultaat:
Afbeelding


De pijn op de gezichten was zo mooi te zien:
Afbeelding
De rest kan je hier vinden!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Volgens mij hebben wij vlak naast elkaar gestaan :wink:

Afbeelding
Eat, sleep, ride, repeat
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Zaterdag veruit de slechtste wedstrijd van het jaar gereden.

Ik had de afgelopen weken weinig getraind omdat ik erg druk met school was. De dagen voor het NK had ik nog verslagen te maken en een tentamen te leren, hetgeen resulteerde in korte nachten en veel gestress.
Resultaat: om 7.30 uur knikkebollend in de auto zitten om de belangrijkste wedstrijd van het jaar te rijden. De motivatie was een beetje zoek, maar goed; ik ging het toch proberen.

Tijdens het inrijden merkte ik dat het niet lekker liep vandaag. Mijn benen voelden slap en ik zweette al als een gek na 1 rondje. Dat beloofde wat.

Door mijn dit jaar bij elkaar gesprokkelde puntjes mocht ik als 66e aan de start verschijnen. Mijn start was relatief goed; ik gok dat ik ongeveer 55e lag, tot er iemand ging liggen bij de afdaling na het asfaltstuk (kenners weten wat ik bedoel).
Ik verloor een aantal plaatsen en lag al snel rond de 60-65.

Ik had al vrij snel moeite om het tempo te blijven volgen, simpelweg omdat ik gewoon moe was. Niet opgeblazen, maar echt moe.

Omdat alles slecht liep, verloor ik al snel mijn motivatie. Ik heb 10 keer gedacht om op te geven, mij te melden bij de wedstrijdleiding of mijn band leeg te laten lopen. Ergo; niet gedaan en doorgetourd. Spieken op mijn hartslagmeter: 164 slagen/min, terwijl ik normaal op 184 slagen zit... :roll:

De eerste mtb.nl-er die toen voorbij kwam was Rogier (duurde nog wel wat lang!) en niet heel veel later Jeffrey. Ik heb hem nog in de waan gelaten dat ie mij kon beaten, maar toen toch maar besloten dat dat niet ging gebeuren. :wink:

Blijkbaar als 70e over de streep gekomen, natuurlijk een teleurstelling als je normaal toch zeker bij de 1e 50 hoort...

@ Tom: heb jou niet gezien, heb ook geen idee waar ik jou aan kan herkennen... :roll:
ZZebra Zantoz
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 11:24
Mijn mountainbike: Santos SCC02 afmontage hoop XT, Rockettwist, HS33, vork: Zocchi comp air '04 ETA

Toch wel fijn om te zien dat ook de Elite dit klimmetje voelden..
maar wel op het buitenblad..slikslik

Ben zelf achteraf tevreden over het rijden met een 37ste plaats op zaterdag en ws een 44ste op zondag..op beide dagen fanatiek gevecht met de 23 jaar jongere Xerox :lol:
maar onderweg waren er toch duidelijk meer momenten van NOT FUNNY dan wel...
Weet iemand wat voor gemiddelde rondetijden jullie reden of hoeveel rondjes sommige klasses reden.

Hopen dat binnenkort de uitslagen van funklasse op zondag en het eindklassement online staan.

nummer 92
Als alles in het leven al niet zwart/wit is dan maar in mijn droom....the ZZebra is looze
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

ben zondag ook maar eens gaan kijken of dat wedstrijd rijden iets voor me is.
Had me laat ingeschreven via het net waardoor ik ver achteraan kwam te staan bij de start
Ik heb geprobeerd me niet te laten verrassen door de massale drukte bij de start maar dat is niet gelukt.
Sociaal als ik ben ,lette ik meer op om niet in de weg te rijden voor anderen dan dat ik mij een weg naar voren baande.

heb na een ronde (waar er velen toch behoorlijk stil vielen in de vele klimmetjes) toch nog behoorlijk wat plaatsen weten te winnen
helaas was het gat vooraan te groot geworden om de jump te kunnen maken naar de top 25

achter af gezien best te vreden met een 27ste plaats
nog effe iets asocialer worden en dan zit er wellicht (net als m´n club maat) ook een top 10 plaats in.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

ZZebra Zantoz schreef:Toch wel fijn om te zien dat ook de Elite dit klimmetje voelden..
maar wel op het buitenblad..slikslik
Dat klimmetje viel wel mee, gewoon snelheid vantevoren maken.. zelfs ik reed die op het buitenblad : Suprised : . Dat klimmetje na de bocht naar links, rechtuit, steil omhoog (op de achtergrond van onderste foto van Erwin), rijden de meeste bij de elites ook grote blad.

Blijft een mooi rondje. Veel te zien voor het publiek, veel klimmen. Ben benieuwd waar we volgend jaar het NK krijgen.
Don't just train... train right.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

@bikybiky : Je eerste wedstrijd een 27e plek rijden vind ik een mooi resultaat.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
ZZebra Zantoz
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 11:24
Mijn mountainbike: Santos SCC02 afmontage hoop XT, Rockettwist, HS33, vork: Zocchi comp air '04 ETA

Heeft iemand al de uitslagen van de funklasse op zondag gezien???
en liefst ook van het eindklassement.
Als alles in het leven al niet zwart/wit is dan maar in mijn droom....the ZZebra is looze
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Bij mij ging het buitengewoon, kennelijk heeft de antibiotica goed gewerkt want mijn longen werkten relatief gezien naar behoren, terwijl ik de dag van te voren eigenlijk besloten had niet van start te gaan omdat ik nauwelijks adem kon halen door al het hoesten.

In de 4e ronde lag ik nog een tijdje 18e (en naar ik meen op 3 UCI punten) maar toen zakte ik wat in (energiegel pakte nog niet echt op) en verloor ik in een ronde tijd vrij veel plaatsen, er kwamen twee grote groepen langs en ik kon niet aansluiten. In ronde 5 kwam het idee op dat Brentjens me wel eens zou kunnen gaan lappen en ik dus geen 8 maar 7 rondjes zou moeten, het gas kon er weer op en ik kon mijn positie weer verbeteren. Uiteindelijk in de 7e ronde door Brentjens gelapt, iets van 30 seconden na hem gefinished op de 23e plaats.

Voor de boeken: 7 rondes in 1:51. Wat deed de rest? Jeffrey heeft uit onvrede z'n fietscomputertje verstopt heb ik begrepen :)
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

The King was inderdaad weer goed bezig. Jammer dat de stijgende lijn (eerste 20) er niet inzit, maar dat doe je volgend jaar wel over.

The Queen was overigens ook goed bezig, al zie je dat niet aan haar stoicijnse blik op de fiets...

Als het goed is heeft Dick nog wel wat leuke foto's van beide... :)
Plaats reactie