rabo top Noord-Holland

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Video van petten afgelopen zondag

http://youtu.be/LTF6mQ-DVQ8" onclick="window.open(this.href);return false;
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Zondag ben ik er ook weer bij, heb er zin in. Hoop dat het weer ook een beetje meezit de ronde :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Aangezien ik voor het eerst wil mee doen komend weekend heb ik een vraag wat betreft parcours verkenning.

De Funklasse start om 13.00u.

Is er mogelijkheid om voor die tijd een rondje te rijden om het parcours te verkennen?

Ik heb geen idee of het parcours van de Rabotop afgesloten is of niet.
Aangezien de Topklasse hiervoor start vraag ik me dat dus af of er wel tijd is om op het parcours te rijden?

Ik zag op Strava ook dat de Rabotop wedstrijd een paar delen van het bestaande MTB parcours gebruikt, brengt dit dan geen narigheid met gewone toerfietsers?
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Dit is ook mijn eerste keer dat ik hier aan mee doe. Maar lijkt mij wel dat je in kan rijden. Kon met de rabotop petten ook. En de route zal wel goed uitgekiend zijn dus denk niet dat andere fietsers er veel last van zullen hebben.
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

Als de laatste van de topklasse gefinisht is heb je nog tijd om even een rondje te rijden op het rondje. Topklasse starten half 12 en rijden een uur.

Rondje gaat inderdaad voor een gedeelte over de vaste route. De vast route zal worden omgeleid daar waar nodig!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dank voor de uitleg!
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

MTB Noordwest deelt veel informatie via Facebook. Laatste info Rabotop Schoorl is dan ook op hun Facebook account te vinden: https://www.facebook.com/#!/mtbnoordwest?fref=ts. Hier vind je ook een kaartje van het wedstrijdparcours.
Helaas heb je hiervoor dus wel een Facebook account nodig :((
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb het gezien allemaal, moet goedkomen (mits ik een parkeerplek voor de auto kan vinden)
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Video imressie van de rabotop Schoorl afgelopen zondag.

http://youtu.be/zj1dKv14hKU" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Overzicht gemaakt van de deelnemers van de funklasse stand per ronde welke ik jullie niet wil onthouden. De stand per ronde is berekend vanuit de eindtijd minus de rondetijden. Zo kan je goed zien wanneer je iemand hebt ingehaald :-D , of zelf ingehaald bent :-{.

Afbeelding
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Grappig, of je start volgas en kakt in, of je start rustig en trapt daarna lekker door.

Maar eh? Had je ff niets te doen?
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Wel interessant om te zien. Zie bij mezelf alleen maar een stijgende lijn haha, heb het dus niet slecht gedaan voor iemand die als laatst is gestart. 8) :D
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Rios schreef: ...
Maar eh? Had je ff niets te doen?
Gelukkig ben ik redelijk handig met Excel, en ik vind het leuk om te doen. Maar inderdaad, het is best veel werk!
Fainaru07 schreef:Wel interessant om te zien. Zie bij mezelf alleen maar een stijgende lijn haha, heb het dus niet slecht gedaan voor iemand die als laatst is gestart. 8) :D
Zeker niet slecht gedaan!
Had je nog meer gefilmd dan wat je op youtube hebt gezet? Je hebt mij in de eerste ronde ingehaald (en nog een stuk of 20 anderen :-q ). Ik was wel benieuwd of dat op video staat.

Weet iemand wie er foto's maakte tijdens de Funklasse? Volgens mij ben ik een aantal keer op de foto gezet, maar ik vind ze niet terug op de website.
Fainaru07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 20 september 2013, 20:40
Contacteer:

Ja, alles staat op film :-D
Maar de website van de rabotop is nog niet bijgewerkt volgens mij want de eindklassement is ook nog niet bijgewerkt... En ik heb ook het idee van dat ik 10 x op de foto ben gezet :((
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Zondag aanstaande (20 sept 2015) begint de RaboTop Noord-Holland weer. De eerste wedstrijd van de competitie is in Den Helder, Quelderduyn.
Meer informatie zie http://www.rabotopnh.nl/.
Aanstaande zondag start RaboTop NH competitie met Holland Safety Challenge.

Den Helder - voor mountainbikers begint de winter aanstaande zondag. In sport- en recreatiepark Quelderduyn klinkt om 10:00 u. het eerste startschot voor de jeugd tot 10 jaar. Het laatste startschot wordt om 13:00 u. afgevuurd als de deelnemers van de Funklasse en de Dames gaan uitmaken wie zijn conditie afgelopen zomer het best op peil gehouden heeft. Verdeeld over de verschillende categorieën zullen totaal zo'n kleine 300 sporters de strijd om de eerste plek van het RaboTopNK klassement (dat op 13 dec. in Schoorl wordt bepaald, red.) te bereiken.

St. Beachbiking Nederland was zo'n 18 jaar geleden initiatiefnemer van de RaboTopNH. Haar wintercompetite was zo populair dat andere verenigingen en stichtingen ook hun winterwedstrijdjes gingen organiseren. Een heuse competitie was het gevolg. Vanaf de eerste competitiedag is de Rabobank Kop van Noord-Holland de wedstrijdenserie trouw gebleven.
Quelderduyn is de lokatie waar jaarlijks de start van deze competitie plaats vind. Een parcours dat over behoorlijke hoogteverschillen beschikt, veel technische gedeelten tussen de bomen kent en voldoende lang is om er een échte wedstrijd van te maken.

Zoals elk jaar is het parcours weer iets afwijkend ten opzichte van vorig jaar. Dat maakt het zo interessant om dit parcours te rijden. Beachbiking Nederland heeft het weer heel uitdagend gemaakt en ook rekening gehouden met het publiek waar op sommige plekken de renners meerdere keren langs komen.
In het clubgebouw van Toerfietsvereniging 'Toon Jacobs' kan vanaf 8:30 u. het Stuurbordje worden afgehaald!
Plaats reactie