Hoera, nog een mtb-wedstrijd nabij Amsterdam

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Markk
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 22:53
Contacteer:

Op zondag 16 november 2008 organiseert ARC Ulysses een open clubwedstrijd voor de MTB en veldritfiets in recreatieschap Het Twiske. Dit mooie recreatie- en natuurgebied ligt ingeklemd tussen Amsterdam-Noord, Oostzaan, Zaanstreek, Purmerend en Landsmeer. De wedstrijdlocatie is op de zgn. Zanddijk, de naam zegt het al: ook bij veelvuldige regenval blijft het goed berijdbaar, de wedstrijd gaat dus altijd door!
Er wordt gestart in verschillende categorieën, van jong tot oud en de wedstrijd staat open voor iedereen, lid of geen lid, licentie of geen licentie, enige verplichting is een helm op je hoofd.
Meer info op: http://twiske.mtbeekhoven.nl
Laatst gewijzigd door Markk op do 30 oktober 2008, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

Leuk initiatief :-q

Maar toch even een vraag. Op de aankondiging staat niets over parkeren, is het niet zo dat je in het Twiske parkeergeld moet betalen?

Indien dit zo is is het misschien een idee om dit nog even te vermelden...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

topictitel schreef:Eindelijk weer een mtb-wedstrijd nabij Amsterdam
Met alle resprect, maar dit doet wel een beetje afbreuk aan de Rabotop wedstrijd van vorige week in Spaarnwoude, wat zo ongeveer net zo ver van de gemeente Amsterdam ligt, maar dat terzijde.

Altijd prettig om zo'n wedstrijd in de buurt te hebben, dus ik juich het initiatief toe, alleen de topictitel vind ik wat minder geslaagd en zelfs een beetje 'offensive' ;) .
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Markk
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 22:53
Contacteer:

Over het betaald parkeren kan je op de site voldoende info vinden, o.a. dat wij dankzij sponsoren een uitrijkaart kunnen aanbieden tegen gereduceerd tarief.
@Wicked DJ: ik kan je niet helemaal volgen? De Rabotop in Spaarnwoude vond plaats vlakbij Velzen en dat is toch echt niet Amsterdam. Verder: Afbreuk?? Spaarnwoude is een uniek parcours met veel hoogteverschil, dat kunnen wij (helaas) in Het Twiske niet aanbieden. Ik heb zelf ook meegedaan in Spaarnwoude en heb genoten, ondanks of wellicht juist dankzij de vele regen en modder. De topictitel is prikkelend bedoeld, aandacht trekken voor een initiatief die er te weinig zijn in "onze" regio. Niets meer en niets minder.
Maar ik ben de kwaadste niet en heb de titel aangepast, ik hoop nu wel dat je je moreel verplicht voelt om mee te doen :wink:
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

Ik ga vandaag alvast maar eens kijken daar op de Zanddijk 8)
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Markk schreef: @Wicked DJ: ik kan je niet helemaal volgen? De Rabotop in Spaarnwoude vond plaats vlakbij Velzen en dat is toch echt niet Amsterdam.
Spaarnwoude grenst net zo erg aan de gemeente Amsterdam als het Twiske dat doet.
't Twiske ligt ca. 3 kilometer hemelsbreed van de gemeentegrenzen en het Spaarnwoude MTB parcours ca. 5 kilometer. In de volksmond is Spaarnwoude dus net zo 'nabij Amsterdam' als 't Twiske dat is ;)

Ach, je kan er een punt van maken, maar het kwam wat offensief over, zeker omdat de MTB wedstrijden in Spaarnwoude tot voor kort vanuit DTS georganiseerd werden en die zitten qua locatie toch echt met hun neus op 't Twiske, maar organiseerden tóch in Spaarnwoude.

Enfin, zondag 16 november sta ik druk met m'n snufferd bij asfaltwerkzaamheden om de 020-forens te ontlasten, dus moet ik passen helaas.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

UP.

Nog even een laatste reminder, a.s. zondag 16 november organiseert ARC Ulysses voor het eerst een wedstrijd in Het Twiske. Het Twiske is een recreatie- en natuurgebied dat ligt tussen Oostzaan,
Amsterdam Noord, Landsmeer, Zaanstad en Purmerend. Voor meer info: MTB-Twiske

ben zelf helaas ziek, anders zou ik graag het parcours van Mark MJPK komen bekijken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
The_Masterer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 15 september 2006, 10:18
Mijn mountainbike: Univega Dual Action Pro

Ik kom wel kijken als bezoeker. De bike heb ik pas sinds een week weer uit het stof gehaald.
zaan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 22 oktober 2008, 21:32
Mijn mountainbike: heeft een rode neus
Contacteer:

Vandaag weer even wezen kijken op de Zanddijk, gaat zondag een aardige glijpartij worden denk ik... :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vroegâh - toen er nog weleens ijs lag - kon je er mooi schaatsen, maar "this is a close as you can get". Geniet er van, ik hoop dat er een koek en zopie tent is. Succes.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

De foto's staan hier

Hier alvast een kleine proeverij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dussssss©
bovi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 21:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash, Cannondale Beachbike, ExtraLite beachbike, Pinarello

Dit was er echt weer 1 in het kader van de thuisblijvers hebben (altijd) ongelijk....
Geweldige wedstrijd vandaag in 't Twiske, super organisatie en een prima parcours :-q :-q (wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar). Alle vrijwilligers en organisatie bedankt

Schitterende foto's Boss vooral die 1ste van nr.303 :wink: :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Erik BOSS heeft zich van z'n beste kant laten zien!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
The_Masterer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 15 september 2006, 10:18
Mijn mountainbike: Univega Dual Action Pro

Ik vond het leuk om naar te kijken.
Plaats reactie