off road duathlon en off road triathlon hoekje

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

dirtbikertje schreef: <knip>
Nou straks toch maar 's mijn fiets helemaal uit elkaar halen, want die heeft deze wedstrijd nou niet bepaald leuk gevonden. <knip>
Wat je fiets er van vindt, is niet belangrijk. Had hij maar geen fiets moeten worden! :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Netjes dirtbikertje, mooi debuut, ik moet zelf toch ook maar eens een stuk rapper worden op de 10 km. Qua afstand is Groesbeek de zwaarste. Dat hopeloze weer hoort er denk ik bij helaas, dat is het nadeel van wedstrijden in de winter.
nog wat data: za 7 maart bosfietsloop Arnhem, zo 8 maart run bike run Wierden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Daarna komen de off-road triatlons. Die zijn nóg leuker: openwater + mountainbike + veldloop

Afbeelding
(Soms gaat er wat mis)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Arjen KV schreef:Netjes dirtbikertje, mooi debuut, ik moet zelf toch ook maar eens een stuk rapper worden op de 10 km. Qua afstand is Groesbeek de zwaarste. Dat hopeloze weer hoort er denk ik bij helaas, dat is het nadeel van wedstrijden in de winter.
nog wat data: za 7 maart bosfietsloop Arnhem, zo 8 maart run bike run Wierden.

Hoeveelste ben jij uiteindelijk geworden dan?
Ik vond 't niet slecht gaan voor een eerste keer, had het opgezocht en die rorick (of hoe je het nu ook schrijft) schijnt toch vrij goed te zijn (8e plek op het EK in Ibiza oid als ik het goed gelezen had?)
Nja, ik denk dat ik er nog wel eens eentje vaker eentje meepak, nu voorlopig alleen heel even niks, ben kei verkouden geworden :P

@ bert l.: is dit 'n eigen ervaring of van iemand anders? Wel grappig, hij had denk ik gewoon zin in 'n triatlon ipv 'n duathlon :P
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Heb in Groesbeek ook meegedaan. En inderdaad, offroad-duathlon's zijn echt verslavend! Deed voor eerste keer mee en zit nu halve week later nog in een 'flow'. Ben ongeveer 35e geworden maar had hoger kunnen zijn als ik wat harder gestart had met lopen. Moest even een tempo zoeken en was zo het halve deelnemersveld uit het oog verloren. Bij het mtb onderdeel raak je als bikefreak echt in je element want je kunt hartstikke veel mensen inhalen. Het parcours was goed zwaar wat veel deelnemers nekt. Van de 158 gestarte deelnemers hadden er 40 voortijdig moeten opgeven! De laatste 3,25km lopen is gewoon ff tanden op mekaar en gaan! Volgende keer zorg ik wel dat ik wat beter geoefend heb op de wissel want ik zag in de uitslag (waarin o.a. de wisseltijden staan) dat ik hierin echt tijd verloren had. 2 min 20sec vergeleken met zo'n 30-40sec van de toppers. Al met al blijft een offroad-duathlon een aanrader!
Tot de velle d'r aon hange!!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Arjen KV schreef: @ bert l.: is dit 'n eigen ervaring of van iemand anders? Wel grappig, hij had denk ik gewoon zin in 'n triatlon ipv 'n duathlon :P
tsjaa, wat zal ik zeggen....
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
marcoloo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 21:39
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine

Leuk Slurfgek , ik kwam achter jou binnen bij de laatste wissel maar mede door mijn snellere wissel tijd kon ik je voor blijven in het laatste loop rondje.

Ps. Was ook mijn eerste duathlon.
How loo can you go.
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Gaat er iemand meedoen a.s. zaterdag 17 januari in Nijverdal??
Tot de velle d'r aon hange!!!
Maks
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 17:46

Ik ben van de partij! 8)

Parcours lag er tot voor het begon te sneeuwen echt supergoed bij. Niks geen modder en diepe sporen zoals op de vaste mtb-route aldaar gewoon is. Nu het begint te dooien zal het waarschijnlijk wat moddiger worden op sommige stukken, maar zo extreem als in Groesbeek gaat het niet worden. Inhalen is soms wel lastig; er zitten paar behoorlijke lange stukken singletrack heuvelop bij. Sowieso veel singletrack en klimmetjes, wat het een erg mooie ronde maakt. Loopronde is wel bijzonder zwaar, met twee keer, door het mulle zand, de beklimming van 'Het Ravijn'. De MTB'ers die daar erg tegenop zien kunnen echter ook mee doen, door een duo te vormen met een hardloper...
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Sneeuw zal weg zijn en modder in de plaats... Jammie!
Tot de velle d'r aon hange!!!
mcf1
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 9 november 2004, 22:41
Mijn mountainbike: Giant XTC C2

eej jongens,

Ik ga volgende week zondag in etten-leur mijn eerste duathlon tegemoet, 3 l-11 mtb-2l
Hebben jullie nog tips zodat ik niet als laatste eindig?
Uber-snelle Noob
MTBRudy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 12:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 650B

mcf1 schreef:eej jongens,

Ik ga volgende week zondag in etten-leur mijn eerste duathlon tegemoet, 3 l-11 mtb-2l
Hebben jullie nog tips zodat ik niet als laatste eindig?
ik zou zeggen, goed doseren en in de laatste 2km alles uit je lijf rennen wat er nog in zit
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben er zondag niet bij wegens nog onvoldoende getraind en nog ziek.

Jantiene Hannesesen (http://www.jantienehannessen.nl) mailde vandaag dat ze vond dat er zo weinig dames aan dit circuit deelnamen. Zijn er ook dames in de zaal die een beetje tegenstand willen geven?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
mcf1
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 9 november 2004, 22:41
Mijn mountainbike: Giant XTC C2

MTBRudy schreef:
mcf1 schreef:eej jongens,

Ik ga volgende week zondag in etten-leur mijn eerste duathlon tegemoet, 3 l-11 mtb-2l
Hebben jullie nog tips zodat ik niet als laatste eindig?
ik zou zeggen, goed doseren en in de laatste 2km alles uit je lijf rennen wat er nog in zit

Heb gisteren meegedaan en vond het super! Heb er ongeveer 1 uur en drie/vier minuten over gedaan. (uitslagen staan nog niet op internet)
Ik had vooral moeite met het 1e rondje mtb in het bos, ik kon geen kracht zetten en mijn lijf zei dat ik eerst moest uitrusten van het lopen :-{ Het tweede rondje kon ik al heel wat mensen inhalen en de laatste twee km lopen was gewoon afzien!

Edit: Ik ben 25e overall geworden van de 56. En ben 13e man geworden 8) In een tijd van 1:03:46! Is dat een beetje redelijk voor een 1e keer?
Laatst gewijzigd door mcf1 op ma 26 januari 2009, 14:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Uber-snelle Noob
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Veel oefenen mcf1! Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met hardlopen maar ervaring maakt je wel sterker. Op de overgang naar het mtb-en kun je niet veel trainen. Gewoon een keer doen (zoals je nu hebt gedaan) is voldoende werd mij verteld op de triathlon club. Tsja, en de laatste km's lopen zijn het zwaarst! Da's flink tanden bijten!
Maar wel positief dat je het super vond. Ik heb ook nog maar een keer meegedaan aan een offroad runbikerun maar vond het ook geweldig! Mijn volgende wedstrijd wordt Arnhem op 7 maart.

Gisteren heb ik in Oss meegedaan aan een veldloop. 10 km over het parcours waar het NK xc mountainbiken gehouden was vorig jaar. Het ging erg goed, halverwege 2e en op de finish 8e. Alles van offroad ligt mij gewoon beter. Gezien veldlopen (cross) tegenover wedstrijden op de weg en mountainbiken tegenover wielrennen.
Stoempe stoempe stoempe!!!
Tot de velle d'r aon hange!!!
Plaats reactie