off road duathlon en off road triathlon hoekje

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nomad030 schreef:Eerder vreemd dat die anderen niet doorgingen al kan je weinig zeggen over condities 25 km verderop. Bij Henschoten was t afzien maar met de juiste kleding best te doen hoor.
ik denk dat je een punt hebt. Het zag er in elk geval stoer uit vanuit de warme auto.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Zo voelde ik me ook op de fiets :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Even een vraagje. Ik overweeg een keer een cross-duathlon te doen (ben deze winter gaan hardlopen naast het fietsen en gaat best lekker).
Ik vroeg me alleen af hoe je dat met je schoenen doet. Gewoon een wissel van fietsschoen naar hardloopschoen, en dit twee keer als het run-bike-run is?

En is er ergens een kalender voor dit soort wedstrijden?
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

RBR is leuk, Lefty!
't geeft mij een extra kick ten opzichte van een hardloopwedstrijd. de wissels, proberen je kop erbij te houden, de verdeling van lijden (als ik hardloop denk ik: ik mag al bijna fietsen. en als ik fiets denk ik... ai, straks nog een keer lopen, maar dat is maar kort ;-) ).

wissel: tsja, er zijn er die speciale instaphouders voor loopschoenen hebben, dus die hoeven niet te wisselen. ik had zelf in het verleden 'snelle veters' (lock laces, of hoe ze ook heten) maar tegenwoordig zorg ik dat mijn loopschoenen niet al te strak zitten en ik ze zonder aan de veters te komen aan een uit kan doen.

kalender: weet ik zo 123 niet. volgens mij staan ze wel op de site van de ntb, maar heb geen idee of dat compleet is.
5 maart is Wierden
20 mei de pyramideudathlon
30 sep de posbank crossduathlon
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

5 februari Norg, technisch en leuk.
Ik vind RBR of crossduathlon hoe je het ook noemt erg leuk om te doen. Dit doe ik sinds een jaar, intussen heb ik Heerenveen (helaas dit jaar niet meer), Norg, Posbank, Haaksbergen gedaan. Op de planning komende maanden: Norg, Wierden, Pyramide
Kalenders:
http://www.crossduathlonetten-leur.nl/i ... &Itemid=27" onclick="window.open(this.href);return false;
http://transition.nl/kalender-nationaal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe van die elastische veters. Makkelijk uit en aan te trekken zonder veters te hoeven strikken.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Bedankt voor jullie tips en enthousiasme! Ga kijken of er een keer een x-duathlon uitkomt en in de buurt is.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lefty29 schreef:Even een vraagje. Ik overweeg een keer een cross-duathlon te doen (ben deze winter gaan hardlopen naast het fietsen en gaat best lekker).
Ik vroeg me alleen af hoe je dat met je schoenen doet. Gewoon een wissel van fietsschoen naar hardloopschoen, en dit twee keer als het run-bike-run is?

En is er ergens een kalender voor dit soort wedstrijden?
De kalender staat op de site van de triatlonbond: http://www.ntbinschrijvingen.nl/kalender.asp. En dan een beetje met filters filteren...

Wisselen betekent schoenen wisselen. Er zijn geen schoenen waar je zowel op kunt (veld-)lopen als mountainbiken.
Wisselen is een van de vier onderdelen van de triatlon, naast zwemmen, lopen en fietsen. Je kunt er een triatlon niet op winnen, maar wel op verliezen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Vraagje,
Ik heb nu mijn 2e run bike run gedaan. was weer erg leuk en zwaar (motorcrossbaan Nunspeet), maar super georganiseerd.
Ik hoorde dat er hardloopschoenen zijn met spd eronder. iemand idee welke schoenen het zijn en waar deze te koop zijn.
Ja ik wil meerrrrrrr.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

The GIANT Men schreef:Vraagje, Ik heb nu mijn 2e run bike run gedaan. was weer erg leuk en zwaar (motorcrossbaan Nunspeet), maar super georganiseerd. Ik hoorde dat er hardloopschoenen zijn met spd eronder. iemand idee welke schoenen het zijn en waar deze te koop zijn. Ja ik wil meerrrrrrr.
Niet doen, Fred. Is twee keer niks. Gewoon schoenen wisselen
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

bert l. schreef:
The GIANT Men schreef:Vraagje, Ik heb nu mijn 2e run bike run gedaan. was weer erg leuk en zwaar (motorcrossbaan Nunspeet), maar super georganiseerd. Ik hoorde dat er hardloopschoenen zijn met spd eronder. iemand idee welke schoenen het zijn en waar deze te koop zijn. Ja ik wil meerrrrrrr.
Niet doen, Fred. Is twee keer niks. Gewoon schoenen wisselen
Oke :-q
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Je kan ook met flat pedals rijden en met hardloopschoenen lopen en fietsen. Daar kan je behoorlijk tijdwinst mee halen. Als je goed kan hardlopen heeft het nut anders niet echt.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wij hebben ons ingeschreven voor de triathlon "Grand raid Nisramont".
Ze zeggen een van de zwaarste/uitdagendste wedstrijden.

Heeft iemand hier meer info over, wij zijn totaal nieuw in deze tak van sport.
wat kunnen we verwachten, welke kleding, tips en tricks ?

Hoor graag zoveel mogelijk.
Op het gemak, de ketting strak !!
Plaats reactie