WK Mountainbike Canberra, Australië 1 t/m 6 september

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Nederland 6e in teamrelay (Michiel van der Heijden, Irjan Luttenberg, Laura Turpijn en Jelmer Pietersma). Mooie prestatie.

1. Italië 1.14.02
2. Canada +0.06
3. Frankrijk + 0.08
4. Zweden + 0.54
5. Zwitserland + 1.00
6. Nederland + 3.00

Klik hier voor de overige uitslagen
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Grappige is daarbij dat Irjan, Michiel en Jelmer binnen 2 seconden van elkaar reden! (resp. 18.23, 18.25 en 18.25)

Laura deed het rondje in 21.49
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

TV beelden van?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Goede prestatie!

Verschil met de toppers in elke categorie is ca. 1min. per ronde. Das niet weinig, maar ook niet onoverbrugbaar.
Hopelijk denkt de KNWU eens goed na over hoe ze onze nationale toprenners (M/V) kan laten doorgroeien naar 1 niveautje sneller. Het is mogelijk! (droom)

Meer/betere hoogtestages, trainen in technisch moeilijk terrein (met technisch zeer vaardige mensen als begeleiding om daar van te leren), klimmen in elke soort (kort/lang, steil/technisch), misschien wel meetrainen met four crossers voor sprintkracht en techniek.
Helaas mogen we geen biker-van-zes-miljoen inzetten.... (alhoewel ze nu nog niet met een veldsterktemeter checken op bionische delen)
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Toch waren zowel Anne als Irjan niet tevreden :

Lees hier het berichtje van Irjan en hier van Anne....

En ook Michiel van der Heijden had pech, problemen met de achterderrie
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Vanmorgen, in alle vroegte als je uitgaat van onze kloktijd, werd in Canberra (.aussie) het WK XCO voor beloften verreden. Er deden vijf Nederlandse heren aan mee, die er een aardige kluif aan hadden.
Burry Stander (die Suit-Afrikaan) won, voor Alexis Vuillermos (.FR), en Thomas Litscher (.CH).
Van de Nederlanders deed Henk-Jaap Moorlag het het beste met een vijftiende plaats, Irjan Luttenberg werd na een inhaalrace van achteruit 22e. Marco Minnaard 25e, Niels Wubben 30e, en Eric Groen 39e.
Volledige uitslag zie: http://oldsite.uci.ch/UciDoc/MTB/2009/C ... S_MU23.pdf" target="_blank
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Morgen 5.50 op sporza het WK van de mannen! Vroeg opstaan allemaal!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

marcel frenk schreef:misschien wel meetrainen met four crossers voor sprintkracht en techniek.
Wordt het nog druk bij de BMX selectie...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

Sjtom Zoëg schreef:Morgen 5.50 op sporza het WK van de mannen! Vroeg opstaan allemaal!
...dank voor de info...

...en nog even dit: NOS= NO OFFROAD SPORTS... waarvan akte...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Nino Schurter wereldkampioen, Absalon 2e en Vogel 3e.
Toch wel verassend.
Born to ride a Storm.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Ik hou van verassingen :-D Absalon zal wel balen
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...mooie koers...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Inderdaad! Alles zat erin en spannend tot de laatste meters. Zowel voor de wereldtitel als voor het brons.
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

telegraaf:

Mountainbikers kleurloos op WK
CANBERRA - Nederland heeft bij de wereldkampioenschappen moutainbike in Canberra een bijrol vervuld. Ook op de olympische crosscountry bleven zaterdag medailles uit. „We zijn nog lang niet waar we willen zijn”, concludeerde bondscoach Jan Weevers in Australië.


Eerste Nederlander bij de mannen was Jelmer Pietersma, die op de 26e plaats eindigde. Rudi van Houts moest genoegen nemen met de dertigste plaats. Bas Peters kwam ten val en moest later de strijd staken. De titel was voor de Zwitser Nino Schurter, die in de sprint olympisch kampioen Julien Absalon uit Frankrijk versloeg.

Bij de vrouwen kwam Laura Turpijn als eerste Nederlandse op de 22e plaats binnen. Monique Zeldenrust eindigde op de 36e plaats. De Russin Irina Kalentieva won goud.

„Ik kijk met dubbele gevoelens terug op dit WK”, zei bondscoach Weevers. „Onze beloften zijn goed, maar hebben nog een paar jaar nodig om er te komen. Gelukkig zien de jongeren in dat we de competitie moeten opzoeken in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Dat gebeurt nu gelukkig ook en we krijgen daartoe de mogelijkheid van de KNWU.”
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

De complete wedstrijden zijn terug te kijken op freecaster.tv ( http://www.freecaster.tv/mtb" target="_blank ). Net de vrouwen wedstrijd zitten kijken. Ook daar was het erg spannend (absurde prestatie van Kalentieva om van de 21ste plek terug te komen en te winnen) :D
Plaats reactie