13-10-2013 - Eijsden - Bart Brentjens Challenge (NK Marath.)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Vraagje: op hoeveel km ligt de splitsing 75/100km?
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Op iets meer dan 50km ligt de splitsing (ter hoogte van Reymerstok).
Dat is tevens het stuk waar onze pijlroute begint. Ook dit stuk ligt er prima bij. Alleen het stuk bij camping Osebos waar de weg is opgebroken; dat geeft natuurlijk wel wat blubber. Let overigens wel op de afdaling richting Beertsenhoven. Dit loopt gedeeltelijk over een mergelachtige ondergrond die spekglad is. We hebben hier de bekende waarschuwingen gehangen dus een gewaarschuwd iemand telt voor twee.

Voor een goed weerbericht (ook voor ons deel van Nederlands Limburg) kijk op http://www.rubenweytjens.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan snap je gelijk waarom de weermannen en vrouwen er momenteel zo veel moeite mee hebben. Het lijkt er echter op dat de nacht en het grootste deel van de zondag droog gaan verlopen.
Laatst gewijzigd door amateurke op za 12 oktober 2013, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Ingechecked in de Meschermolen en nu hopen dat het morgen droog is... Enjoy morgen!!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

Nadat Frankie jullie geinformeerd heeft nu van mij een update van de finale:
Deze ligt er ontzettend goed bij, had bagger verwacht maar dat viel reuze mee, de meidoorn in de finale hebben we verwijderd en de weinige klimmetjes die in de finale zitten zijn goed te doen, ook de finale-klim..maar dat zal na 95 km toch iets anders aanvoelen.
Na afloop nog een gesprek gevoerd met Bart Brentjens himself...hij heeft er net als jullie zin in .

Bij deze het filmpje zoals de finale er NU uitziet (incl.kort gesprekje met Bart)


http://www.youtube.com/watch?v=73TrPLLH ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Canakris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 11:27
Mijn mountainbike: Trek 8500 (2011)

Rijdt er eigenlijk een 'moto' of een 'bezemwagen' achter de laatste biker? Of hoe weten jullie of de laatste biker gepasseerd is?
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

Canakris schreef:Rijdt er eigenlijk een 'moto' of een 'bezemwagen' achter de laatste biker? Of hoe weten jullie of de laatste biker gepasseerd is?

Nee, er rijdt geen bezemwagen of motor achter de laatste rijder aan, er mag zo wie zo geen gemotoriseerd verkeer door de bossen !
De sluiting is 18.00u ...en aangezien de laatste rijders geen 20km/u rijden zal de finale-pijlpoeg (Vanaf Cadier en Keer) dan ong 16.30-1645 beginnen met het verwijderen van de pijlen (vanaf Rijskweg Cadier en Keer op ong. 20 km van de finish)
Canakris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 11:27
Mijn mountainbike: Trek 8500 (2011)

limbobiker1967 schreef:
Canakris schreef:Rijdt er eigenlijk een 'moto' of een 'bezemwagen' achter de laatste biker? Of hoe weten jullie of de laatste biker gepasseerd is?

Nee, er rijdt geen bezemwagen of motor achter de laatste rijder aan, er mag zo wie zo geen gemotoriseerd verkeer door de bossen !
De sluiting is 18.00u ...en aangezien de laatste rijders geen 20km/u rijden zal de finale-pijlpoeg (Vanaf Cadier en Keer) dan ong 16.30-1645 beginnen met het verwijderen van de pijlen (vanaf Rijskweg Cadier en Keer op ong. 20 km van de finish)

OK! ik gade 50 rijden aan 10km avg :-) zal een eenzaam ritje worden!
superfly67
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 13 april 2013, 15:38

limbobiker1967 schreef:
Canakris schreef:Rijdt er eigenlijk een 'moto' of een 'bezemwagen' achter de laatste biker? Of hoe weten jullie of de laatste biker gepasseerd is?

Nee, er rijdt geen bezemwagen of motor achter de laatste rijder aan, er mag zo wie zo geen gemotoriseerd verkeer door de bossen !
De sluiting is 18.00u ...en aangezien de laatste rijders geen 20km/u rijden zal de finale-pijlpoeg (Vanaf Cadier en Keer) dan ong 16.30-1645 beginnen met het verwijderen van de pijlen (vanaf Rijskweg Cadier en Keer op ong. 20 km van de finish)


ehhh toch wel??

die quad met een rood kruis toch??

of ging die net elke keer om de bossages om en kwam ik die elke keer tegen buiten de bossen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nop... Geen motoren in het bos...

Limbobiker, mooi filmpje!
En die modderplas was eigenlijk niet de bedoeling, je mocht ook afsnijden rechts door de droge wei :lol:
Maar goed... Zoals Bart al samenvatte: rechts houden :-q . Hij is wel leuk, die waterbarrage!
Allen, lekker slapen en veel plezier morgen!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

aurelius schreef:Nop... Geen motoren in het bos...

Limbobiker, mooi filmpje!
En die modderplas was eigenlijk niet de bedoeling, je mocht ook afsnijden rechts door de droge wei :lol:
Maar goed... Zoals Bart al samenvatte: rechts houden :-q . Hij is wel leuk, die waterbarrage!
Allen, lekker slapen en veel plezier morgen!

Aurelius: klopt als een bus, Bart houd ook rechts aan, ik heb me echter aan de route gehouden! Maar zonder gekheid :morgenvroeg word dat stuk gecorrigeerd en gaan we rechts de wei in langs t huisje...stel je voor..je komt 10 seconden te kort op het rood - wit -blauw...omdat je je netjes aan de route hebt gehouden en de kersverse Nederlands Kampioen wel door dat stukje weiland gereden zou hebben, dat wil ik niet op mijn geweten hebben!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

15 km in 1,5 uur dat red ik wel, dus om 16:30 pijlen weghalen is voorbarig.

Thanks voor het pijlen en het filmpje
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Heel Europa zo goed als droog. Behalve het zuiden van NL. Succes en plezier mannen (en vrouwen) :-q
Afbeelding
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

Dit wordt afzien met een grote A...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Balen met een grote B bedoel je :-(. Succes allen!
Bicycle, bicycle, bicycle
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

In de stromende regen onderweg vanuit Rotterdam bericht ontvangen van iemand uit Limburg. Ook daar regen. Besloten om maar terug te gaan (waren net voorbij Breda).

Achteraf zal moeten blijken of het de juiste beslissing was.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie