28-6-2014 Amerongen - RWP-mbcyclo

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
kurf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 juli 2013, 14:26

http://www.mbc-cyclo.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zaterdag 28 juni gaat het gebeuren.

Het is nog vroeg, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met je voorbereiding :-D
Afgelopen editie was mijn eerste, ik heb toen de 50km gereden. Dit evenement heeft ervoor gezorgd dat ik na 15 jaar rondhobbelen op Schoorl, eindelijk wat fanatieker ben gaan fietsen.

Dit jaar staat dan ook de 100km op de agenda. Net als vorig jaar is mijn doel niet laatste worden. Afgelopen jaar eindigde ik in de middenmoot, op zich niet erg met een paar maanden voorbereiding. Realistisch gezien mik ik op een tijd tussen de 5 en 5 uur 30. Natuurlijk droom ik van iets onder de 5, maar zolang 20km rijden... we zien wel. :oops:

Als voorbereiding ga ik in april de 5 van Schoorl maar eens fietsen. Toch een gele aparte insteek: duursport. Als je het vergelijkt met kort volle bak gaan. Maar ik merk dat je duurtraining ook sneller wordt in kort volle bak :-q

Ongetwijfeld komen er meer mensen van hier?
Wat is je doel?
Heb je hem al eerder gefietst?
Hoe ga je voorbereiden?
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik heb twee keer eerder de halve gefietst. Ik vond het heel erg leuk, het is mijn vaste trainingsgebied en twee keer in de top tien geëindigd. Dit jaar denk ik de hele te doen ivm voorbereiding transalp een maand later. Het kan een heel snel parcours zijn dus vijf uur moet redelijkerwijs haalbaar zijn. Alhoewel het parcours wel slopend is, veel klimmetjes en nauwelijks tijd om te herstellen.

Als voorbereiding zou je mee kunnen doen met de bergrace in Wageningen (30 maart) en de nieuwe marathon in Groesbeek (6 april). Bij beiden is het parcours enigszins vergelijkbaar met Amerongen en kun je ook je dosering trainen.
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Iemand enig idee wanneer de inschrijving word geopend. Vanuit de organisatie krijg ik geen reactie op mijn vraag. Heb mijn vakantie hiervoor verzet zodat we weer eens mee kunnen doen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

The GIANT Men schreef:Iemand enig idee wanneer de inschrijving word geopend. Vanuit de organisatie krijg ik geen reactie op mijn vraag. Heb mijn vakantie hiervoor verzet zodat we weer eens mee kunnen doen.

Zal ergens in januari zijn,..
Jurg Matss
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 15 april 2011, 22:49
Mijn mountainbike: Scott scale

Heb nog nooit een marathon gefietst maar wel vaker langere afstanden zoals 2 dagen de mh2d 70 kilometer. En de hel van ede-Wageningen.

Lijkt me wel wat om een keer mee te doen heb ik meteen weer een goed doel om te trainen. :-)

Wat adviseren jullie? Voor het eerste jaar aan de 50 mee doen om er eerst wat aan te proeven of meteen voor de 100 gaan?

Gr
Jurg.
Wie remt heeft angst!!!
Decoray
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 17 februari 2010, 18:55

Wat jij wil, het duurt nog een poosje dus trainingsmogelijkheden genoeg.....
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jurg Matss schreef:Heb nog nooit een marathon gefietst maar wel vaker langere afstanden zoals 2 dagen de mh2d 70 kilometer. En de hel van ede-Wageningen.

Lijkt me wel wat om een keer mee te doen heb ik meteen weer een goed doel om te trainen. :-)

Wat adviseren jullie? Voor het eerste jaar aan de 50 mee doen om er eerst wat aan te proeven of meteen voor de 100 gaan?

Gr
Jurg.
Tja,..een wedstrijd rij je over het algemeen heel anders dan een toertocht. Als je van plan bent om het maximale uit jezelf te halen en volle bak te gaan dan is 50km echt heel pittig met bijna 1000HM
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

The GIANT Men schreef:Iemand enig idee wanneer de inschrijving word geopend. Vanuit de organisatie krijg ik geen reactie op mijn vraag. Heb mijn vakantie hiervoor verzet zodat we weer eens mee kunnen doen.
ben er ook weer bij!!
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

@bonkie
Ja, speciaal dit jaar vakantie aangepast om deze te kunne en mogen rijden. Wat is er niet mooier om in zo'n vlak landje toch zoveel hoogte meters te maken. Er word weer iets moois neer gezet door Leo en Willem. :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Al bekend hoe het parcours ongeveer loopt? Of eigenlijk is de vraag: is het voor het merendeel buiten de standaard routes van de Utrechtse Heuvelrug?
carbon bike, titanium collarbone...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Nespresso schreef:Al bekend hoe het parcours ongeveer loopt? Of eigenlijk is de vraag: is het voor het merendeel buiten de standaard routes van de Utrechtse Heuvelrug?
Ja,..veelal buiten de vaste route. Zitten enkele stukken in waaronder de lange klim aan het begin/eind. Het is een snel parcours met veelal redelijk brede paden, lange klims en snelle afdalingen.
BIKEJAZZ
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 14:50

Iemand enig idee wanneer de inschrijving open gaat?
Als het net zo hard als groesbeek gaat dan is het fijn om te weten wanneer je nog minder dan 2 dagen hebt...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

BIKEJAZZ schreef:Iemand enig idee wanneer de inschrijving open gaat?
Als het net zo hard als groesbeek gaat dan is het fijn om te weten wanneer je nog minder dan 2 dagen hebt...
Verwachting is nog in januari,..dus dagelijks even checken
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

LET OP LET OP !!!!!! Inschrijving start waarschijnlijk begin van volgende week,...houd alle media omtrent Amerongen in de gaten,...!!! Gezien Groesbeek,...een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik denk binnen 3 dagen vol!
BIKEJAZZ
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 14:50

Thx schepp. Nu maar hopen dat er niet teveel mensen meelezen hier ;-)
Gesloten