24/08/2014 Houffalize Marathon (BE)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Tip: Soortgelijke omstandigheden 2 weken geleden de rara gewisseld met de nono. Dat scheelde enorm .
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Leuk banden discussie ;-) Ik rij met Maxxis Ikon. Enige wat die niet echt leuk vinden zijn dikke modder en natte boomwortels.

Maar mijn gedachte is dat ik liever wat langzamer omlaag rij en wat sneller omhoog dan andersom :-D
Bikaliscious
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

ron & ralph. Zullen zeker natte stukken zijn maar ook zeker droge en snelle stukken. We gaan het zien. Ardennen is altijd lastig voorspellen hoe het er bij ligt
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Damn. We zitten al in houffa, maar ik ben mijn shirt vergeten. Iemand in de gelegenheid een xl shirt mee te nemen? Ik rij de 120 km 8:30 start....
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

(Bericht verwijderd)
Laatst gewijzigd door Lefty29 op zo 24 augustus 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Waar staan de uitslagen?
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

faxe schreef:Waar staan de uitslagen?
Sorry, ik ben bang dat ik de uitslagen uit 2008 heb zitten bekijken...
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ik heb vandaag de 120km wedstrijd gereden. Het parcours van de eerste 70km was veel beter dan vorig jaar, minder lange stukken asphalt en brede paden en meer lastige klimmen en singletracks. De laatste 50 km vond ik vorig jaar al goed en waren niet gewijzigd.

Het weer was prima vandaag, op een paar druppels regen na was het droog. Alleen door de regen van de afgelopen weken was er veel modder en water op het parcours. Op een aantal stukken was het soms bijna zwemmen of tot de assen in de blubber. Een aantal klimmen moest ik lopen omdat ze voor mij te glad waren geworden. De afdalingen waren eigenlijk allemaal goed te doen (vind de klimmen bij deze marathon lastiger dan de afdalingen).

De organisatie vond ik weer heel goed. Route was duidelijk aangegeven, veel verzorgingsposten met voldoende keuze. Alleen op de rij bij de afspuitplaats heb ik maar niet gewacht.

Uitslagen heb ik ook nog niet kunnen vinden, ik denk dat ze op de website van de Houffamarathon zelf zullen verschijnen als vorig jaar.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Gisteren de 100km gereden, alleen bij de afslag van de 70 en de 100/120 de verkeerde genomen. Samen met mij nog een heel pak andere mannen. Dus helaas stonden we allemaal wat te vroeg bij de finish. Stom, want ik twijfelde zelf nog of het wel klopte.
Alles was goed aangegeven, alleen de splitsing had beter gekund vond ik.

Wel lekker gereden en inderdaad zat blubber en omhoog soms te glad. 1x in een afdaling een flinke koprol gemaakt, omdat m'n voorwiel weggleed toen ik te hard wilde remmen. Gelukkig niet in de modder. Heb er ook gezien die vol een modderpoel indoken.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Gistermorgen (in 2 u 10 min vanuit Maartensdijk, toch PR gereden deze week) aangekomen in Houffalize, 4 graden en mist dus mouwstukken aan. Maar na n uurtje begon de zon de hele dag te schijnen dus lekker en beter dan vorige week bij de Chouffe. De ondergrond lag er ook een stuk beter bij dan vorige week, minder bagger maar hier en daar nog voldoende drek en diepe plassen. Na een km of 30 een leegloper, ik denk door riviertje of diepe plas toch wang van de band geraakt aan steen zo te zien. Waarom moet er bij die tochten altijd door water gereden worden, lagers helemaal onderwater, natte voeten. Na 60 km riep er 1 voor me: we zijn halverwege, das mooi man. He ik ken u, was het mijn Belgische fietsmoaht waar ik vorige week lang mee had gereden. Tussen km 80 en 90 leek er geen eind aan te komen nergens een herstelstrook. Hoewel de route goed was uitgepeild op het einde toch nog 1 keer verkeerd gereden kostte 5 minuten, de fiets had er ook weinig zin meer in aan het gepiep te horen.
Na de finish snel wat Chouffes erin gegooid om de pijn in rug en reet te verzachten, lekker in t zonnetje.
De marathons zitten er voor mij op nu, over een paar dagen lekker vakantie
Gebruikersavatar
mado
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 2 juni 2009, 22:52
Mijn mountainbike: Olympia F1 RS1/Sram Eagle
Contacteer:

Voor mij was het de eerste keer dat ik deze marathon heb gereden en ik moet zeggen dat (buiten alle modder en vette klei) het best een mooie marathon is, Ik rij al jaren de RDHF Malmedy marathon, maar de houffamarathon is qua deelnemers wat kleinen en daardoor geen opstoppingen veroorzaken.

Ik heb de 100km gereden, maar kom niet verder dan 97km en 2500hm....nu had mijn garmin moeite met enkele loopstukken (te glad om te fietsen)te registreren, heeft iemand andere getallen op de teller staan?

Min puntje was dat bij een afdaling (ergens bij de 80km) je scherp links af moest het asfalt op, hier stond een
verkeersbegeleider maar ondanks oogcontact deed hij niets.....toen ik de asfalt weg op draaide bleek er een auto met hoge snelheid aan te komen, hiervoor moest ik uitwijken wat een val op het asfalt als resultaat had.
ik kon me slecht bewegen van de pijn, hij kwam aangerend maar bleef op ca 10 afstand van mij staan en zat in het frans te vragen hoe het met me ging..... *$#@% belgen....
momenteel heb ik nog veel last van deze val.
Maar alles kunnen uitrijden en wel genoten van het afzien... Volgend jaar weer ;-)
If someone said that mountainbiking was boring, they never ride a Olympia !
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

de 100km zou volgens de organisatie sowieso 98km zijn.
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

hopelijk snel weer beter mado, ook ik vond de "verkeersregelaars" erg traag en niet communicerend bezig, rest was wel ok, bevooradingen matig, maar ik zal wel verwend zijn door de Duitse marathons. parkoers was dit keer wel erg leuk op de 120 km vond ik.

maar, waar blijven die uitslagen ? hoeft tegenwoordig toch niet zo lang te duren ?! op facebook staat wel dat ze online zouden moeten staan, zal zo wel komen dan waarschijnlijk
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Voor het eerst hier gereden, gezien de omstandigheden en conditie voor de 70 gegaan. Vond de organisatie top, veel rustplaatsen (iedere 15 km), geen problemen met de verkeersbegeleiding en goed gepijld. Vond het sfeertje relaxed, startte achterin en er waren geen opstoppingen, ook niet bij de eerste de beste singletrack of steile klim. Dat was bij waimes wel anders... Het parkoers was top, veel klimmen en veel dalen. Echter ik had wel het idee dat we veel stukken van vaste routes mee pikten. Echt super mooie trails zoals bepaalde stukken in waimes waren er niet, maar misschien lag het aan de blubber. Vind het vreemd dat de uitslagen nog niet online staan, aangezien je bij de finish al gelijk de uitslag kon zien...
Hier staat niets.
dannyvk
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 augustus 2014, 19:41

NelizRijn schreef:Gistermorgen (in 2 u 10 min vanuit Maartensdijk, toch PR gereden deze week) aangekomen in Houffalize, 4 graden en mist dus mouwstukken aan. Maar na n uurtje begon de zon de hele dag te schijnen dus lekker en beter dan vorige week bij de Chouffe. De ondergrond lag er ook een stuk beter bij dan vorige week, minder bagger maar hier en daar nog voldoende drek en diepe plassen. Na een km of 30 een leegloper, ik denk door riviertje of diepe plas toch wang van de band geraakt aan steen zo te zien. Waarom moet er bij die tochten altijd door water gereden worden, lagers helemaal onderwater, natte voeten. Na 60 km riep er 1 voor me: we zijn halverwege, das mooi man. He ik ken u, was het mijn Belgische fietsmoaht waar ik vorige week lang mee had gereden. Tussen km 80 en 90 leek er geen eind aan te komen nergens een herstelstrook. Hoewel de route goed was uitgepeild op het einde toch nog 1 keer verkeerd gereden kostte 5 minuten, de fiets had er ook weinig zin meer in aan het gepiep te horen.
Na de finish snel wat Chouffes erin gegooid om de pijn in rug en reet te verzachten, lekker in t zonnetje.
De marathons zitten er voor mij op nu, over een paar dagen lekker vakantie
Ik denk dat ik dat was :).
En idd net zoals vorige week was je net iets te snel, en nu kan ik het niet op mijn fiets steken die deed het...
Zo hoort het ook hé na de marathon pintjes drinken en niet de dag ervoor hé :bier:
Plaats reactie