Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zumpelvelder schreef:
Lefty29 schreef:Weet iemand op welke km de verzorgingsplaatsen zitten? Op de site zie ik wel waar ze zijn en welke afstanden er langs komen, maar ik wil graag weten na hoeveel km er een post is.
Uitgaande van het kaartje en kilometerafstanden van mijn verkenningsrit zitten de verzorgingsposten voor de 110km op: 17,5km, 40km, 60km, 91,5km...
Dank je :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

skyalloy schreef:Is inschrijven morgen nog mogelijk?
Ik zie op de website dat inschrijven van de toertocht morgen nog mogelijk is, maar ik zag elders dat er bij maximaal aantal gestopt wordt met daginschrijvingen.
Weet iemand, aurelius misschien, hoe waarschijnlijk het is dat ik morgen rond half 9 niet meer kan inschrijven voor de 75 km toertocht?
Morgenvroeg kun je gewoon daginschrijven, plek gegarandeerd (zolang je maar op tijd start, de starttijden staan op de website, rond 1100 vertrekken de laatsten voor de 40km).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wandelaars op de route!

Met het uitpijlen troffen we vanochtend pijlers van een lokale wandeltocht die waarschijnlijk niet was gemeld bij de gemeente etc. Max 400 deelnemers die vanaf 0700-0800 vertrekken (alle fiets-en wandeltochten moeten zich normaal melden bij de gemeentes, zodat de organisaties op tijd met elkaar in contact kunnen treden om eea af te stemmen).
Overlap met veel van onze paden. Last minute wat gevaarlijke close encounters opgelost, de wandelaars hebben wat alternatieve paadjes gekozen, onze routes zijn onveranderd gebleven.

Gelieve rekening met de wandelaars te houden, omgekeerd zal dat ook gebeuren, de organisatie heeft meteen contact met ze opgenomen vandaag, en de wandelende deelnemers worden morgen bij hun start geïnformeerd over de BBC.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Zo alles staat klaar, eten, drinken, kleren, fiets natuurlijk. Rijd rond 8 uur aan vanuit Helmond dus rond 9 uur in Eijsden. Heb er zin in, hoe werkt het nou eigenlijk bij de start van de toertochten? Start je op startnummer of gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt? Is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb overigens geen flauw idee hoe groot Eijsden is, maar is de plek waar je je startbescheiden op moet halen dich bij de parkeerplaats of kan ik beter eerst de spullen ophalen en dan parkeren?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Eijsden is nog geen 10000 inwoners groot. Alles staat prima aangegeven: eerst parkeren, dan startbescheiden ophalen met de fiets, dan in je startvak gaan staan, obv wie het eerst komt die het eerst maalt.

Eerst vertrekt de wedstrijd, dan het 110 km toertocht vak, dan de 95, etc, het 40 km vak gaat als laatste. Voorin wordt oha hard gereden, achterin wat relaxter getourd.

Je tijd wordt geregistreerd mbv strategisch geplaatste matten, die er ook voor dienen om te controleren of de wedstrijdrijders niet afsnijden etc. Zo kun je later zien hoe snel je hebt gereden in vergelijking met de rest van de deelnemers.
Laatst gewijzigd door aurelius op za 3 oktober 2015, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

OK duidelijk, bedankt. Kijk morgen wel even hoe de situatie is dan. Heb ook weinig trek om een uur in het startvak te staan koekeloeren. 10.45 start de 55 pas dus heb nog even de tijd dan.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het werk zit erop.... De pijlers wensen jullie een mooie, uitdagende, zonnige en behouden tocht morgen!

Afbeelding

Afbeelding
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DVV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 12:28
Mijn mountainbike: 2016 Canyon Spectral 8.9 (blue). En 2014 Canyon Grand Canyon AL 6.9

Aurelius, dank voor alle praktische info van de laatste tijd! Maakt de voorbereiding een stuk makkelijker.

Wij vertrekken morgen tegen 7 uur vanuit Nieuwegein met 3 man. Hebben er zin in!
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

Toppers bedankt aan alle vrijwilligers dank zij mensen zoals jullie kunnen wij genieten van deze mooie sport en dit soort evenementen :-q
When nothing goes right go left
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Dank weer aurelius, kijk uit naar een mooie tocht! Eindelijk droog en hopelijk zijn de benen ook goed, anders mag iedereen 3502 best een setje naar boven geven! ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Aurelius bedankt voor de hulp :-) wat een luxe dat ze je zelfs helpen pompen ;-). :-q

Helaas was mijn wedstrijd al zo goed als over toen we de "strontweide"in draaiden. Is al herhaaldelijk door verschillende renners aangehaald dat vanaf ze heel de bende licentierenners gelijk laten starten dit een veel te grote bottleneck is.. Hier kunnen de eerste 25 renners vlot door, daarna sta je aan te schuiven.. Jammer.

Verder kan ik me herinneren dat de bepijling voorgaande jaren iets duidelijker was maar dit kan ook aan mij liggen daar ik wat gefrustreerd was.. (hoewel ik van meerdere renners hoorde dat ze een paar keer flink rechtdoor waren geschoten)
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Zo ik ben thuis. Top georganiseerd, gave route, de benen waren super. Alleen jammer dat het bord van de 55 km splitsing onzichtbaar was voor mij, en ik dus noodgedwongen een heel stuk de 75 route heb gevolgd, om na de laatste pauzeplaats weer de 55 te gaan volgen. Hierdoor stond mijn familie voor niks aan de finish en was ik totaal het overzicht kwijt hoeveel km ik nog moest enz. Desondanks een gave dag gehad, veel mensen ingehaald, ook bergop, en veel geleerd over in de heuvels fietsen! Oja en er komt nu zeker een gps op m'n fiets, een de goedheiligman lief aankijken!
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Oja en ik was zeker niet de enige, in de 5/10 min dat ik daar heb gestaan heb ik al van zeker 5 mensen gehoord die het bord ook niet gezien hadden. Meteen de organisatie gebeld om het door te geven trouwens.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

mooie tocht viel mee met de opstoppingen.
Ook een bordje gemist op de 75km omdat ik al heel lang alleen reed. uiteindelijk 79km gereden jammer want ik zat zeker in de top vijf op de cheaters na.

Raar dat toen ik verkeerd reed en tegengesteld dat dat route op de navi de juiste richting aangaf.

Met de wandelaars ging het zeer goed dat mag ook wel gezegd worden! Vriendelijk gingen netjes aan de kant.
Als je beide normaal doet zie je dat het dus makkelijk kan.
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

@cube-Elite stond je naast ons met de auto op het einde ?
Hadden we het nog over het verkeerd rijden...
We Are Basta
Plaats reactie