Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja dat denk ik wel jij had een bora/jetta?
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Cube-Elite schreef:Ja dat denk ik wel jij had een bora/jetta?
Ja inderdaad dat waren wij. :-q
We Are Basta
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Stond erg raar te kijken toen ik hoorde dat er in "een mail" stond dat er geen speldjes geleverd werden.
Mag ik vragen wat daar de reden van was?
Resist much, obey little.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Iemand al een idee of de uitslagen er al zijn en waar je ze kan vinden?
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Lekker gefietst, super georganiseerd, vond t zelf best goed bepijld.
Super dat er ook een gpx was.
Alleen dit had mijn inziens ook met de racefiets gekund.
En wat een lekke banden zeg hé !
Gelukkig zelf geen last gehad.
Ben erg benieuwd naar de tijden & foto's.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jaws
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 09:59
Mijn mountainbike: Scott Scale 930
Contacteer:

Filmpje van L1 sport:
http://www.l1.nl/nieuws/297795-l1sprt-m ... ke-eijsden" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtb opa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 29 september 2015, 19:22
Mijn mountainbike: trek 8500 . cube reaction gtc sl . ghost amr lector 2977 . ghost htx lector 2977 .

het voornemen voor dit jaar was vooral marathons te gaan rijden in het buitenland . ben blij dat ik toch gegaan ben , was de moeite waard . leuke route , goed verzorgt . :-q

https://www.strava.com/activities/406250202" onclick="window.open(this.href);return false;
mountainbiking . as addictive as cocaine and twice as expensive .
https://www.strava.com/athletes/896865" onclick="window.open(this.href);return false;
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Complimenten aan de organisatie... Mooie route, erg leuk om als local toch nog paadjes te rijden die je niet kent. Goed uitgepijlt ook (75km), dat heb ik meermaals toch echt slechter gezien. En zelfs aan t einde nog genoeg proviand ed...
Dikke pluim, echt genoten :-q
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Uitstekend geregeld zoals ieder jaar, zelf geen moeite gehad met de kruising tussen 55/75, maar het leek wel of het bord na de bocht hing ipv voor de bocht. De omstandigheden waren heel goed, ik vind de droge omstandigheden echt veeel fijner. De route was qua hoogteprofiel volgens mijn computer wel veel zwaarder dan verleden jaar. Desondanks genoten!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Het was voor mij de zevende keer BBC en vond het de mooiste editie. Het weer en parcours waren perfect natuurlijk, maar ook de route vond ik geweldig. Mooie trails, Mooie start in de Voerstreek. Ook was ik blij met het snelle midden deel.

Bepijling vond ik perfect, veel regelaars die goed aangaven waar je heen moest. En helemaal top was de afspuitplek: geen wachtrij en veel waterdruk.

Dus Aurelius: complimenten aan jou voor alle vrijwiligers en organisatie :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ghizz schreef:Aurelius bedankt voor de hulp :-) wat een luxe dat ze je zelfs helpen pompen ;-). :-q
'Ze', dat was ik inderdaad :winkie: . Je had wel pech met alle lek... Hopelijk toch nog wat genoten?

Relaas van zomaar een pijlersdag:
Zelf pijlde ik met nog 2 maten dit jaar het wat technischere stuk na Noorbeek, met de steile afdaling naar St Maartensvoeren erin, de klim met keien die altijd waterig is, en die afdaling daarna, waarbij je ineens steil en scherp naar links omhoog moest bij drie pijlen op een rij.

Groot verschil in technische begaafdheid en ervaring geconstateerd... vlogen de eersten overal lekker naar beneden, op de kortere afstanden werd er stilletjes aan steeds meer naar beneden gewandeld. Zelfs aanschouwd hoe iemand met 2 voeten los en wat omhoog stekend al stuiterend op het zadel en met blokkerend achterwiel de struiken in verdween bij dat steile afdalinkje met dropje links :winkie: .
Toen bijna iedereen voorbij was kwam op dat steilste stuk vervolgens een kennis voorbij, met zijn MTB met aanhanger erachter, met 4-jarige zoontje erin, die daar in de buurt woont, en daar dus ook gewoon naar benden reed :o ... ik bedoel maar... het is ook maar net wat je gewend bent.
Echte files zijn er volgens mij nergens geweest?

Gisteren hadden we dus ons stuk van 15km uitgepijld.
Vanochtend om 0800 weer vertrokken om alles te checken. Om jullie een idee te geven: op enkele cruciale kruisingen waren pijlen verdwenen of omgehangen, iets wat bij alle pijlersgroepjes over de 110 km is gebeurd... op sommige plekken zelfs splitsingsborden verwijderd...
's Ochtends dus als bezetenen allemaal improviseren en desnoods iets regelen met verkeersregelaars, die van het asfalt worden geplukt en op een splitsing in het veld worden geposteerd... Het 55km bord stond er overigens wel de hele dag, waarom sommigen het misten? Kan gebeuren, geen idee... Vlak voor de wedstrijd langs kwam hing alles dus weer goed... Toen al 30km en 850hm erop zitten. Want op de plekken waar de pijlen verdwenen waren zijn we blijven patrouilleren tot de eerste rijders arriveren, je weet immers maar nooit...
Toen iedereen gepasseerd was pijlen en linten opruimen... Op 1 afdaling had ik alleen al 16 bidons geraapt... en dat hoor je van alle pijlersgroepen terug... Ik had 2 zakken met lint, gelverpakkingen, wikkels, binnenbanden etc. bij elkaar geraapt. Mijn maten ook... Uiteindelijk 1700 u weer terug in Eijsden. Lekker neergestreken op het terras...
De laatste pijlen hangen nu nog, zodat echt iedereen de weg terug kon vinden, en morgen worden ook die verwijderd.

Zo, nu vooral weer terug naar jullie ervaringen.
En alle op- en aanmerkingen nemen we mee om de editie van volgend jaar weer wat beter te maken!
Oh ja, de laatste deelnemers rolden om 18.40 de Vroenhof op, heb ik vernomen, top, wat een doorzettingsvermogen!
Laatst gewijzigd door aurelius op zo 4 oktober 2015, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Luc K
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 21:28

Op de KNWU site staat de uitslag. Helaas staan bij de mannen 40+ de amateurs.
Ook ik vond het een mooie editie, heerlijk gereden. Organisatie: dank!!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Jullie hadden het goed voor elkaar. Leuk om het kijken achter de schermen hier te zien Aurelius. Jij en de rest van de vrijwilligers bedankt!

Van vandaag nog even snel een filmpje in elkaar gezet. Te vinden op: http://ridemymtb.com/bart-brentjens-cha ... 15-110-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

3 jaar geleden mijn sleutelbeen gebroken bij de BBC en nu er weer bij.
De 75 gereden, prima uitgepeild, nergens fout gereden.
Qua verzorging graag volgend jaar weer losse bekertjes drinken, anders sta je veel te lang te wachten om je bidon bij te vullen.
Ook snap ik niet dat je voor dit inschrijfgeld zelf voor speldjes moet zorgen.
Hulde voor de vrijwilligers overigens!
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Prachtige bike-dag gehad vandaag. Het was alweer mijn 10e deelname, maar dit was inderdaad een van de betere parcoursen. Ondanks dat dit mijn thuiswedstrijd is zaten er nog genoeg paden in die ik niet kende. Complimenten wat dat betreft voor de organisatie. Verzorging en uitpeiling was verder ook prima wat mij betreft.

Ik hoefde bijna nergens van de fiets, maar het was geen gemakkelijke wedstrijd. Door het hoge tempo vond ik het een echte sloper. Aan het einde was het klimmetjes aftellen. De nieuwe slotklim was bijna een te ver want op het laatste steile toefje begon ik de kramp te voelen. Leuk dat de uitpeilers daar stonden aan te moedigen, maar ik was helaas te veel af aan het zien om nog iets terug te zeggen..

Op de 3e foto in de Sportograf best-of rij ik over de startstreep (links met oranje helm) samen met Bart. Op mijn site staat ook nog een verslagje.
Plaats reactie