Marathon Apeldoorn

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

_Erik_ schreef:Wat mij opviel is dat de hoogtemeters in de tweede ronde lang niet zo veel waren als in de andere twee rondes. Mijn hoogtemeter werkt barometrisch. Ik vermoed dat de luchtdruk toen wat veranderd is.

Zat een behoorlijke verandering in de luchtdruk vandaag idd.
Had zelf vandaag 500+ hm bij een vlak rondje Noord Holland met een Garmin Edge 800

Afbeelding
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

MLW schreef:Er zaten dik 300hm per ronde in.....
Dank voor de feedback, die nemen we mee!
In het kader van de feedback :-D

Als het evenement toch onder toezicht van de KNWU verloopt zou ik een andere startvolgorde en afzonderlijk klassement aanhouden. Neem bijvoorbeeld de KNWU strandraces die ik erg goed georganiseerd vind. Die start volgorde is licentiehouders, basisleden, vrouwen, cyclo. Met 5 minuten er tussen en ieder een apart klassement. Dan krijg je hele mooie onderlinge competities. En ook een apart klassement vind ik zelf als basislid waardevol. Ik vind het nu moeilijk in te schatten hoeveel licentiehouders er voor mij zitten bijvoorbeeld (terwijl dat echt een andere 'league' is dan de basisleden).

En ik zou een tijdsmeting halverwege het parcours opnemen. Ik zie nu in de top 75 van de 101 geen gekke dingen in de uitslagen, maar rond plek 90 hebben er bijvoorbeeld twee wel een hele snelle 3e ronde gereden :-?.

En ik ben heel blij dat de marathon gisteren was en niet vandaag :D
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik vond het ook een leuke en zware marathon. Nog het een en ander opgenomen op de momenten dat ik er aan dacht. Deze is samen met gpx file en een verslagje te vinden op: http://ridemymtb.com/bar-end-veluwe-mtb ... rn-105-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Lekkere marathon, niet spectaculair, maar toch een leuk rondje. Zwaar door de ondergrond hier en daar. En de wind deed ook aardig mee! En fijn dat het in Nederland is!
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Ik heb me tot 45 km goed geamuseerd jammer dat m'n fiets niet meer wilde terwijl ik rond plek 20 reed.Wat me vooral opviel bij de inschrijving is dat er veel knwu-mannen liepen die vooral bezig waren met vertellen dat ze niet van de organisatie waren. Bar-end betaald waarschijnlijk redelijk wat jury-vergoeding aan de knwu maar als het dan niet lekker loopt zoals bij de inschrijving gisterochtend zullen ze niet even bij springen...
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Iemand enig idee waar (iig mylaps) en wanneer er foto's online komen?

Voor een eerste keer was de organisatie niet slecht! Parcours was prima voor zo in de start van het seizoen. Positieve feedback:

- Inschrijving beter (hoeft ik niet te zeggen waarschijnlijk :)!)
- Startstrook langer breed
- Laatste kilometer de singletrack eruit, voegt niets toe, belemmerd alleen een eerlijke strijd om de ereplaatsen of plek waarvoor je aan het strijden bent
- Categorie-indeling en startopstelling is prima zo! Niets meer aan doen.
taxbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 18:10
Mijn mountainbike: 3 x Cannondale Scalpel 1 /scott scale/bmc team elite 01/kona kula deluxe/GF sugar 1/trek6500

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Iemand nog een link met foto's voor een normale prijs? 12,50 euro voor een digitale foto is wel heel gortig (lees laat maar zitten).

Edit gevonden: http://www.finish-foto.nl/2016/mtb-mara ... apeldoorn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt Anton! Mooie foto's voor normale prijzen!
rallymaster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 februari 2013, 11:39

Ik heb via oypo voor 6euro een foto gekocht. Als je daar op het even zoekt vind je zo'n 4 pagina's met foto's ☺
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

rallymaster schreef:Ik heb via oypo voor 6euro een foto gekocht. Als je daar op het even zoekt vind je zo'n 4 pagina's met foto's ☺
Klopt die zijn gemaakt door Anton Wolff.
Harpwood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: di 24 februari 2009, 19:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er 2012

Het was een mooie tocht vonden wij. (101km)
Het weer zat gelukkig mee. Ook waren de pijlen goed duidelijk.

De inschrijving was dramatisch slecht.
De pauze punten waren ook dramatisch slecht geregeld. Op wat aangelijnd water en bananen kan je geen marathon fietsen. Je moet wel €28,- betalen, (waarvoor) en dan moet jezelf nog eten meenemen.
Dan moet niet hoeven voor zoveel start geld.
Dit moet echt beter, anders komen wij hier niet terug. De tochten worden tegenwoordig veel te duur betaald.
groeten Harpwood
Rock That Bike
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Harpwood schreef: De inschrijving was dramatisch slecht.
De pauze punten waren ook dramatisch slecht geregeld. Op wat aangelijnd water en bananen kan je geen marathon fietsen. Je moet wel €28,- betalen, (waarvoor) en dan moet jezelf nog eten meenemen.
Met deze punten ben ik het eens! Inschrijving kan en moet beter (maar dat is al bekend :wink:). Onderweg heb ik geen gebruik gemaakt van verzorging, maar kreeg wel een keer een bekertje (water?) en een stukje banaan aangeboden :~ Dat vond ik wel érg karig voor de hoogte van het inschrijfgeld. Ik zou op zijn minst een reep o.i.d. verwachten. Wat mij betreft is de verzorging dan ook een verbeterpunt.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Ik denk dat de clubkas dan wel weer aardig gespekt is zo te lezen... Waar men afgelopen jaar nog een compleet wedstrijdweekend moest afblazen i.v.m. een begrotingstekort(?!?)....
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Mooie route, aangeven van de route was 95% in orde, en de verzorging kon idd wel wat beter, alleen banaan is wel een beetje karig
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Wat drinken na afloop had ook geen kwaad gekund ;)

De ronde zelf was in ieder geval erg tof.
Plaats reactie