Marathon Apeldoorn

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Goed om te weten in verband met het plekje voor de bidons. Beetje lullig als ze bij de start staan en je komt daar verder niet meer langs :lol:
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Het was een mooi rondje. Mede dankzij het goede weer lekker gereden (2 rondjes). Gelukkig had ik me niet vooraf ingeschreven, dus ik had mijn startnummer in 5 minuten. Het afhalen van de startnummers voor mensen die zich al wel hadden ingeschreven liep niet zo soepel geloof ik. De start moest zelfs worden uitgesteld omdat niet iedereen op tijd zijn nummer had.
Los van de inschrijving was het prima geregeld en een mooi tochtje. We zijn onderweg wel een keer of 8 op de foto gezet, dus ben benieuwd waar we die terug kunnen vinden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Inderdaad een mooie snelle ronde. Zeker als seizoensopening denk ik dat dit een vaste nieuwe marathon op de agenda kan worden. De start die wat verlaat was vond ik vervelend maar overkomelijk (dankzij het mooie weer). Ik heb de 101 (105) km gereden en vond het toch wel een slopend parcours. Er zat weinig hoogteverschil in maar dat maakte dat er ook geen herstel in zat. Ik vond er een paar mooie single tracks inzitten, de modder maakte ze wat technischer en leuker. Voor de rest veel goed lopende paden waardoor het een snelle marathon was.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Lekker gefietst en mooi weer.
Organisatie kan een heel stukje beter, 3 tafels voor honderden
mensen en aan de tafels liep het al niet vlot.
Namen van de lijst stonden niet eens op alfabetische volgorde.
Verder parcours niet echt uitdagend (maar misschien voor eind Maart prima zo) en het meest technische was net na de start dus daar was het lopen.
Pauze alleen een banaan en een bekertje, kon iets ruimer.
Maar er wordt wat georganiseerd en dat is natuurlijk altijd top!
Was verder een hele mooie dag.
Resist much, obey little.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Sluit me hier bij aan. Vond er te weinig singeltrack in zitten en de inschrijving was verre van ideaal. Maar natuurlijk willen we deze marathon volgend jaar wel weer op de kalender. Mooie generale voor hel van Groesbeek.
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Inschrijving gaan we volgend jaar beter doen ;-) vwb het parcours is dit het maximaal haalbare binnen de vergunningen en daar zit echt uren en uren werk in.
Ik heb op de 105km niets gemerkt van drukke posten...kreeg zelfs wat aangereikt en had op het veld ook ruimte om eigen bidons te pakken. Welke afstand reed je?
Het ligt altijd aan de banden!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor mij helaas na 31km einde oefening door stuk hout in mn band. Aanvullend op wat er al gezegd is zou de routeaanduiding van mij wel wat prominenter aanwezig mogen zijn. Waren hele kleine pijltjes. Lint in de bochten zal ook helpen. Ik reed in een groep van 12 man met snelheden dik boven de 30 en dan is het wel heel erg fijn als je de afslagen tijdig ziet. Wel een aantal missers gehad.

Parcours is slopend door de enorm hoge snelheid. Ik had geen last van opstoppingen omdat ik voorin starte,..ik vraag me wel af of de start ruim genoeg was, zeker wanneer er volgend jaar nog meer deelnemers zijn. Vond de versmallingen er al heel snel inkomen.

Ps,....ik heb helemaal geen verzorging gezien :) echt geen idee waar die heeft gezeten.

Maandag in de herkansing in Apeldoorn,..hopelijk valt het mee met de voorspelde regen en storm
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

MLW schreef:Inschrijving gaan we volgend jaar beter doen ;-) vwb het parcours is dit het maximaal haalbare binnen de vergunningen en daar zit echt uren en uren werk in.
Ik heb op de 105km niets gemerkt van drukke posten...kreeg zelfs wat aangereikt en had op het veld ook ruimte om eigen bidons te pakken. Welke afstand reed je?
Ik vond het parcours prima, erg mooi en vooral erg lekker om de eerste marathon snel te kunnen rijden. Laatste km mag er overigens van mij wel uit, dat stuk met al die bochtjes. Dat vind ik toch wat minder bij een marathon passen, meer bij xc.

Ook geen drukke posten gezien (101) en kreeg halverwege inderdaad banaan aangerijkt, en een aardige vrijwilliger vulde zelfs bidonnen ( :-q ). De tafels op het veld vond ik erg goed geplaatst al had ik helaas dit keer geen eigen bidonnen meegenomen. Bevoorrading vond ik niet dik maar ik maak er (naast het drinken) ook geen gebruik van.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Ik vond het een leuke marathon, en zwaar genoeg zo vroeg in het seizoen.
Mooie omgeving, mooie route, mooi weer, wat willen we nog meer? ;)

Organisatie was in grote lijnen prima, maar ik sluit me wel aan bij de vorige opmerkingen m.b.t. bevoorrading (ook al maak ik daar nauwelijks gebruik van) en inschrijving. Daarentegen nauwelijks opstoppingen op het parcours gehad, alleen na de start op het XC-parcours. Maar dat was te verwachten.
Neemt niet weg dat ik hoop dat we ons met zijn allen een beetje gedragen hebben, en dat het daardoor mogelijk wordt voor de heren en dames van Bar End om deze marathon volgend jaar weer te organiseren! Ik ben er zeker weer bij.

Dan nog iets anders.. dit was de eerste rit voor mij met mijn nieuwe polar. Die geeft maar 755 hoogtemeters aan, terwijl ik op internet las dat elke ronde al 350 hoogtemeters heeft, en ik heb de volle afstand gereden. Zijn er meer mensen die dit ook hebben? Of heb ik 'm niet goed ingesteld
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Met hoogtemeters wordt soms gesjoemeld.
Resist much, obey little.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Met hoogtemeters wordt soms gesjoemeld.
Resist much, obey little.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Met hoogtemeters wordt soms gesjoemeld.
Resist much, obey little.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Wat mij opviel is dat de hoogtemeters in de tweede ronde lang niet zo veel waren als in de andere twee rondes. Mijn hoogtemeter werkt barometrisch. Ik vermoed dat de luchtdruk toen wat veranderd is.

Voor de rest sluit ik mij aan bij de bovenstaande commentaren over het afhalen van de startnummers en de routeaanduiding. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Bar end dit bij de volgende editie opgelost heeft.
Een mooie aanvulling op de Nederlandse kalender.
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Er zaten dik 300hm per ronde in.....
Dank voor de feedback, die nemen we mee!
Het ligt altijd aan de banden!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Mooi weer, leuk rondje (ben zelf geen fan van die baggerstroken) en prima organisatie. Was zelf vroeg genoeg om binnen 2 minuten weer buiten te staan met mijn startnummer. Door het mooie weer was het denk ik voor niemand een probleem om half uurtje later te starten. Misschien volgend jaar sowieso maar om 09:30 beginnen (kan ik wat later mijn bed uit). Routebordjes waren wat klein maar vond het wel top dat na iedere afslag na meter of 30 er een bordje hing ter bevestiging dat je goed zat!

Bij sommige marathons staat het nummer dat je kunt bellen bij calamiteiten op het stuurbord. Ben hier zelf wel voorstander van. je hoopt het natuurlijk niet nodig te hebben maar als het nummer op het stuurbord staat heeft iedereen het onderweg bij zich.
Plaats reactie