Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 9 okt 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Ja, daar las ik het ook. Wel sportief dat nummer 2 niet lastig doet, alleen als de knwu dit gaat toestaan creëren ze wel een moeilijke situatie in de toekomst. Dan gaat iedereen overal materiaalposten regelen, maar goed, het is ook weer niet dat hij doping heeft gebruikt. Ben benieuwd naar t vervolg..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Iemand een idee of de foto's van Sportograf binnenkort beschikbaar worden. Valt me op dat ze nog steeds niet beschikbaar zijn. Ben gewoon erg benieuwd
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Maiko schreef:Ja, daar las ik het ook. Wel sportief dat nummer 2 niet lastig doet, alleen als de knwu dit gaat toestaan creëren ze wel een moeilijke situatie in de toekomst. Dan gaat iedereen overal materiaalposten regelen, maar goed, het is ook weer niet dat hij doping heeft gebruikt. Ben benieuwd naar t vervolg..

zeker als je weet dat nummer 2 marco minaard vele kilometers met lek is doorgereden naar een materiaal zone, zeer zeer sportief als je dan geen protest in dient , maar echt slecht van knwu als je hier niks mee doet
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

hwpaints schreef:
Maiko schreef:Ja, daar las ik het ook. Wel sportief dat nummer 2 niet lastig doet, alleen als de knwu dit gaat toestaan creëren ze wel een moeilijke situatie in de toekomst. Dan gaat iedereen overal materiaalposten regelen, maar goed, het is ook weer niet dat hij doping heeft gebruikt. Ben benieuwd naar t vervolg..

zeker als je weet dat nummer 2 marco minaard vele kilometers met lek is doorgereden naar een materiaal zone, zeer zeer sportief als je dan geen protest in dient , maar echt slecht van knwu als je hier niks mee doet
Dat wist ik niet, maakt het nog lastiger om er niets mee te doen!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

ReinierT schreef:Iemand een idee of de foto's van Sportograf binnenkort beschikbaar worden. Valt me op dat ze nog steeds niet beschikbaar zijn. Ben gewoon erg benieuwd
Meestal duurt dat een dag of 5, ik verwacht ze eigenlijk ieder moment. Het is een behoorlijke hoeveelheid foto's, vermoedelijk 2.000 man/vrouw maal een foto of 8. En dan de mislukte foto's verwijderen, niet goed getagde aanpassen... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk..! ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

De foto's staan inmiddels online!

Zitten hele mooie tussen.
Biketopia
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 oktober 2016, 13:04

Zondag 9 oktober heb ik voor het eerst meegedaan met de challenge en het werd op verschillende vlakken een hele aparte ervaring.
Halverwege het parcours zie ik een man liggen en 2 dames die druk bezig waren het leven van de man te redden. Ik heb mijn fiets aan de kant gegooid en ben gaan helpen. Het was mijn eerste reanimatie en ik moet zeggen dat het een hele aparte ervaring was. Jaren met een pop gestoeid en en dan nu ineens for real.
Ik heb weinig meegekregen van wat er allemaal omheen gebeurde, weet alleen dat er een agent aan kwam rennen met een AED. Mocht hij Strava aan hebben staan dan had de beste man waarschijnlijk een KOM gehaald.
Op een gegeven moment namen de hulpdiensten de reanimatie over en daar sta je dan met al je vragen, wie wat waar waarom? Vervolgens even wat gedronken en het gebeuren een beetje laten bezinken. En ondanks alle vragen toch maar weer de fiets opgestapt. Bij de finish kwam er iemand naar me toe die er ook bij was. Hij raadde mij aan om even een mailtje te sturen naar de organisatie. Misschien kunnen zij iets zeggen over de toestand van het slachtoffer. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg te horen dat de man naar het ziekenhuis is gebracht en daar behandeld is. Al met al een rare dag, een mooie sportieve belevenis met een donker randje. Nu enkele dagen verder nog vol vragen. 'Hoe zal het nu gaan met hem?' Het laatste wat ik nog hierover kan zeggen is dat iedereen, de 2 dames (die bij toeval voorbij kwamen wandelen) en de hulpdiensten, een dikke pluim verdienen en ik hoop dat het goed gaat met het slachtoffer.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Biketopia, jullie hebben levensreddend werk verricht! Ik kan me zeer goed voorstellen dat je met diverse vragen zit!
Ik weet dat degene die jullie geholpen hebben vooruit gaat en ook met allerlei vragen zit. Om ieders privacy te respecteren hou ik het hier bewust bij deze grote lijn. Ik weet ook dat de organisatie de gegevens zou hebben van de meeste betrokkenen, ook de jouwe naar ik begrijp, daar je mailcontact hebt gehad? Daar wordt zeker iets mee gedaan! Hoe dan ook, jullie hulp is van enorm belang geweest, samen met mij zijn velen anderen jullie daar dankbaar om, en niet in de laatste plaats de zieke en zijn naasten! Ik zal je nog een PB sturen (persoonlijk bericht).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Respect, Biketopia!
Knap dat je gestopt bent en geholpen hebt!
Kan me voorstellen dat je naderhand met trillende handjes, knikkende knieën en gierende adrenaline staat te kijken.
En dan toch weer op de fiets en de ronde uitgereden... :-q :-q

Hoop dat het goed met hem gaat!
Lekker vies is niet bah...
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Heftig hoor Biketopia, denk om jezelf!

Na 20 jaar vrijwel incidentloos biken nu 2 reanimaties bij de laatste 2 evenementen waar ik reed. (BBC en Six4Semmy) Geen goede trend...Gelukkig beide met goede afloop maar het geeft maar aan hoe belangrijk het is dat mensen kunnen reanimeren. Heeft mij doen besluiten om me nu echt op te geven voor een training! Wie volgt?
Plaats reactie