15-7-2017 - Salzkammergut Trophy Bad Goisern (AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ingeschreven voor de 2019 editie. Dit jaar helaas niet kunnen starten door omstandigheden. Zin an :-q
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ook me eigen weer ingeschreven voor de A-strecke van 2019. Vorig jaar zeer goed bevallen.
Moet alleen een uur van me tijd af van dit jaar. Ieder geval weer een doel om naar toe te trainen.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

HAAS-RENSWOUDE schreef: di 23 oktober 2018, 15:55 Ook me eigen weer ingeschreven voor de A-strecke van 2019. Vorig jaar zeer goed bevallen.
Moet alleen een uur van me tijd af van dit jaar. Ieder geval weer een doel om naar toe te trainen.
Iets meer dan een uur zelfs, beetje de druk opvoeren..................
Maar ik zal het opnieuw die dag volgen, valt niet gelijk met de Zwarte Cross :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mmmmm, kriebelt elk jaar weer.
Twee keer gereden onder totaal verschillende omstandigheden.
Hele goede herinneringen aan......... Denk dat ik het daar maar bij ga houden :winkie: :winkie:

Deze heeft denk ik toch wel mijn hart gestolen :-q :-q :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Is er een termijn waarop men zich best inschrijft of zijn er meestal nog plekken over voor de A-strecke ?
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

matthiav schreef: ma 29 oktober 2018, 17:51 Is er een termijn waarop men zich best inschrijft of zijn er meestal nog plekken over voor de A-strecke ?
Meestal is er nog plek zat, maar als je toch van plan bent kun je je beter direct inschrijven.
Mooie stok achter de deur 8)

Maar volgens mij gaat de inschrijving pas 1 dec open?
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Greyfox schreef: ma 29 oktober 2018, 20:15
matthiav schreef: ma 29 oktober 2018, 17:51 Is er een termijn waarop men zich best inschrijft of zijn er meestal nog plekken over voor de A-strecke ?
Meestal is er nog plek zat, maar als je toch van plan bent kun je je beter direct inschrijven.
Mooie stok achter de deur 8)

Maar volgens mij gaat de inschrijving pas 1 dec open?
Nee hoor hij is al open.
Dus zak maar zegge
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb concrete interesse om de A-strecke van de bucketlist te schrappen in 2019. Ik heb redelijk veel ervaring met mtb-marathons en met ultra-rides op de koersfiets (Styrkeproven, Tour du Mont Blanc, Alpenbrevet etc.). Maar deze boezemt mij toch wat angst in :D zitten er wandel- en zeer technische stukken in het parcours? Niet dat ik dat slecht zou vinden, ik wil gewoon beter beeld krijgen wat te verwachten.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Niet te veel zorgen maken over al te technische gedeelten. Zitten maar paar wat kleinere technische stukjes in, maar minder dan 5% op het geheel. Met beetje techniek is feitelijk alles te fietsen. Uitzondering daarop de bijna verticaal stuk wat er in "mijn tijd" (dus voor 2010) in zat, maar die schijnt vervangen te zijn.
Dus gewoon inschrijven en op tijd de wekker zetten die dag. Eea van mijn ervaringen via sigje.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het zal misschien een beetje vloeken in de kerk zijn maar ..;
Ik overweeg een keer een halve marathon (119) of de all mountain variant te doen icm vakantie in de buurt. Het valt me echter op dat de allmoutain variant een veel groter percentage trails heeft. Ofwel is die (als je de afstand even niet in ogenschouw neemt) meer de moeite waard?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lastig aan te geven wat je "moet" doen. De 119 km is idd alles behalve technisch en slechts 7% trails. De 55 km 3x zoveel aan trails, maar stuk korter. Het gaat er om wat jij het leukste vindt om te doen.
Misschien de volgende optie: De 55 km (all mountain versie) mee doen als wedstrijd en in de dagen er na lekker de 119 km als flinke dagtoer pakken? Je bent er toch in de buurt. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Overmorgen sta ik dus aan de start van de A-strecke. Conditie en vorm is dik in orde, enige waar ik schrik van heb is... het weerbericht. Aanhoudende regen. Ben vandaag aangekomen uit de Dolomieten en heb dus geen tijd om de omgeving (uitvoerig) te verkennen. Zijn er ex-deelnemers die me iets kunnen vertellen over de aard van het parcours? Veel gravel (zoals de Dolomieten) of toch wel modderige bosgrond? Gelukkig zijn de toppen niet al te hoog maar heb toch wel wat schrik van de koude.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ondergrond is voornamelijk schotter, maar reken met de A-strecke ook op een aantal gladde bosgrond afdalingen (vrij kort, dat wel) en een lange gras afdaling.
Voor de rest wat bostrails maar dat is maar heel beperkt.

Veel succes, gelukkig zal het niet zo koud zijn als in 2009 maar zorg dat je warm blijft.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De A-Strecke is veel meer dan 90% bij slechtere omstandigheden nog steeds goed te rijden. Percentage schotter en asfalt is vrij hoog. Aantal singletracks valt relatief mee en zullen een paar stukken zijn waar je best hinder van modder en gladheid zal hebben.
IK zou me op voorhand niet te veel zorgen maken, het is geen Ardennen dat na flinke regen soms niet te rijden valt. Technisch gezien is deze Alpenmarathon goed te doen.
Denk dat de weersomstadnigheden niet zo zullen zijn als in 2008 toen het stopgezet werd vanwege sneeuw op 1.300 meter hoogte of zoals mijn eerste editie in 2003 met uren lang regen bij temperaturen onder de 10 graden.
Hoe dan ook, zaterdagavond heb je er weer ee zwart t-shirt bij met winkelwaarde van 3 euro die weer te mooi is om te dragen......

Good luck iedereen en ik ga het on-line zeker volgen, iets met een clubgenoot die een “opdracht/uitdaging” heeft van Fredje waar hij van af wil :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Ik ben vanaf afgelopen maandag in de omgeving.De afgelopen dagen delen van het parkoers gereden.
Heel technisch is het niet, af en toe een stukje. Hopelijk valt de regen morgen een beetje mee.
Plaats reactie