15-7-2017 - Salzkammergut Trophy Bad Goisern (AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Weer ingeschreven (9e x) voor de SKGT. Zoals voorgaande jaren lekker voor de C-strecke gezien mijn lijf niet meer toelaat. Mensen die de A-strecke uitdaging aangaan. Heel veel succes met trainen! :-q

http://www.trophy.at/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Alweer de 20e uitvoering. A-strecke is en blijft de ultime uitdaging. Sluit me aan bij "VanBiLL.com" mbt succes met trainen.
Gelukkig dat weekend een "zwaardere uitdaging", namelijk de Zwarte Cross. Overeenkomst zijn er amper, muv dat ik daarna gesloopt ben.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Ik heb me net ingeschreven voor de 211. Was wel weer eens tijd voor een uitdaging waar je bang van wordt.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Wat is het niveau van de fietsers daar. Ga dit jaar voor eerst een plus 150km tocht doen, namelijk de drenthe 200 en fiets wat wedstrijdjes op funklasseniveau bovenin de middenmoot. Dit jaar mooie routens rondom Riva del Garda in Italie gefiets met oa de tremalzo. Lijkt me geweldig om aan salzkammergut deel te nemen maar wil niet achteraan hangen waar iedereen op moet wachten. Is het echt een wedstrijd of doet er van alles en nog wat aan mee. Divers deelnemersveld dus?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Er doen profs mee en echte toerfietsers en alles wat er tuss in zit. Bij de langere afstanden zullen de deelnemers gemiddeld genomen beter getraind zijn. De gemiddelde deelnemer aan de langste afstand zal harder fietsen dan de gemiddelde deelnemer aan de kortste route. Routes zijn in het algemeen zo dat je er niet bang voor hoeft te zijn dat je hoeft te wachten op langzamere deelnemers of andersom.

Verder is het een echter wedstrijd en zeker geen toertocht. Je kunt hem echter prima als toertocht fietsen. Dat kan eigenlijk bij alle marathons wel.
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Alle niveaus doen mee dus ......... het is leuk als er van ieder zijn niveau wat mensen meefietsen natuurlijk en als je bij net iets betere renners aan kan proberen te sluiten om je niveau op te krikken. Klinkt goed !!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Als aanvulling: Op de kortere afstanden kan je met een minder niveau qua rijden er een mooie/leuke dag van maken zonder je al te druk te maken over limieten.
Bij de 200 km mag je zo'n 16 uur onderweg zijn en dat is zo'n 60% langer dan de winnaar die 10 uurtjes nodig heeft.
Bij de 110 km de snelste iets over de 5 uur, maar ook rijders die er 11 uur over doen. Dus 120% langer de tijd.

Bij twijfel eerste de "halve" en genieten, de hele kan je ook doen als je wat ouder bent.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

We hadden inderdaad de 110 km in gedachten ............. om ervaring op te doen en proeven of we op een later moment de hele gaan/kunnen fietsen.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Inmiddels de verslagen van Fred en hier op het forum wat van Faxe gelezen. Wie weet er nog een aantal goede verslagen, en dan met name aandacht voor de voeding? Heb zelf wat ervaring met een redelijk pittige hele triatlon (ik 12u45, winnaar 9u45) en de hele dag met gelletjes ging niet goed (10 kilometer wandelen/joggen naar de finish). Dus ben nu wat aan het kijken hoe ik dat anders kan doen hier.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
biestie1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 29 juni 2014, 19:44

3 keer de lange gedaan, 1 keer uitgereden, 1 keer tegen de tijdspoort nadat ik op een kameraad gewacht had (dom, dommer, domst) en 1 keer zo slecht weer dat hij stilgelegd werd.
Is toch een zwaar beest, vooral die Rossalm op het einde.
Eigenlijk toch weer best zin in ... ;-)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Niels,

Hier wat leesvoer om meer inzicht te krijgen wat betreft je voeding zowel voor, tijdens en na de inspanning.
http://www.sportvoedingwebshop.com/blog ... ielrennen/
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Dank je, maar de basisprincipes zijn me wel duidelijk, ben het met genoeg van dat soort stukjes ook totaal niet eens. Ik zoek vooral wat mensen tijdens deze wedstrijd eten, en de beschikbaarheid van (soorten) eten op de verschillende posten. Mijn ervaring is dat er nogal een verschil zit tussen wat je maag leuk vind bij een inspanning van 8/9 uur of 14/15 uur.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor zover interessant: Van een voedingsdeskundige destijds de tip gekregen "Fred, niet alleen zoete troep eten". 14 uur op gelletjes / bananen is het simpelweg niet.
Ik heb destijds tot aan bruin broodje met zeezout, belegd met schinken gegeten. Heb bijvoorbeeld pepsils gegeten. Lag ook aan bakje met puur zout bij de posten etc.
Zelf had ik geen problemen met zwaardere kost, want je rijd over het algemeen anders (minder intensief) dan bij een cross country wedstrijd of marathon van 5 uurtjes.
Qua verzorging onderweg hoef je je nergens zorgen over te maken (meer dan genoeg), je kan zwaarder terug komen dan voor de start.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Top Fred, dank je wel.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Niels,

Als ik lees dat je de hele dag met gelletjes deed dan denk ik, zo die moet nog heel wat leren. Vandaar de link van sportvoedingwebshop. :-q
Er zijn inderdaad meerdere wegen naar Rome. Een goede " normale " voeding is super belangrijk. Aanvulling met sport repen, sportdrank etc. , daar is ook geen gouden regel voor.
Ikzelf laad me de dagen voor de rit op met carboloader. Zorg voor voldoende calcium/magnesium tabletten en drink 2-3liter de dagen ervoor om mijn lichaam goed te voorzien van vocht. Veel fruit hoort daar natuurlijk ook bij. De dag/dagen zelf, water in de camelbag, sportdrank in bidon. Brood mee, sultana,liga,sportrepen etc. En hoe verder in de race naar de finish de snelle energiebronnen waaronder de gel, etc.
Iedereen bereid zich weer anders voor, elk lichaam is anders en niet iedereen vertraagd bepaalde voedingsstoffen.
En wat Fred ook al vermelde, bij dit soort evenementen zijn de verzorgingsposten prima geregeld. ( water,sportdrank,repen,locale producten,fruit etc. )
Succes in ieder geval met deze super gave uitdaging.
Plaats reactie