15-7-2017 - Salzkammergut Trophy Bad Goisern (AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vorig jaar deed ik 9 uur over D200 dacht ik, maar appels met peren.
Maakt voor de rest niet uit, we doen zoiezo de A, en te rustig van start is me nog nooit gelukt.
Normaal is finishen ook geen probleem, 15uur zwoegen ook niet.

Als jij al 13 uur over de salzkammer doet, wordt het bij mij al snel 15 uur, moet lukken met 1,5 uur speling, maar t houdt niet over.
Helemaal niet als in t begin de tijden krap staan.
Geeft voor de rest niet, ik moet de tijden alleen op de fiets plakken en in de gaten houden.
Ik snap ook dat je ruim voor donker binnen moet zijn.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mooie rit, zeker met mooi weer :D .
Goed te doen met een hardtail. Het is zijn vooral de vele kilometers en lange klimmen die het zwaar maken.
Bevoorrading is top, uitgebreid en snel.
Je moet zorgen dat je lang kunt klimmen en dat je goed hersteld tijdens het fietsen en dan komt de rest wel goed.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ook ingeschreven voor de A-strecke. Maat van mij ook. Vorig jaar de Stoneman Miriquidi gereden, nu dus wat extra km’s en hm’s. Zin an, flink aan de training.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

tiewrap schreef:Zo, ingeschreven, hotel geregeld en bijna alle verhalen gelezen.
Nu eerst ff rust en dan beginnen met trainen.
Zo te zien 250 inschrijvingen waarvan 12 Nederlanders op de A-strecke.

Als ik de verhalen zo lees, kan ik m dus beter star rijden ?
Meestal is een fully toch zeer gewenst in die gebieden.

Hoewel ik het zeker zou moeten kunnen redden, heb ik het idee dat de tijdslots voor mij toch ook wel krap kunnen worden.
Aan de andere kant kun je toch niet harder als "je tempo".
Eten is voor mij vrij simpel.
Ik neem al snel 10 gels mee, en eet tussendoor zoveel mogelijk van waar ik trek in heb.
Ik start met 2 volle bidons sportdrank, en normaal als de sportdrank slecht is, ook met een camelback met koolhydraten.

Erg veel zin in, kijk er erg naar uit, hoop op een uitdaging.
Volgens mij heeft Jeroen van der Vossen (Noordbikers) hem in het verleden ook star gereden.
Maar die rijdt ook gewoon de Heuvelrug routes star.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hardtail gaat daar goed, meeste is schotter. Paar stukjes waarbij je zou zeggen "had ik maar een fully".
Zonder voorvering mij iets te spartaans.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Rayb81 schreef: Volgens mij heeft Jeroen van der Vossen (Noordbikers) hem in het verleden ook star gereden.
Maar die rijdt ook gewoon de Heuvelrug routes star.
Klopt. Hij heeft vorig jaar (of het jaar ervoor) nog een tijdje met een Lauff gereden, maar is toch weer terug naar zijn starre vork gegaan. Ook in Schotland met zijn starre vork en lycra broekje over de trails en het bikepark gegaan. (De Schotten zijn er nog van slag van) . Jeroen stelt dat voor hem het gewicht van/en de verende vork niet nodig cq te weinig oplevert. Maar hij is dan ook buiten een snelle rijder ook een heel soepele rijder.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Toch nog even een topickick.

Afgelopen zaterdag de A strecke gereden, nadat ik vorig jaar de B strecke had gedaan.

Mijn dag! 3:15 opstaan en wat broodjes gegeten en koffie gedronken. Was wel nodig. Spullen had ik verder al de avond ervoor klaar gelegd. Tegen 4:30 naar het startvak gereden. Was maar 5 minuten. Mijn vrouw was mee voor de support. Ik stond ergens middenin. Precies om 5uur hoorde ik de speaker, we mochten. Snel mijn vrouw gedag gezegd en rijden. De spanning die vooraf had over de tijdslimieten kon ik loslaten. Ik had ze nog wel op mijn frame geplakt. De 1e 145 km gingen goed en zat ruim binnen de limieten. Toen kwam de Salzberg en daar moest ik van de fiets af. Vorig jaar kon ik blijven rijden. Het vervelende stuk asfalt erachteraan met 30% stukken. Daarna weer op de fiets gesprongen en aan de Rossalm begonnen. Daar een megadip gehad. Werd misselijk en had totaal geen kracht meer. Terugdenkend was het niet handig om niets te eten in Obertraun en op de Salzberg. Grapje heeft me veel tijd gekost. Ineens nog maar een half uur speling op de tijdslimiet. Uiteindelijk 2 repen gegeten en wat reden bull en cola gedronken. Vanaf Gosau nog een klein stukje omhoog om uiteindelijk bij de laatste stop te komen. Ik wist nog van vorig jaar dat het meeste dalen was en rond 20:30 over de finish. Zaterdagavond zei ik nooit meer. Maar daar dacht ik een dag later al weer anders over. Het is een super mooi evenement wat allemaal prima geregeld is.

Zondags het zwarte T-shirt opgehaald!
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mooi hoor :-q , blijft een geweldige (voor mij de mooiste) marathon die er is. Niet zo zeer het parcours (zijn mooiere), maar vooral de beleving/organisatie/uitdaging. Ik zie na 2010 nooit meer (na 6x200) en ben man van mijn woord.
Overigens is er wel een 60+ klasse, ik hou me in. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

mario1967 schreef: Ik wist nog van vorig jaar dat het meeste dalen was en rond 20:30 over de finish. Zaterdagavond zei ik nooit meer. Maar daar dacht ik een dag later al weer anders over. Het is een super mooi evenement wat allemaal prima geregeld is.
Ha Mario, ik wist dat mijn voorspelling uit zou komen ;-)

Grote klasse hoor, het is en blijft een fantastisch pokke eind :-)
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik heb de A-strecke ook gereden en wat heb ik genoten en afgezien. Na vorig jaar de Montafon m3 te hebben gereden en dat was heel goed bevallen dus eindelijk me eigen ingeschreven voor de 210 km.
Hij stond namelijk al een poosje op mijn lijstje en dit jaar werd het hoog tijd dat die gereden moest worden.

De zaterdag ervoor al samen met een clubgenoot richting Oostenrijk gereden om zo er een soort van vakantie er van te maken. Het plan was om een paar stukken van het parcours te verkennen op het dooie gemak. En voor de rest alles op het dooie gemak.
We zaten in een B&B in Hallstatt langs het parcours op nog geen 50 meter van de Salzberg af. Die hebben we gelijk zondag verkend met de rest van de route tot aan de finish en terug langs het meer.
Uiteindelijk elke dag op de fiets gezeten waar ik achteraf een klein beetje spijt van had. Het was niet bepaald een rustige voorbereiding. Maar ja je bent er toch en dan moet je van de hoogtemeters gebruik maken.

Dan naar zaterdag. Vooraf werd bij mij de druk een klein beetje opgeschroefd door Fred om voor het clubrecord te gaan van 13 uur en een paar minuten. Ben er niet aan gekomen. Het begon al met de startklim had nog met mezelf afgesproken rustig beginnen en je eigen inhouden. Dat ging goed tot halverwege de klim en ik zat alweer te hoog in mijn hartslag. De klim richting de hutteneckalm iets gas terug genomen om daarna heerlijk richting de eeuwige wand naar beneden te denderen.
Daarna de tweede lus in en het eerste stuk hadden we verkend dus geen verrassingen voor mij.
Halverwege die lus begon het klimmen af en toe is moeizamer te lopen. Ik had het plan om alle klimmen onder de 15% niet lichter dan de 36 of de 42 achter te rijden reed met een ovale 32 voor. En voor de echt steile stukken de 50er te gebruiken. Dat lukte aardig. Totdat de Salzberg begon. Het eerste gedeelte met de haarspeld bochten ging het nog wel maar daarna kwam de asfaltstrook van 33% en daar ben ik compleet kapot gegaan. Vol de zon er op en na 150 km kon ik wel voelen wat ik ervoor had gedaan. Maar ja ben dan toch naar boven gekropen en daarna de laatste 60 km liep het echt voor geen meter meer. Hellingen van 8 tot 10% op de 50er naar boven gekropen en soms kreeg ik weer een opleving en trapte op stukken van rond de 20% weer redelijk soepel naar boven. Vreemd maar het gebeurde.
Het laatste stuk richting de finish zag dat mijn gemiddelde snelheid op 14,9 lag en ik wilde dat het 15 gemiddeld ging worden volle bak over het asfalt en de laatste afdalingen gedenderd maar het is niet gelukt. Ben blijven steken op 14,95 km/H gemiddeld met een eindtijd van 14 uur en 7 minuten. Maar het t-shirt is binnen en onderweg besloten dat het volgend jaar sneller moet/kan.
Het duurvermogen zat wel goed bij mij alleen voor de voorbereiding richting volgend jaar moeten er meer klimtrainingen komen.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

HAAS-RENSWOUDE schreef:Ik heb de A-strecke ook gereden en wat heb ik genoten en afgezien.
Heel goed, anders heb je iets verkeerd gedaan. Hooguit ben je in de eerste uren sterk naar voren gekomen om vanaf 50km al weer plekken in te leveren.
HAAS-RENSWOUDE schreef:Vooraf werd bij mij de druk een klein beetje opgeschroefd door Fred om voor het clubrecord te gaan van 13 uur en een paar minuten. Ben er niet aan gekomen.
:winkie: Scheelt nog 1 ding: Ik was pas 44 jaar toen ik mijn best jaar had, duszzzzzzzzzzzz
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Fred (mtb-sport) schreef:
HAAS-RENSWOUDE schreef:Ik heb de A-strecke ook gereden en wat heb ik genoten en afgezien.
Heel goed, anders heb je iets verkeerd gedaan. Hooguit ben je in de eerste uren sterk naar voren gekomen om vanaf 50km al weer plekken in te leveren.
HAAS-RENSWOUDE schreef:Vooraf werd bij mij de druk een klein beetje opgeschroefd door Fred om voor het clubrecord te gaan van 13 uur en een paar minuten. Ben er niet aan gekomen.
:winkie: Scheelt nog 1 ding: Ik was pas 44 jaar toen ik mijn best jaar had, duszzzzzzzzzzzz
O dan heb ik nog zeven jaar om daar naar toe te werken. Hahaha.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

A-streck is vooruit denken, dat zie je maar weer.
Vond het zaterdag weer leuk om gedurende groot deel van de dag te volgen (blijft een beetje "mijn ding")
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik heb hem nu ook voor de tweede keer volbracht. Het blijft echt een fantastisch evenement en het is ook super om op de camping te staan. Het volledige verslag staat hier: http://ridemymtb.com/salzkammergut-trop ... e-strecke/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Mooie verhalen zo, en ik vraag me echt af hoe hard je wel niet bergop moet rijden voor een tijd tussen de 12-13 uur.
In 2011 reed ik heb in net geen 15 uur, maar dit jaar ging het niet goed.
Bij de eerste doorkomst na 35 km nog een uur voor op de tijdslimiet, maar door maagproblemen verdween die als sneeuw voor de zon.
Niet voldoende voedsel binnen kunnen krijgen en dan gaat het vlammetje in de waakstand, daardoor niet de versnelling rond kunnen krijgen die nodig was om de tijdslimiet te halen.
Uiteindelijk bovenop de Salzberg 4 minuten te laat, dus uit de wedstrijd genomen.
Dat was wel balen, want dan zit het zwaarste erop.

Het blijft een fantastisch evenement, ga hem zeker nog een keer doen.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Plaats reactie