Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 8 okt. 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik ben na ongeveer 55km omgedraaid en via de weg terug naar Eijsden gegaan. Wat een modder en een slijtageslag voor het materiaal. De hoeveelheid modder heeft mij zo gedemotiveerd dat ik niet verder gegaan ben. Wel een hele mooie route, maar er is in korte tijd toch wat meer regen gevallen dan men vantevoren heeft gedacht/gezegd. Jammer, maar doe je niks aan. Volgend jaar hopelijk wat droger.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Nog nooit zo veel slijk gezien. Slijk in de ogen, vastlopende wielen, schakelproblemen, glad. Toen we stil stonden voor een vastgereden ambulance begon het te regenen, werd het materiaal gelukkig weer een beetje zuiver van :D Paadjes veranderden in stromende rivieren, tot de assen door het water... Maar de 75k uitgereden en blij dat ik gegaan ben :lol:
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Mario070 schreef:
Zumpelvelder schreef:Wat een mega grote verschillen voorin de wedstrijd! :o
Deze tekst begrijp ik niet helemaal, om welk verschil gaat het :-? :wink:
De tijdsverschillen tussen de wedstrijdrijders, al vroeg in de wedstrijd. Waren geregeld gaten van een minuut of meer, en dan kwamen er weer eens een paar... :tong Geeft wel aan hoe zwaar deze editie was!
Laatst gewijzigd door Zumpelvelder op zo 8 oktober 2017, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het verschil voorin de wedstrijd: er zat een groot gat tussen de ongeveer 15 koplopers en de wedstrijdrijders die volgden. Gat was er al na ongeveer 25km, toen de wedstrijd aanbelandde bij de afdaling in de buurt van de Jeugdherberg bij Voeren (na klim na de kerk van Noorbeek). Minuten al.

En wie weet met welke banden Bram Tankink uiteindelijk is gaan rijden?? Hij streed tot het laatste toe mee in ieder geval, in die groep.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

catena schreef:Nog nooit zo veel slijk gezien. Slijk in de ogen, vastlopende wielen, schakelproblemen, glad. Toen we stil stonden voor een vastgereden ambulance begon het te regenen, werd het materiaal gelukkig weer een beetje zuiver van :D Paadjes veranderden in stromende rivieren, tot de assen door het water... Maar de 75k uitgereden en blij dat ik gegaan ben :lol:
@Catena, respect en blij dat je er toch van hebt genoten, :-q .
Dit was 'hetzelfde parcours maar dan met modder'... maar wel modder in het kwadraat!! Onsje minder was ook best geweest :tong . Er was een flinke bui tussen 08.45 en 09.30, en rond 1400 kwam er nog een overheen. Het maakte het parcours zwaarder dan ooit, ik denk dat dit de zwaarste editie is geweest tot nog toe. Meeste km's, meeste hm's, zwaarste parcours, zwaarste omstandigheden, een van de sterkste deelnemersvelden ooit...
Kan worden bijgeschreven in de annalen, en iedereen mag trots op zichzelf zijn :bier: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Bonanza schreef:Ik ben na ongeveer 55km omgedraaid en via de weg terug naar Eijsden gegaan. Wat een modder en een slijtageslag voor het materiaal. De hoeveelheid modder heeft mij zo gedemotiveerd dat ik niet verder gegaan ben. Wel een hele mooie route, maar er is in korte tijd toch wat meer regen gevallen dan men vantevoren heeft gedacht/gezegd. Jammer, maar doe je niks aan. Volgend jaar hopelijk wat droger.
Herkenbaar, wij hebben er voor gekozen de bordjes 55 te volgen.. Nu thuis en fiets weer op.het droge echt alles piept en kraakt er inmiddels aan... Krijg de indruk dat er afgelopen nacht nog heel wat gevallen is, of anders dat Aurelius gisteren er een wat positievere blik op had.. Evengoed top organisatie en een memorabele tocht :-q
Laatst gewijzigd door hendrikjan op zo 8 oktober 2017, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

aurelius schreef:Het verschil voorin de wedstrijd: er zat een groot gat tussen de ongeveer 15 koplopers en de wedstrijdrijders die volgden. Gat was er al na ongeveer 25km, toen de wedstrijd aanbelandde bij de afdaling in de buurt van de Jeugdherberg bij Voeren (na klim na de kerk van Noorbeek). Minuten al.

En wie weet met welke banden Bram Tankink uiteindelijk is gaan rijden?? Hij streed tot het laatste toe mee in ieder geval, in die groep.
Zaten Schwalbes op, dat zag ik tijdens een interview na de finish door Offroadbikerseu. Achter Racing Ralph, voor waarschijnlijk ook maar kan ik niet 100% met zekerheid zeggen.

De top-3 reden als ik het goed heb gezien ook alle drie op de Racing Ralph's.

[EDIT] Lars Boom reed op Maxxis banden.
Laatst gewijzigd door Zumpelvelder op zo 8 oktober 2017, 21:04, 3 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@HendrikJan, vannacht en overdag meer neerslag gevallen dan voorspeld (los van een altijd positieve blik)! Vandaag zou de mooiste dag (qua weer) van het weekend worden: NOT!

@Zumpelvelder, de RaRa's waren al stukken beter dan wat er gisteren aan Kenda's onder lag :lol: . We hebben het ook nog even gehad over een RoRo voor.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Mijn ervaring met de RaRa was vreselijk, rijd er al jaren met tevredenheid op, maar vanochtend gleed ik met volle banden alle kanten op. In de afdaling met 35km u onderuit. Twee keer... Daarna durfte ik eigenlijk niets meer..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

@aurelius er stonden ook mensen die niet bij sportograf horen met serieuze camera's langs de lijn. Enig idee of die ergens opduiken? Don't worry, ik koop de officiële foto's sowieso.. ;)
Laatst gewijzigd door Maiko op zo 8 oktober 2017, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Luc K
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 21:28

Nou Aurelius, naar jouw "weersvoorspellingen" luisteren we voortaan niet meer! Desondanks heb ik toch genoten. Het is gewoon een leuk rondje met mooie en originele paden. Een paar opmerkingen: Er stonden dit jaar voor mijn gevoel meer verkeersregelaars, dank hun van harte! Ze doen heel goed werk ! Net als de uitpijlers. We hebben één keer kort gezocht, maar verder was het goed uitgepijld. Het lampje in het tunneltje was zeer welkom voor velen. Bij de Passage "smal he" hadden de scherpe takken geknipt mogen worden, mijn handschoen scheurde aan een tak of prikkeldraad.
Nu ff niet ziek worden van alle modder en tot volgend jaar.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Nog even over de banden van de top drie. Vind ik knap om vandaag met zo'n snelheid op RaRa te rijden. Zegt wel iets over techniek, en Lars Boom is m.i. de terechte winnaar. Geldt ook voor Annemiek van Vleuten (al heb ik geen idee waar zij op reed maar dat is niet zo belangrijk) , echt heel knap. Ook zegt het wel iets over het niveauverschil tussen professionele wegrenners en de mountainbikers, helaas. (In dat opzicht was ik wel benieuwd geweest waar Mathieu vd Poel zou zijn geëindigd áls hij mee had gedaan)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien wel eerste gezien zijn prestatie in de afgelopen BEMC.

Vind het ook erg knap dat die mensen met die banden durven te rijden.
En vooral dat de finish nog zelfs een sprint was na 100km modder.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Winnaar bij de Amateurs, Wim de Bruin, ook Racing Ralph voor en achter. Schijnbaar prima profielke dus. :P

Vond zelf de RaRa ook altijd een super allrounder qua profiel, alleen mij te gevoelig voor scheuren op paden met veel losse stenen...
Plaats reactie