Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 8 okt. 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
B Green
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 augustus 2016, 10:19

Wat ik wel jammer vind is dat ik door wat materiaal pech in de achterhoede van de 114km zat en daardoor de pauze plekken al weer weg waren.
Kon wel wat drinken gebruiken.
Heb gelukkig wel de finish gehaald :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Verbaasd me niets dat Lars Boom wint een echte hardrijder met goede techniek als ex wereldkampioen veldrijden is ie blub rijden zeker gewend. In de winter kwam ik hem wel eens tegen bij de Drunense duinen, hij komt uit die regio en rijd op een Niner met Lefty. Tsja die RaRa's liggen er bij mij ook het hele jaar op maar in deze omstandigheden (gister niet geweest hoor) is dit voor mij te weinig grip. Maar 1e ardennenmarathon dit jaar stond ik naast Wietse Bosmans en Mathieu van der Poel in soortgelijke omstandigheden en die rijden gewoon 2.0 bandjes met raceking achtig profiel en rijden iedereen zoek.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog niet genoeg modder gezien?
Meer foto's op de FB pagina: https://www.facebook.com/bartbrentjensc ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

NelizRijn schreef:Maar 1e ardennenmarathon dit jaar stond ik naast Wietse Bosmans en Mathieu van der Poel in soortgelijke omstandigheden en die rijden gewoon 2.0 bandjes met raceking achtig profiel en rijden iedereen zoek.
Wietse Bosmans verscheen ooit aan de start bij de RDHF met een starre voorvork en GEAX AKA bandjes.. Leverde genoeg verbaasde :roll: gezichten op voor de start!
Was volgens hem toen zelfs zijn eerste MTB marathon.

Maar wat denk je, hij won gelijk de langste afstand! :lol: 2012 was dat volgens mij...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Leuk stukje bij de buren, van Bram Tanknink, op mountainbike.be:
http://www.mountainbike.be/media/detail ... M.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Sportograf nog geen "Best-of" serie uit het slijk kunnen trekken?? :tong
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

Wat een contrast met de "Roc d'Azur",kijk eens op de bestof.

https://www.sportograf.com/nl/shop/event/4152#jb-embed" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Modder, en hoe je dat onderweg afspoelt: nog wat pics van Ludo van der Put op zijn FB pagina:
https://www.facebook.com/lvanderput1?hc ... ctBLG7H3s0" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

NelizRijn schreef:. Maar 1e ardennenmarathon dit jaar stond ik naast Wietse Bosmans en Mathieu van der Poel in soortgelijke omstandigheden en die rijden gewoon 2.0 bandjes met raceking achtig profiel en rijden iedereen zoek.
Gisteren 2.0 Maxxis Beaver, laat ik het zo zeggen aan de banden heeft het gisteren niet gelegen.
We Are Basta
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Eerste uitslagen zijn online, maar het zijn (nog) korte lijstjes. Diverse afstanden waren echter 'uitverkocht' en ik had dus langere lijsten verwacht. (zoals 'mijn' 95K). Zou wel leuk zijn om te weten hoeveel er per afstand gestart zijn...Weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door SvdV op ma 9 oktober 2017, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Na 8 keer op rij toch een keer het besluit genomen om niet wéér eens (een zeer) kletsnatte editie te rijden. Ben blij dat ik niet gegaan als ik zo de 'aftermath' foto's bekijk. Misschien wel de natste editie ooit? Zal wel een grote veldslag zijn geweest voor veel rijders en materiaal, ook nog met het niet droog houden tijdens de rit...

Het is voor mij bijna 3 uur rijden, helaas niet om de hoek. Hopelijk volgend jaar wel een droge editie net als in 2015 en 16. :)
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik heb gereden met Specialized Fast Track Control (semi-slick?) op iets minder dan 1,5 bar. Was tricky op sommige stukken (vooral die modderige singletracks voor het klimmetje terug naar Cadier en Keer, gelukkig voelde ik dat aankomen en ben ik op kop van m'n groep gaan zitten) maar voor de rest perfect. Grootste probleem was de beklimming van de Koning van Spanje langs de camping. Daar had ik niet genoeg grip achter en moest ik even een stukje rennen. Maar als het zo nat is, rij je voor m'n gevoel op een hardere ondergrond en heb je meer grip. En voor de modderige snelle stukken heb ik liever een band die de modder wat sneller kwijtraakt.

Afijn, verder had ik alleen wat chainsuck, kon ik m'n zwaarste versnelling niet echt meer gebruiken (en ik had 'm soms echt nodig) en was ik blij dat ik nieuwe remblokken (de hardste) had gemonteerd. Neemt niet weg dat ik een fantastische dag had. Ik hou van het parcours van de BBC, er zit een mooi ritme in, er komt veel bij kijken. Daarnaast had ik ook echt een hele goede dag, met een elfde plek bij de elite-mannen en top twintig overall (4.52u). Verslag is later te lezen op Bikesight.nl.

Verder vind ik overigens dat het steeds meer tijd wordt dat wedstrijdrijders verplicht worden met de GPS-track in hun Garmin (of ander apparaat) te rijden, om zo de route ook meer eigen verantwoordelijkheid te maken.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Hier ook een uitvaller na ongeveer 55km in de 110km. Vastgelopen wielen en derailleurs zorgden ervoor dat ik eigenlijk geen meter verder kon. Gelukkig zat ik na 5 minuten al in de auto:)

Maar wat een omstandigheden, eigenlijk helemaal niet leuk en ik ben echt geen mooi weer fietser. Nu de nodige avonden uittrekken om het materiaal weer op orde te krijgen, het viel nog niet mee om de kleren weer lekker schoon te krijgen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie