Dutch Masters of MTB 18-03-2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

wibas schreef:Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Beste stuurlui staan aan wal hè.. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

wibas schreef:Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Valt nogal mee toch? Ik lees vooral waarderende opmerkingen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Kapitein Iglo schreef:
wibas schreef:Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Valt nogal mee toch? Ik lees vooral waarderende opmerkingen?
Inderdaad. Volgens mij niemand die de geleverde prestatie bagatelliseert. Zo'n afstand fietsen, met de nodige hoogtemeters, blijft een hele prestatie wat de condities ook zijn.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Precies een jaar geleden begonnen met mountainbiken, en nu dan mijn eerste lange marathon gefietst. De ondergrond was super, maar ik heb de kou echt onderschat. Normaal gesproken blijf ik gewoon binnen als het te koud is... :P Ik had 4 dunne laagjes over elkaar, maar geen wind stoppende kleding, en de wind ging er dwars doorheen. Tot 125 km zat ik te trillen op mijn fiets, dan moet ik er wel bij zeggen dat ik het nogal snel koud heb... :lol: Weer wat geleerd dus voor de volgende keer, betere kleding. Gelukkig wel uit kunnen fietsen :-q Respect voor alle andere deelnemers!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Na die 125 was je zo bevroren dat het er niet meer toe deed?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Kapitein Iglo schreef:Na die 125 was je zo bevroren dat het er niet meer toe deed?
Toen werd het naar mijn idee wat warmer... Kan ook zijn dat het er toen niet meer toe deed inderdaad en dat het warmer leek... :P
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Kapitein Iglo schreef:
wibas schreef:Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Valt nogal mee toch? Ik lees vooral waarderende opmerkingen?
+1 :-q .
En juist als je zelf wel eens 'maar' 5-6 uur (de halve afstand ongeveer dus) hebt geploeterd in de modder, of hebt gefietst bij meer dan -5 en Oostenwind tegen, dan weet je denk ik als geen ander hoe erg het afzien is op de dubbele afstand. Dan neemt dat respect juist alleen maar toe!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Hoe gaaf de single tracks ook zijn, na een uurtje of 6 ben je ze toch echt wel zat. Na de laatste stop op 187KM (waar je al even aan het aftellen bent) volgde nog de Holterberg 2x en wat single tracks van de lemelerberg. Sterker nog, je kwam pas 3k voor de finish van de laatste single track af. Droeg al met al wel bij aan de opluchting bij het zien van de finishtent.

De laatste deelnemer heeft de tocht volbracht in 13:46 wat mij ergens nog meeviel. 674 van de +/- 980 deelnemers zijn gefinished.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Droge ondergrond zorgt er toch voor dat er meer finishers zijn. Vorig jaar was het aantal uitvallers bijzonder hoog. Na P29 vorig jaar pas vorige week besloten te starten met toch minder kilometers in de benen. Parcours lag er uitstekend bij wel de al eerder genoemde snoeiharde wind. Ook dit jaar wederom een fantastische organisatie die echt alles prima voor elkaar heeft. P72 was ik tevreden mee en we zien wel of we hem nog eens rijden. Keer in het kort 200 lijkt me ook wel wat.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Voor mij was het de 3e mtb evenement met 200km. Maar nog geen een keer lekker weer gehad. Bij deze editie had ik het zo koud dat mijn benen niet lekker op gang kwamen. Heb me ingeschreven voor de Bartjes 200. Hoop daar wel op lekker weer.
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

XNZ schreef:Hoe gaaf de single tracks ook zijn, na een uurtje of 6 ben je ze toch echt wel zat. Na de laatste stop op 187KM (waar je al even aan het aftellen bent) volgde nog de Holterberg 2x en wat single tracks van de lemelerberg. Sterker nog, je kwam pas 3k voor de finish van de laatste single track af. Droeg al met al wel bij aan de opluchting bij het zien van de finishtent.
De laatste 18KM was je niet in de buurt van Lemele :) dat waren echt alleen naar maar single tracks van de blauwe route (holten).
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Excuus, ik zag het ja!

Ben er zelf nog nooit geweest maar iemand in onze groep had het erover.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

wibas schreef:Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Ik heb een aantal renners mogen begeleiden en heb deze vorig jaar ook gereden... net als de afgelopen 3 drenthe 200's.. denk dat ik dus mag meepraten :lol:
Ik ben mij er eentje...
SnoekL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 19:56

Na een aantal jaren ervaring in strandraces heb ik het afgelopen jaar voor het eerst ook wat MTB ervaringen (wel op mijn strandracer zonder vering :( ) opgedaan met twee officiële wedstrijden/marathons (Drenthe200 en de Dutch Masters). Beide keren was het koud en kreeg ik na ongeveer 7uur last van mijn ogen. Bevriezingsverschijnselen zorgen voor wazig zicht en dat is toch best lastig op de single tracks in de bossen. In Drenthe werd het echt vervelend toen het weer donker werd. Ik had deze keer een goed sluitende bril die ik de hele rit heb opgehouden en toch kreeg ik hier weer last van. Iemand tips om dit te voorkomen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bekend probleem. Naast rijwind die in je ogen kan komen, ligt de oorzaak soms ook bij te weinig knipperen met je ogen. Zeker als je geconcentreerd bezig bent kan het zijn dat je teveel gaat staren. Daardoor krijg je droge ogen.
Zeker bij singletracks waar je goed op moet letten gebeurt dit ongemerkt wel eens.
Plaats reactie